X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarys dziejów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
-26%
+ do schowka
129.00 zł
95.14 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 33.86 zł
Cena katalogowa: 129.00 zł
Dostępność: do 72h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 360
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

154.85 zł

Rabat: 8.15 zł
Cena katalogowa: 163.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

All the News That`s Fit to Sell

James Hamilton,J Hamilton
Wydawca: Princeton University Press
Rok wydania: 2003
Stron: 352
ISBN: 9780691116808

Opis:

That market forces drive the news is not news. Whether a story appears in print, on television, or on the Internet depends on who is interested, its value to advertisers, the costs of assembling the details, and competitors` products. But in "All the News That`s Fit to Sell", economist James Hamilton shows just how this happens. Furthermore, many complaints about journalism - media bias, soft news, and pundits as celebrities - arise from the impact of this economic logic on news judgments. This is the first book to develop an economic theory of news, analyze evidence across a wide range of media markets on how incentives affect news content, and offer policy conclusions. Media bias, for instance, was long a staple of the news. Hamilton`s analysis of newspapers from 1870 to 1900 reveals how nonpartisan reporting became the norm. A hundred years later, some partisan elements reemerged as, for example, evening news broadcasts tried to retain young female viewers with stories aimed at their (Democratic) political interests. Examination of story selection on the network evening news programs from 1969 to 1998 shows how cable competition, deregulation, and ownership changes encouraged a shift from hard news about politics toward more soft news about entertainers. Hamilton concludes by calling for lower costs of access to government information, a greater role for nonprofits in funding journalism, the development of norms that stress hard news reporting, and the defining of digital and Internet property rights to encourage the flow of news. Ultimately, this book shows that by more fully understanding the economics behind the news, we will be better positioned to ensure that the news serves the public good. More than ever before, Mr. Hamilton argues, hard news is not what fattens the newsstands or fills the airwaves. Instead we have celebrity profiles, product hype or what we used to call human-interest stories... Mr. Hamilton slices and dices cyberhit sums to show that the Internet marketplace is a lot like the older one... The title tarts up what is essentially an academic analysis of changes in the media marketplace. But there is nothing wrong with that: Selling is, after all, what purveyors of information do, and Mr. Hamilton has something to purvey. -- Tim W. Ferguson, The Wall Street Journal As Hamilton shows, news is now presented to specific audiences, depending on marketing decisions, with a resultant shift from political news to softer topics such as entertainment. He recommends ways to counteract this situation and increase the amount of hard news available to the consumer. -- Library Journal Using a variety of surveys and statistical charts of who watches what and how the news menu has been altered, Hamilton doesn`t just assert the change; he proves it... [He] does not demonize news/marketing executives. He demonstrates that younger audiences prefer sports to international news, health and lifestyle to government news, more conflict and less exposition. The bottom line is that news brims with conflict and the adversarial pose that substitutes for hard information. -- Ken Auletta, Los Angeles Times Book Review Hamilton takes the analysis of news stories back to basics, reminding us that information is transformed into news--that most ephemeral and fragile of commodities--when there is an identifiable market for it and when it seems likely to yield a profit. In so doing, he opens up abundant possibilities for parallel studies and for a radical re-interpretation of the history of journalism. -- Dilwyn Porter, Business History

Klienci, którzy kupili All the News That`s Fit to Sell wybrali również:

Michał Rusinek - Nic zwyczajnego. O Wisławie Szymborskiej
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Michał Rusinek
Wydawca: ZNAK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 320
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Luca Dotti - Audrey w domu. Wspomnienia o mojej mamie
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Luca Dotti
Wydawca: Literackie
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 204
44.90 zł
31.43 zł
Dodaj do koszyka
Agnieszka Maciąg - Smak miłości
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Agnieszka Maciąg
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 8
Stron: 320
49.90 zł
35.43 zł
Dodaj do koszyka
David Bez - Sałat love
-33%
+ do schowka
KSIĄŻKA
David Bez
Wydawca: Buchmann
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 304
50.00 zł
33.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt All the News That`s Fit to Sell - James Hamilton,J Hamilton
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10