X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

49.53 zł

Rabat: 6.12 zł
Cena katalogowa: 55.65 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 347
Format: B5
ISBN: 9788374174893

Opis:

Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych


W literaturze przedmiotu brakuje całościowego ujęcia problematyki koncentracji przedsiębiorstw we współczesnym polskim handlu. Wynika to zapewne z faktu dużej złożoności i wielowątkowości tej problematyki, a także ograniczeń w pozyskiwaniu aktualnych i rzetelnych danych na temat stopnia koncentracji handlu i strategii konkurencji realizowanych przez przedsiębiorstwa.
Autor niniejszej pracy pragnie przyłączyć się do rozważań oraz wymiany myśli i doświadczeń na temat roli koncentracji w funkcjonowaniu handlu detalicznego w Polsce. Istotnym obszarem badawczym są także implikacje, jakie niesie proces koncentracji dla polityki handlowej państwa oraz strategii konkurowania wiodących sieci detalicznych i pozostałych detalistów.
Celem głównym badań i analiz jest określenie stopnia natężenia koncentracji handlu w Polsce oraz następstw tego procesu, wśród których należy wymienić zarówno zmiany w liczbie i strukturze przedsiębiorstw handlowych, jak i w ich strategiach konkurowania.
Realizacji celów pracy i weryfikacji hipotez podporządkowano jej zakres i strukturę. Zakres przedmiotowy pracy obejmuje analizę istoty handlu, jego funkcji, teorii rozwoju, uwarunkowań funkcjonowania, przemian liczby i struktury sklepów detalicznych, diagnozę przesłanek, form i miar koncentracji oraz ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przedmiotem zainteresowań autora były również perspektywy rozwoju handlu tradycyjnego i wielkopowierzchniowego, ekspansja systemów franczyzowych oraz pozytywne i negatywne skutki koncentracji w handlu.
Zakres podmiotowy badań obejmuje wiodące sieci handlowe w Polsce. Autor pracy skupił się na detalistach zajmujących się handlem towarami konsumpcyjnymi częstego zakupu (tzw. produkty FMCG). Poza sferą badań pozostał handel dobrami inwestycyjnymi, np. hipermarkety budowlane.
Zakres czasowy pracy obejmuje lata 1990-2008, przy czym przekrojowe analizy statystyczne dotyczące zmian liczby, struktury i dynamiki przyrostu różnych typów przedsiębiorstw handlowych w Polsce odnoszą się głównie do lat 2000-2008. Zakres przestrzenny pracy obejmuje obszar Unii Europejskiej. Zdecydowana większość analiz skupia się na rozwoju handlu w Polsce, natomiast część porównań odnosi się do takich państw UE jak: Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania, Włochy i niektóre kraje Europy Środkowej i Wschodniej przyjęte do UE 1 maja 2004 roku - Węgry, Czechy, Słowacja.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Można wyróżnić w niej dwie części. W pierwszej, teoretycznej scharakteryzowano proces ewolucji handlu detalicznego, jego rolę w gospodarce narodowej oraz zakres i natężenie dokonujących się w nim procesów integracyjnych i koncentracyjnych.
W drugiej, empirycznej części pracy analizie poddano wpływ koncentracji działalności handlowej na ewolucję strategii konkurowania sieci handlowych. Badaniem objęto rolę poszczególnych narzędzi konkurencji w rynkowej rywalizacji o klientów, relacje operatorów sieciowych z dostawcami towarów oraz ocenę natężenia procesów koncentracji handlu.



Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Handel jako dział gospodarki narodowej
1.1. Istota i funkcje handlu
1.2. Teorie objaśniające rozwój handlu
1.3. Podmiotowa struktura handlu
1.4. Klasyfikacja form handlu stacjonarnego i niestacjonarnego
1.5. Rozwój formatów sklepów wielkopowierzchniowych
1.5.1. Domy towarowe i handlowe
1.5.2. Centra handlowe
1.5.3. Hipermarkety i supermartety
1.5.4. Sklepy dyskontowe
1.6. Handel internetowy i inne formy sprzedaży pozasklepowej

Rozdział 2. Przesłanki i natężenie procesów koncentracji handlu
2.1. Cele, formy i miary koncentracji
2.2. Koncentracja a integracja
2.3. Wpływ globalizacji rynku na procesy koncentracji handlu
2.4. Zmiany wielkości i struktury sieci handlowej oraz dynamiki sprzedaży
2.5. Stopień koncentracji handlu detalicznego w Polsce i źródła sukcesu handlu sieciowego
2.6. Koncentracja handlu w wybranych krajach europejskich

Rozdział 3. Wpływ koncentracji na ewolucję strategii konkurencji i instrumentów konkurowania

3.1. Klasyfikacja strategii i instrumentów konkurencji w handlu
3.2. Relacje z dostawcami jako sposób uzyskiwania przewagi konkurencyjnej przez sieci handlowe
3.3. Rola asortymentu i marki własnej w strategiach skoncentrowanych i zintegrowanych sieci handlowych
3.4. Polityka cen i marż
3.5. Merchandising detalistów wielkopowierzchniowych
3.6. Obsługa konsumentów i pakiet usług sprzedażowych

Rozdział 4. Znaczenie koncentracji dla funkcjonowania handlu kupieckiego

4.1. Sklepy powszechne i specjalistyczne jako formy handlu drobnodetalicznego
4.2. Szansę i bariery rozwoju systemów franczyzowych
4.3. Trendy rozwojowe handlu i przyszłość handlu kupieckiego

Rozdział 5. Wpływ koncentracji handlu na potrzebę regulacji systemowych
5.1. Pozytywne i negatywne skutki koncentracji handlu
5.2. Polityka handlowa państwa
5.3. Prawne instrumenty oddziaływania samorządu terytorialnego na rozwój handlu

Rozdział 6. Koncentracja i konkurencja w handlu w świetle wyników badań empirycznych
6.1. Metodyka badań
6.1.1. Zakres badań oraz pierwotne i wtórne źródła informacji
6.1.2. Cele badań i metody doboru prób badawczych
6.2.Analiza wyników badań operatorów sieci, kierowników sklepów i strategicznych dostawców
6.2.1. Natężenie procesu koncentracji
6.2.2. Stopień standaryzacji sieci i zakres autonomii jednostek handlowych
6.2.3. Instrumenty konkurowania
6.2.4. Relacje sieci handlowych z dostawcami

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunkowi tabel
Aneks

Klienci, którzy kupili Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje … wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.73 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych - Ciechomski Wiesław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10