X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

125.76 zł

Rabat: 5.24 zł
Cena katalogowa: 131.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

$elebrity

George Lois
Wydawca: Phaidon Press Ltd
Rok wydania: 2003
Stron: 272
ISBN: 9780714842844

Opis:

Legendary American adman and image-maker, George Lois was a leader of the 1960s Creative Revolution and the mastermind behind an astonishing array of witty and audacious advertising and branding campaigns, political spots, public service announcements, and unforgettable magazine covers during his 50-year career. Among Lois` creations are the `I want my MTV` campaign that first featured Mick Jagger; the introduction of Xerox culture showing a chimpanzee deftly making photocopies, the concept and name for the ubiquitous frozen-food product Lean Cuisine, dozens of controversial covers for Esquire magazine (including Andy Warhol drowning in a can of Campbells` soup), and the legendary `Think Small` campaign for Volkswagen. Lois recounts all of these and more than 140 others in this historic and entertaining tome showcasing his most influential celebrity campaigns and covers, and featuring the super famous, from Jacqueline Onassis to Elvis. Illustrated with the original ads and images, $ellebrity presents the stories behind the ads, explaining how each ad was conceived and produced, and the unexpected pitfalls, scuffles, and friendships that ensued as Lois angled and tangled with the stars. $ellebrity embodies not only a mesmerizing personal album filled with exclusive insider information, but an incomparable defining document of the zeitgeist of an American era spanning over half a century - as seen through Lois` dynamic eye. At the pulsating intersection of 60s iconography and iconoclasm stood George Lois, genius adman, who went on to sock it to the nation`s eyeballs as Esquire`s cover designer. As he publishes his visual memoir, Lois says he has no heirs. He may be right. $ellebrity toots its horn as loud and proud as the photo of Muhammad Ali that shouts from the cover.` (Vanity Fair) `Packed full of amusing, insightful and always idiosyncratically opinionated anecdotes. Not to be missed.` (Creative Review) `Fascinating and lavishly illustrated ... for anyone interested in how celebrity becomes iconography, in how fame sells, or in the huge creative boom in advertising in the Sixties, this book is unmissable.` (OK!) `Inspirational ... Lois produced some of the most memorable covers in magazine history.` (Esquire) `Will make you look trendy.` (Tatler) `Irreverent in the extreme with no apparent order ... However, the lack of order does lend itself well to the content, which is stunningly original. The images generally have a real `stand-alone` quality which makes $ellebrity a real page-turner ... Master of the aesthetic sell, he does not need to try hard to convince us of his genius.` (baseline)

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt $elebrity - George Lois
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne » Ekonomia,zarządzanie,finanse
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10