X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kodeks cywilny 2017 PLUS - zbiór przepisów
-27%
+ do schowka
79.00 zł
57.67 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 21.33 zł
Cena katalogowa: 79.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1
Stron: 1936
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego

Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego +CD
Jan Kaczkowski,
Katarzyna Szkarpetowska
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

31.50 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 31.50 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Gospodarka turystyczna

Konieczna-Domańska Anna
Wydawca: Wydawnictwo Dębogóra
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 167
Format: B5
ISBN: 9788391456064

Opis:

Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła bardziej szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.

Treść książki adresowana jest do wszystkich zainteresowanych ekonomicznymi zagadnieniami współczesnej turystyki - studentów, nauczycieli różnych form i szczebli kształcenia kadr dla turystyki, osób prowadzących działalność naukowo-badawczą, pracowników administracji samorządowej i rządowej, jak również praktyków prowadzących działalność gospodarczą w sferze turystyki.

 

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział I. Turystyka jako zjawisko społeczno-ekonomiczne
1. Natura zjawiska
2. Powstanie popytu i jego przedmiot
3. Działalność gospodarcza odpowiadająca na popyt
4. Turystyka jako sfera życia społeczno-gospodarczego
5. Turystyka i turysta - ujęcie formalne

Rozdział II. Popyt turystyczny
1. Czynniki wyznaczające popyt turystyczny
1.1. Czas wolny
1.2. Czynniki demograficzne
1.3. Inne czynniki cywilizacyjne
1.4. Czynniki ekonomiczne
1.4.1. Dochody
1.4.2. Ceny
1.4.3. Czynniki podażowe
2. Zakres przedmiotowy popytu turystycznego
3. Cechy popytu turystycznego

Rozdział III. Podaż turystyczna
1. Produkt turystyczny
2. Cechy podaży turystycznej (produktu turystycznego)
3. Pojęcie gospodarki turystycznej
4. Przedsiębiorstwo turystyczne i jego najważniejsze typy

Rozdział IV. Funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych - przedsiębiorstwa hotelarskie
1. Pojęcie hotelarstwa, jego funkcje w zaspokojeniu potrzeb ruchu turystycznego, rodzaje bazy noclegowej dla turystyki
2. Miejsce hoteli w bazie noclegowej turystyki
3. Cechy hotelu ważne z punktu widzenia jego funkcji w obsłudze ruchu turystycznego
4. Typy hoteli
5. Produkt hotelu. Rodzaje działalności usługowej
6. Struktura funkcjonalno-użytkowa hotelu
7. Kapitał ludzki i praca w hotelu
8. Podstawowe tendencje rozwoju współczesnego hotelarstwa
9. Mikroekonomia hotelu - zagadnienia wybrane
9.1. Mierniki działalności hotelu
9.2. Inwestycje w hotelarstwie
9.3. Koszty w hotelarstwie
9.4. Rentowność usług noclegowych w obiektach hotelarskich
9.5. Maksymalizacja funkcji celu producenta usług noclegowych a popyt na jego usługi
10 .Organizacje branżowe w hotelarstwie w Polsce
11. Międzynarodowe organizacje działające w sektorze hotelarstwa i gastronomii
12. Rynek hotelarski w Polsce i w Europie

Rozdział V. Funkcjonowanie przedsiębiorstw turystycznych - biura podróży
1. Pojęcie biura podróży i najważniejsze typy
2. Klasyfikacja biur podróży
3. Przedmiot działalności pośrednickiej i organizatorskiej
3.1. Usługi w zakresie pośrednictwa
3.2. Produkt touroperatora
4. Struktura instytucjonalna rynku turystycznego i główne układy wzajemnych kontaktów między podmiotami
5. Technika działalności biura podróży
5.1. Technika działalności detalicznego agenta podróży
5.2. Technika działalności touroperatora
6. Ekonomika touroperatora
6.1. Przychód ze sprzedaży i koszty touroperatora
6.2. Kalkulacja cen, kosztów i zysku a formy współpracy touroperatora z dostawcami usług cząstkowych
6.3. Ryzyko kursowe dla touroperatora
6.4. Podsumowanie
7. Ekonomika detalisty
8. Tendencje historyczne i cechy współczesnego rynku biur podróży
8.1. Procesy historyczne
8.2 .Cechy współczesnego rynku biur podróży
8.3. Rynek biur podróży w Polsce
8.4. Samorząd gospodarczy turystyki w Polsce
8.5. Międzynarodowe organizacje działające w sektorze touroperatorów i agencji podróży

Rozdział VI. Ekonomiczne funkcje turystyki
1. Wpływ turystyki na rozwój gospodarczy obszaru recepcji
2. Wpływ turystyki na zatrudnienie, dochody ludności i jakość życia
3. Wpływ turystyki na dochody budżetu państwa
4. Wpływ turystyki na aktywizację obszarów słabo rozwiniętych gospodarczo
5. Ekonomiczne znaczenie turystyki zagranicznej dla kraju
5.1. Bilans korzyści i kosztów obsługi turystyki zagranicznej dla kraju recepcji
5.2. Zagraniczna turystyka przyjazdowa jako forma eksportu
5.3. Turystyka jako element obrotów gospodarczych kraju z zagranicą

Rozdział VII. Turystyka międzynarodowa
1. Międzynarodowy ruch turystyczny - jego rozwój i struktura przestrzenna
1.1. Turystyka przyjazdowa
1.2. Turystyka wyjazdowa
2. Wpływy z turystyki zagranicznej i wydatki na turystykę zagraniczną
2.1. Wpływy
2.2. Wydatki
3. Inne wskaźniki opisujące ekonomiczne znaczenie turystyki międzynarodowej


Bibliografia

 

Klienci, którzy kupili Gospodarka turystyczna wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Zbiór zadań do podręcznika samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 192
26.25 zł
18.72 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
41.30 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Gospodarka turystyczna - Konieczna-Domańska Anna
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10