X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

62.90 zł

Rabat: 11.10 zł
Cena katalogowa: 74.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Akty jednostronne państw w prawie międzynarodowym

Wydawca: Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 627
Format: A5
ISBN: 9788393027712

Opis:

Akty jednostronne państw w prawie międzynarodowym


Wstęp
Problematyka aktów jednostronnych państw należy do najbardziej skomplikowanych zagadnień związanych z nauką prawa międzynarodowego. Już samo zdefiniowanie pojęcia "akt jednostronny" rodzi poważne problemy. Np. autorzy klasycznego podręcznika prawa międzynarodowego piszą, że "czynności (transakcje) inne niż traktaty czy same tylko negocjacje (...) wchodzą w zakres aktów jednostronnych, to jest aktów dokonywanych przez jedno państwo, ale oddziałujących na pozycję prawną innych państw"1`. Nawet taka, pozornie niekontrowersyjna, definicja rodzi wiele pytań. Czy zawsze akty jednostronne dadzą się oddzielić od negocjacji? Czy zawsze muszą być dokonywane przez jedno państwo2`? Czy muszą wreszcie oddziaływać na sytuację prawną innych państw?
Odpowiedzi na te i im podobne pytania będzie służyła niniejsza monografia. Ma ona charakter opracowania w głównej mierze z zakresu teorii prawa międzynarodowego. Pojęcie "akt jednostronny" zostało bowiem wprowadzone przez teorię prawa. Praktyka radziłaby sobie lepiej lub gorzej bez tego ogólnego pojęcia, a same akty jednostronne ani nic nie straciły, ani nic nie zyskały w wyniku jego wprowadzenia. Nie oznacza to, że rozważane w tej pracy kwestie nie mają praktycznego wymiaru. Jest wręcz przeciwnie. Praca ta porusza cały szereg zagadnień o bardzo doniosłym praktycznym znaczeniu. Nie zmienia to jednak jej głównie teoretycznoprawnego charakteru jako całości.
Podstawową trudnością z naszego punktu widzenia było rozstrzygnięcie dylematu - czy przyjąć na wstępie definicję aktu jednostronnego, a następnie dostosować do niej wykaz aktów; czy przyjąć na początku katalog aktów i do niego dostosować definicję, czy może wreszcie przede wszystkim skoncentrować się na poszukiwaniu zarówno definicji, jak i katalogu. Oczywiście ta ostatnia metoda wymaga przyjęcia pewnych wstępnych założeń i posiadania pewnego wyobrażenia o tym, czego się poszukuje. Niemniej zawsze można owe założenia weryfikować w miarę postępów analizy materiału (czyli w naszym przypadku - analizy poszczególnych czynności z zakresu prawa międzynarodowego).
Dodać przy tym musimy, że nie byłoby żadnego problemu z zapożyczeniem tak definicji, jak i katalogu aktów jednostronnych. Akty jednostronne (traktowane zbiorczo jako autonomiczny przedmiot badań) stały się bowiem przedmiotem całkiem niemałej liczby opracowań. Choć znakomita ich większość stanowi krótkie wzmianki w opracowaniach syntetycznych z zakresu prawa międzynarodowego, to ich autorzy często zajmują bardzo jednoznaczne stanowisko w interesujących nas kwestiach. Czy nam się to podoba, czy nie, w piśmiennictwie mamy do czynienia z dość rozpowszechnionym poglądem wiążącym pojęcie aktu jednostronnego z pojęciem "czynności prawnej" (acte juridiąue, Rechtsgeschafi). Podobnie szeroko przyjmowany jest wykaz aktów jednostronnych obejmujący: notyfikację, zrzeczenie, uznanie i protest. W chwili obecnej w tym wykazie należałoby umieścić przyrzeczenie, a usunąć z niego notyfikację. Można je określić zbiorczo jako "akty klasyczne".
Od razu musimy zaznaczyć, że w naszym najgłębszym przekonaniu byłaby nieporozumieniem sytuacja, w której z góry przyjmowalibyśmy wykaz aktów jednostronnych. Jeśli istotą pracy poświęconej aktom jednostronnym ma być znalezienie wspólnych cech uznania, protestu, zrzeczenia oraz przyrzeczenia - i ich bardziej szczegółowy opis, to nasza praca tego standardu na pewno nie będzie spełniać. Istotą pracy z zakresu teorii jest raczej stawianie niż unikanie niewygodnych pytań, i to pytań dotyczących nie tyle obrzeży badanego zagadnienia, ile wręcz jego centrum i fundamentów. Takie pytania można stawiać tylko w konfrontacji z konkretnymi czynnościami podejmowanymi na gruncie prawa międzynarodowego. Temu celowi będą służyły dwie pierwsze części tej pracy.
W części pierwszej poddamy analizie samo rozumienie aktów jednostronnych. Zajmiemy się pojęciem "akt jednostronny" (rozdz. 1), sposobem jego definiowania (rozdz. 2), typami aktów wskazywanymi przez doktrynę (rozdz. 3) i podstawami ważności (rozdz. 4). W drugiej części zajmiemy się poszukiwaniem aktów jednostronnych w obszarach prawa międzynarodowego, które prima facie uznaliśmy za obiecujące. Będą to: prawo dyplomatyczne, reguły związane z jednostkami, reguły związane z terytorium i reguły związane z konfliktami zbrojnymi. Nieco nietypowo w pierwszej kolejności zbadamy czynności z zakresu prawa traktatów. Jak bowiem w żadnej innej dziedzinie, ujawniają się tu liczne paradoksy związane z samym pojęciem jednostronności.
Dwie pozostałe części pracy będą powiązane z aktami klasycznymi, tj. przyrzeczeniem, zrzeczeniem, uznaniem i protestem. Podstawowe pytanie brzmi, czy są one (lub czy co najmniej mogą być) aktami jednostronnymi. Wśród wymienionych czynności jednostronne przyrzeczenie zajmuje miejsce szczególne. Jest to jedyny akt, w którego definicję został wpisany jednostronny charakter. Co więcej, jest to akt najczęściej kwestionowany i będący przedmiotem największej liczby orzeczeń sądowych. Można niekiedy dojść do wniosku, że zagadnienie mocy wiążącej jednostronnego przyrzeczenia stanowi kwintesencję rozważań na temat aktów jednostronnych. Choć tej tezy nie możemy przyjąć, nie ulega wątpliwości, że przyrzeczenie zasługuje na szczególne potraktowanie w tej pracy. Dlatego poświęcimy mu jej trzecią część.
Pozostałe akty, tj. protest, uznanie i zrzeczenie, staną się przedmiotem czwartej części. W tym zakresie podstawowym wyzwaniem było to, w jaki sposób zamknąć w wąskich ramach uwagi na temat uznania - zagadnienia będącego przedmiotem olbrzymiej wręcz literatury. W przypadku zrzeczenia sytuacja jest inna -jest ono przedmiotem małej liczby publikacji, choć jak mało który temat wiąże się z całym szeregiem frapujących zagadnień teoretycznoprawnych.



Spis treści:


Wykaz ważniejszych skrótów
Wstęp

Część I. Ogólna teoria aktów jednostronnych

Rozdział 1.Akty jednostronne w prawie międzynarodowym - nazewnictwo i ewolucja poglądów na ich temat

1.1. Wprowadzenie
1.2. Nazewnictwo
1.3. Rozumienie pojęcia "akt" na gruncie prawa międzynarodowego
1.4. Doktryna act ofstate a problematyka tej pracy
1.5. Szerokie rozumienie pojęcia jednostronności w orzecznictwie, dokumentach międzynarodowych i piśmiennictwie
1.6. Ewolucja poglądów na temat jednostronnych oświadczeń i zachowań państw
1.6.1. Uwagi wstępne
1.6.2. Poglądy dotyczące przyrzeczenia prezentowane w najdawniejszej literaturze
1.6.3. Pojęcie deklaracji i not rozważane we wcześniejszej literaturze
1.6.4. Odniesienia do aktów dyplomatycznych
1.6.5. Pierwsze wypowiedzi na temat aktów jednostronnych par excellence

Rozdział 2. Definicja aktów jednostronnych

2.1. Szersze kategorie i dochodzenie do kategorii aktów jednostronnych
2.1.1. Klasyfikacja K. Gareisa
2.1.2. Klasyfikacja F. von Liszta
2.1.3. Klasyfikacja D. Anzilottiego
2.1.4. Klasyfikacja A. Hold-Fernecka
2.1.5. Klasyfikacja F. Pflugera
2.1.6. Klasyfikacja G. Morellego
2.1.7. Klasyfikacja G. Venturiniego
2.1.8. Klasyfikacje definiujące zacieśniająco pojęcie czynności prawnej
2.1.9. Akt jednostronny jako kategoria obejmująca akty państw i organizacji
2.2. Próba zbudowania definicji równościowej aktu jednostronnego
2.3. Wymogi stawiane aktom jednostronnym
2.4. Elementy eliminowane z zakresu rozważań na temat aktów jednostronnych
2.5. Autonomia aktu jednostronnego
2.6. Jednostronne akty międzynarodowoprawne a akty prawa wewnętrznego
2.7. Czy akt jednostronny ma pochodzić tylko od jednego państwa? Problem aktów kolektywnych
2.8. Ogólne sformułowanie skutków prawnych aktów zaliczanych do aktów jednostronnych
2.9. Próba wskazania podstawy prawnej mocy wiążącej aktów jednostronnych
2.10. Podsumowanie

Rozdział 3. Typy aktów jednostronnych
3.1. Uwagi wstępne
3.2. Katalogi aktów jednostronnych we wcześniejszych opracowaniach
3.3. Klasyczny wykaz aktów jednostronnych
3.4. Próba dalszej racjonalizacji klasycznego wykazu aktów jednostronnych
3.5. Wykazy aktów jednostronnych w monografiach aktów jednostronnych
3.5.1. Podejście do wykazu aktów jednostronnych w pracy F. Pflugera
3.5.2. Podejście do wykazu aktów jednostronnych w pracy E. Suya
3.6. Wykazy obejmujące akty jednostronne sensu stricte i sensu largo
3.7. Szerokie wykazy aktów jednostronnych
3.8. Problem katalogu aktów j jednostronnych w trakcie prac KPM
3.9. Podsumowanie

Rozdział 4. Ważność aktów jednostronnych i kompetencja do ich dokonywania

4.1. Uwagi wstępne
4.2. Ogólne warunki ważności aktów a podstawy nieważności
4.3. Podstawy nieważności z konwencji wiedeńskiej a akty jednostronne
4.4. Poszczególne podstawy nieważności a akty jednostronne
4.4.1. Wady oświadczenia woli
4.4.2. Treść aktu jednostronnego
4.5. Organy wydające akty jednostronne państw
4.5.1.Organy kompetentne do wydawania aktów jednostronnych w świetle rozważań doktryny aktów jednostronnych i orzecznictwa międzynarodowego
4.5.2. Organy uprawnione do formułowania aktów jednostronnych w świetle raportów specjalnego sprawozdawcy i prac KPM
4.5.3. Rozważania doktryny na temat pozycji głowy państwa, szefa rządu i ministra spraw zagranicznych
4.6.Nieważność związana z naruszeniem prawa krajowego
4.7.Przegląd krajowych przepisów dotyczących kompetencji do wydawania aktów jednostronnych
4.7.1. Rola analiz przepisów krajowych
4.7.2. Przepisy dotyczące aktów jednostronnych jako takich
4.7.3. Przepisy przyznające głowie państwa samodzielne prawo prowadzenia polityki zagranicznej
4.7.4. Przepisy dotyczące głowy państwa a kompetencje legislatywy
4.7.5. Przepisy dotyczące głowy państwa a kompetencje rządu
5.7.6. Próba podsumowania
4.8. Konkluzja

Część II.W poszukiwaniu aktów jednostronnych. Przegląd dziedzin i zagadnień prawa


Rozdział 5.Akty z zakresu prawa traktatów dokonywane indywidualnie przez państwa a jednostronny charakter aktu
5.1. Akty nieautonomiczne związane z umowami międzynarodowymi
5.2. Czynności związane z wejściem umowy w życie
5.2.1. Uwagi wstępne
5.2.2. Ratyfikacja i wymiana (złożenie) dokumentów ratyfikacyjnych
5.2.3. Zatwierdzenie umowy i notyfikacja o zatwierdzeniu
5.2.4. Przystąpienie do umowy
5.3. Zastrzeżenie
5.4. Wyraźne przyjęcie zastrzeżenia
5.5. Milczące przyjęcie zastrzeżenia
5.6. Sprzeciwy wobec zastrzeżeń
5.7. Deklaracje składane do umów
5.8. Kwestie jednostronnych deklaracji o przyjęciu jurysdykcji STSM/MTS
5.9. Wypowiedzenie umowy międzynarodowej
5.10. Podsumowanie

Rozdział 6. Akty jednostronne a terytorium
6.1. Uwagi wstępne
6.2. Reguły nabywania suwerenności nad terytorium a akty jednostronne państw w prawie międzynarodowym
6.3. Czy zawłaszczenie ziemi niczyjej (okupacja) jest aktem jednostronnym?
6.4. Akt symbolicznego wzięcia terytorium w posiadanie
6.5. Notyfikacja zawłaszczenia
6.6. Akty władcze przy zawłaszczeniu a problematyka aktów jednostronnych
6.7. Problem zasiedzenia a zagadnienie aktów jednostronnych
6.8. Przyrost a problematyka aktów jednostronnych
6.9. Zagadnienie derelictio
6.10. Delimitacja i demarkacja a akty jednostronne
6.11. Prawo morza a zagadnienie aktów jednostronnych
6.12. Podsumowanie

Rozdział 7.Normy prawa międzynarodowego dotyczące jednostek a akty jednostronne

7.1. Uwagi wstępne
7.2. Obywatelstwo a problematyka aktów jednostronnych.
7.2.1. Obywatelstwo a rozważania na temat aktów jednostronnych
7.2.2. Natura prawna obywatelstwa
7.2.3. Problem wskazania aktów związanych z nabyciem obywatelstwa
7.2.4. Utrata obywatelstwa a problematyka aktów jednostronnych
7.2.5. Nadanie i pozbawienie obywatelstwa - akty prawa krajowego czy międzynarodowego?
7.3.Wydalenie lub deportacja cudzoziemca a problematyka aktów jednostronnych
7.4.Azyl a akty jednostronne
7.5. Uznanie za uchodźcę a akty prawa międzynarodowego
7.6. Problematyka wiz a akty jednostronne
7.7. Wydanie paszportu a akty jednostronne
7.8. Ekstradycja a akty jednostronne
7.9. Podsumowanie

Rozdział 8. Dyplomacja a akty jednostronne
8.1. Uwagi wstępne
8.2. Nawiązanie stosunków dyplomatycznych a problematyka aktów jednostronnych
8.3. Czy wysłanie dyplomaty jest aktem jednostronnym?.
8.4. Czy wniosek o agrement jest aktem jednostronnym?.
8.5. Czy agrement jest aktem jednostronnym?
8.6. List uwierzytelniający i akredytacja a akty jednostronne
8.7. Odwołanie członka misji dyplomatycznej przez państwo wysyłające
8.8. Uznanie za persona non grata lub osobę niepożądaną
8.9. Zerwanie stosunków dyplomatycznych
8.10. Podsumowanie

Rozdział 9. Normy związane z użyciem siły a akty jednostronne
9.1. Uwagi wstępne
9.2. Wojna a akty jednostronne
9.3. Deklaracja wojny a problematyka aktów jednostronnych państw
9.3.1. Definicja deklaracji wojny
9.3.2. Deklaracja wojny jako akt prawny
9.3.3. Czy faktyczne rozpoczęcie działań zbrojnych to akt jednostronny?
9.3.4. Ultimatum a problematyka aktów jednostronnych
9.4. Akty związane z prowadzeniem działań zbrojnych a przedmiot tej pracy
9.5. Okupacja wojenna a akty
9.6. Blokada wojenna
9.7. Akty wrogie skierowane przeciwko obcym statkom a problem aktów jednostronnych
9.8. Akty związane z neutralnością
9.9. Zakończenie wojny i działań wojennych a akty jednostronne
9.10. Podsumowanie

Część III. Kreowanie zobowiązań w drodze jednostronnych oświadczeń woli. Problem przyrzeczenia jednostronnego

Rozdział 10. Czy możliwe jest tworzenie zobowiązań w drodze aktów jednostronnych?

10.1. Głosy kwestionujące moc wiążącą jednostronnych przyrzeczeń
10.2. Możliwość jednostronnego zaciągania zobowiązań a rozważania na temat źródeł prawa międzynarodowego i podstawy mocy wiążącej umów
10.3. Jednostronne przyrzeczenie apactum infavorem tertii.
10.3.1. Uwagi wstępne
10.3.2. Wymóg zgody państwa trzeciego
10.3.3. Możliwość dochodzenia praw przez państwo trzecie
10.4.Moc wiążąca deklaracji złożonej przez jedno państwo w świetle orzeczeń sądów międzynarodowych i praktyki
10.4.1. Pierwsze wypowiedzi STSM i MTS na temat jednostronnych deklaracji
10.4.2. Znaczenie orzeczenia STSM w sprawie Grenlandii Wschodniej
10.4.3. Opinia doradcza w sprawie Afryki Południowo-Zachodniej
10.4.4. Elementy praktyki składania deklaracji jednostronnych w okresie poprzedzającym orzeczenie w sprawie testów nuklearnych
10.4.5. Znaczenie orzeczenia w sprawie prób z bronią jądrową
10.4.6. Ocena orzeczenia w sprawie testów nuklearnych
10.4.7. Orzeczenie w sprawie sporu granicznego między Burkina Faso a Mali - krok wstecz?
10.5. Orzecznictwo a doktryna

Rozdział 11. Istota i właściwości jednostronnego przyrzeczenia
11.1. Definicja przyrzeczenia
11.2. Przyrzeczenie a umowy międzynarodowe
11.3. Potrzeba odróżnienia przyrzeczenia jednostronnego od elementu umowy
11.4. Propozycje doktrynalne dotyczące odróżnienia umów i aktów jednostronnych
11.5. Skutki prawne przyrzeczenia
11.6. Prawne warunki przesądzające o zaistnieniu przyrzeczenia w rozumieniu prawa międzynarodowego
11.6.1. Publiczny charakter przyrzeczenia i forma przyrzeczenia
11.6.2. Zamiar (wola) zaciągnięcia zobowiązania
11.7. Skutki braku zainteresowania przyrzeczeniem po stronie beneficjenta
11.8. Podstawa mocy wiążącej przyrzeczenia (deklaracji)
11.9. Interpretacja przyrzeczeń jednostronnych
11.9.1. Zasady ogólne
11.9.2. Interpretacja oświadczeń złożonych w sprawie francuskich prób z bronią jądrową
11.10. Kwestia odwoływalności jednostronnego przyrzeczenia
11.11. Akty o charakterze pozornych przyrzeczeń
11.12. Jednostronne oświadczenia w praktyce
11.12.1. Uwagi wstępne
11.12.2. Przykłady przyrzeczeń
11.12.3. Zobowiązanie międzynarodowe czy informacja o prawie krajowym?
11.12.4. Zobowiązania czy informacje o podjętych działaniach?
11.12.5. Czynności związane z zadłużeniem i z pomocą rozwojową

Część IV. Inne akty klasyczne

Rozdział 12. Problematyka prawna uznania
12.1. Uwagi wstępne
12.2. Sposób prezentacji uznania w monografiach aktów jednostronnych
12.3.Wielość kontekstów, w jakich stykamy się z pojęciem uznania w świetle orzeczeń międzynarodowych i innych dokumentów
12.3.1. Uznanie prima facie na płaszczyźnie prawa krajowego
12.3.2. Uznanie jako respektowanie in concreto
12.3.3. Sytuacje, w których sąd coś uznaje lub jest proszony o uznanie
12.3.4. Odniesienia do umów czy uchwał uznających różne rzeczy
12.3.5. Uznanie odnoszone do państw
12.3.6. Uznanie jako przyznanie przez drugą stronę postępowania
12.3.7. Podsumowanie
12.4. Przedmioty uznania
12.5. Próba sprowadzenia przedmiotów uznania do ogólniejszych kategorii
12.6. Próby zdefiniowania uznania
12.7. Uznanie wyraźne i dorozumiane
12.8. Skutki uznania rozumianego ogólnie

Rozdział 13. Uznanie a akt prawny
13.1. Czy uznanie jest aktem?
13.2. Czy uznanie nie jest aktem prawa krajowego?
13.3. Czy uznanie to czynność prawna (acte juridiąue) prawa międzynarodowego?
13.4. Uznanie praw
13.5. Czy uznanie państwa jest czynnością międzynarodowoprawną?
13.5.1. Definicja uznania państwa
13.5.2. Problem teorii konstytutywnych i deklaratywnych
13.5.3. Skutki prawne uznania państwa
13.6. Czy uznanie rządu jest czynnością międzynarodowoprawną?
13.6.1. Definicja uznania rządu
13.6.2. Wskazanie poszczególnych skutków prawnych uznania rządu
13.6.3. Orzecznictwo sądów krajowych związanych z uznaniem rządów
13.6.3.1. Brak legitymacji czynnej nieuznanego reżimu
13.6.3.2. Problematyka legitymacji biernej i immunitetu nieuznanego rządu
13.6.3.3. Uznanie rządu a stosowanie przepisów nieuznanego reżimu
13.6.4. Podsumowanie
13.7. Uznanie za stronę wojującą
13.7.1. Uwagi wstępne
13.7.2. Skutki uznania za stronę wojującą
13.8. Pojęcie i skutki uznania powstańców
13.8.1. Uwagi wstępne
13.8.2. Skutki uznania za powstańców
13.9. Wnioski

Rozdział 14. Czy uznanie jest aktem jednostronnym z definicji?
14.1. Próba sprowadzenia uznania do aktu jednostronnego..
14.2. Uznanie jednostronne i uznanie niejednostronne
14.3. Uznanie państwa i rządu a akty jednostronne
14.4. Formy uznania państwa i rządu
14.5. Uznanie a czynności z zakresu prawa dyplomatycznego i konsularnego
14.6. Uwagi końcowe

Rozdział 16. Protest w prawie międzynarodowym
16.1. Uwagi wstępne
16.2. Problem definicji protestu
16.3. Forma protestu
16.4. Organy uprawnione do złożenia protestu wyraźnego.
16.5. Protest dorozumiany
16.6. Problematyka fakultatywnego charakteru protestu
16.7. Protesty dotyczące naruszenia prawa a protesty dotyczące naruszenia interesów
16.8. Skutki prawne protestu
16.9. Jednostronna natura protestu
16.10. Wycofanie protestu

Podsumowanie

Bibliografia

Raporty specjalnego sprawozdawcy KPM ds. aktów jednostronnych państw
Książki i wykłady Haskiej Akademii Prawa Międzynarodowego
Artykuły i części opracowań zbiorowych
Orzeczenia STSM i MTS
Wyroki
Opinie doradcze

Summary. The unilateral acts ofstates inpublic international law

Klienci, którzy kupili Akty jednostronne państw w prawie m… wybrali również:

Prawo prywatne międzynarodowe
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Od.Nowa
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 4
Stron: 248
9.90 zł
7.13 zł
Dodaj do koszyka
Holy Katarzyna - Prawo międzynarodowe publiczne wobec amnestii
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Holy Katarzyna
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 310
62.00 zł
46.48 zł
Dodaj do koszyka
Góralczyk Wojciech, Sawicki Stefan - Prawo międzynarodowe publiczne w zarysie
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Góralczyk Wojciech, Sawicki Stefan
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 392
69.00 zł
50.89 zł
Dodaj do koszyka
Gołaczyński Jacek - Prawo prywatne miedzynarodowe
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gołaczyński Jacek
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 538
69.00 zł
50.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Akty jednostronne państw w prawie międzynarodowym - Saganek Przemysław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo międzynarodowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10