X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

31.77 zł

Rabat: 3.93 zł
Cena katalogowa: 35.70 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 296
Format: B5
ISBN: 9788373782716

Opis:

Konsumpcja jest jednym z podstawowych wyróżników charakteryzujących społeczeństwa XXI wieku. Od zachowań konsumentów i ujawnionego na rynku popytu zależy funkcjonowanie całego systemu gospodarczego.
Prezentowana książka jest publikacją dającą wielostronny ogląd zjawisk i procesów dotyczących konsumpcji oraz zachowań konsumenckich. Monografi a ta stanowi autorskie ujęcie rozległej i wielowątkowej problematyki konsumpcji i zachowań konsumenckich zaproponowane przez zespół pracowników Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
W syntetyczny i klarowny sposób przedstawiono podstawowe problemy dotyczące roli konsumpcji i miejsca konsumenta we współczesnej gospodarce, w warstwie empirycznej odwołując się głównie do realiów polskich. W publikacji uwzględniono bogatą literaturę przedmiotu (krajową i zagraniczną) oraz wyniki własnych, oryginalnych badań empirycznych.
W książce, obok klasycznych, podręcznikowych ujęć konsumpcji i zachowań konsumenckich (potrzeby, rola gospodarstw domowych w organizacji konsumpcji, rodzaje, formy i funkcje konsumpcji itp.), naświetlono również problematykę konsumpcji z uwzględnieniem najnowszych zjawisk i uwarunkowań (takich jak procesy globalizacji, eurokonsumenci czy rola internetu w kształtowaniu zachowań konsumenckich). Szerzej omówiono również zagadnienia, którym, zdaniem autorów, nie poświęcono należytej uwagi w dotychczasowych publikacjach (problemy pomiaru konsumpcji, miejsce konsumenta w strategiach fi rm, edukacja i ochrona interesów konsumenta).
Książka może zainteresować studentów i pracowników wyższych uczelni, praktyków,
menedżerów, a także wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć i pogłębić swoją wiedzę dotyczącą
konsumpcji oraz różnych aspektów i uwarunkowań zachowań konsumenckich.

SPIS TREŚCI
Wstęp

Rozdział 1. Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji (Mirosława Janoś-Kresło)
1.1. Konsument jako podmiot konsumpcji
1.1.1. Pojęcie konsumenta
1.1.2. Cechy współczesnego konsumenta
1.2. Gospodarstwo domowe jako podmiot gospodarujący
1.2.1. Rodzina i gospodarstwo domowe ? wzajemne relacje
1.2.2. Powiązania gospodarstw domowych z gospodarką narodową
1.2.3. Klasyfikacja gospodarstw domowych

Rozdział 2. Potrzeby konsumenta (Małgorzata Bombol)
2.1. Istota potrzeb człowieka
2.2. Kategoryzacja potrzeb
2.3. Hierarchia potrzeb konsumpcyjnych

Rozdział 3. Konsumpcja jako proces zaspokajania potrzeb(Mirosława Janoś-Kresło)
3.1. Istota i funkcje konsumpcji
3.2. Rodzaje i formy konsumpcji
3.3. Racjonalność i efektywność konsumpcji
3.4. Koncepcja trwałej i zrównoważonej konsumpcji

Rozdział 4. Statystyczny pomiar konsumpcji (Teresa Słaby)
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pomiar konsumpcji według kryterium przedmiotowego
4.2.1. Analiza struktury rozkładów wydatków na dobra i usługi
4.2.2. Analiza wielowymiarowa wydatków
4.2.3. Analiza dynamiczna konsumpcji w oparciu o szeregi czasowe
4.3. Pomiar konsumpcji według kryterium pośredniego
4.3.1. Kategorie badawcze
4.3.2. Jednostki obserwacji w pomiarze statystycznym konsumpcji
4.3.3. Klasyfikacja wskaźników i mierników
4.3.4. Empiryczne oceny stopnia zaspokojenia potrzeb

Rozdział 5. Przemiany w strukturze konsumpcji i ich uwarunkowania (Anna Dąbrowska)
5.1. Uwarunkowania zmian konsumpcji w gospodarstwach domowych
5.1.1. Uwarunkowania ekonomiczne
5.1.2. Uwarunkowania społeczno-demograficzne
5.1.3. Uwarunkowania kulturowe
5.1.4. Uwarunkowania psychologiczne
5.2. Prawidłowości i paradoksy konsumpcji
5.3. Konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych
w latach 1990?2004
5.3.1. Struktura wydatków na towary i usługi według grup
społeczno-ekonomicznych
5.3.2. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku
5.4. Integracja z Unią Europejską a zmiany w konsumpcji w ocenie
gospodarstw domowych

Rozdział 6. Zachowanie konsumenta na rynku (Małgorzata Bombol)
6.1. Obszary zachowań konsumenta
6.2. Determinanty poszukiwania informacji przez konsumenta
6.3. Proces decyzyjny konsumenta ? ujęcie modelowe
6.4. Typy decyzji podejmowanych przez konsumentów

Rozdział 7. Konsument w strategiach firm (Bogdan Mróz)
7.1. Wiedza o konsumentach jako źródło przewagi konkurencyjnej
7.2. Budowanie długotrwałych relacji z klientami i konsumentami
7.3. Możliwości i sposoby kształtowania postaw konsumenckich

Rozdział 8. Procesy globalizacji konsumpcji. Eurokonsumenci (Bogdan Mróz)
8.1. Istota, zakres i przesłanki globalizacji konsumpcji
8.2. Wpływ strategii marketingowych korporacji ponadnarodowych
na procesy globalizacji konsumpcji
8.3. Globalni konsumenci ? typologia i charakterystyka
8.4. Wielkie sieci handlowe a globalizacja konsumpcji
8.5. Rola mediów w procesach globalizacji konsumpcji
8.6. Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów w epoce globalizacji
8.7. Eurokonsumenci

Rozdział 9. Konsument na rynku internetowym (Jacek Wójcik)
9.1. Rynek internetowy ? definicja, specyfika
9.2. Podmioty rynku internetowego
9.3. Produkty i usługi oferowane w internecie

Rozdział 10. Ochrona i edukacja konsumenta (Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło)
10.1. Konsumeryzm
10.2. Prawa konsumenta
10.3. Polityka konsumencka
10.3.1. Polityka konsumencka UE
10.3.2. Instytucje i organizacje konsumenckie na poziomie UE
10.4. Polityka konsumencka w Polsce
10.4.1. Instytucjonalna ochrona konsumenta
10.4.2. Organizacje konsumenckie
10.5. Edukacja konsumenta
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Konsument i konsumpcja we współczesnej … wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Stron: 384
39.90 zł
28.73 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Stron: 553
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce - Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10