X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kodeks postępowania administracyjnego Komentarz
-16%
+ do schowka
349.00 zł
291.45 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 57.55 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 1266
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego

Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego +CD
Jan Kaczkowski,
Katarzyna Szkarpetowska
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

9.45 zł

Rabat: 9.45 zł
Cena katalogowa: 18.90 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Koszty i korzyści inwestycji drogowych

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: Olsztyn
Stron: 154
Format: B5
ISBN: 8372994331

Opis:

Stan infrastruktury jest jednym z ważniejszych kryterium oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego i istotnym czynnikiem wpływającym na tempo wzrostu dochodu narodowego. Jakość polskiej infrastruktury transportowej, w tym przede wszystkim sieci dróg i autostrad, stanowi coraz poważniejszą barierę rozwoju kraju, zwłaszcza w kontekście wejścia do Unii Europejskiej oraz otwarcia naszej gospodarki na wszechstronną współpracę z partnerami europejskimi. Konieczność znacznego przyspieszenia budowy dróg krajowych wynika więc zarówno z konieczności stworzenia warunków niezbędnych do długotrwałego rozwoju ekonomicznego kraju, jak i z konieczności przełamania obecnej stagnacji gospodarczej przez wzmocnienie popytu wewnętrznego. Zarówno koszty bieżącego utrzymania dróg, jak i inwestycji drogowych są w Polsce pokrywane ze źródeł publicznych, wspomaganych w ostatnich latach przez pożyczki z międzynarodowych instytucji finansowych (np. Banku Światowego) oraz fundusze Unii Europejskiej (np. IPSA). Uzyskanie funduszy zagranicznych, które można wykorzystać na finansowanie inwestycji drogowych, jest jednak zawsze uwarunkowane pozytywną oceną efektywności ekonomicznej
planowanych inwestycji. W sytuacji ogromnych potrzeb oraz niewystarczających środków dotychczas przeznaczanych na te cele szczególnego znaczenia nabiera proces przygotowania analiz ekonomicznych planowanych przedsięwzięć. Analizy ekonomiczne przygotowane w fazie przedrealizacyjnej, czyli ex ante, stanowią bowiem podstawę do oceny efektywności ekonomicznej poszczególnych inwestycji oraz wyboru do realizacji najefektywniejszych. Należy więc dążyć do tego, aby koszty i korzyści były szacowane jak najdokładniej, aby wielkości ex ante były jak najbliższe wielkościom występującym po oddaniu obiektu drogowego do eksploatacji, czyli ex post. Z tego względu w monografii jest poruszona problematyka wykorzystania analizy kosztów i korzyści do oceny efektywności ekonomicznej inwestycji drogowych. Rozdział 1 to przegląd piśmiennictwa dotyczącego genezy i rozwoju analizy kosztów i korzyści. W rozdziale 2 omówiono rolę infrastruktury transportowej w rozwoju gospodarczym, jej stan i potrzeby oraz sposoby finansowania. Kolejny rozdział poświęcono możliwościom wykorzystania analizy kosztów i korzyści do oceny efektywności ekonomicznej inwestycji drogowych ze szczególnym uwzględnieniem metod wyceny kosztów i korzyści. W rozdziale 4 scharakteryzowano projekt „ROADS I”, w ramach którego w latach 1993-1999 w Polsce zrealizowano 31 inwestycji drogowych. Porównano koszty, korzyści i parametry oceny efektywności ekonomicznej poszczególnych inwestycji ujętych w analizach ex ante i ex post. W rozdziale 5 przeprowadzono analizę odchyleń poszczególnych kategorii korzyści zawartych w analizach ex ante od wielkości występujących w analizach powykonawczych, dzięki temu zidentyfikowano czynniki, które w największym stopniu decydują o dokładności analiz przedwykonawczych.

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Koszty i korzyści inwestycji drogowych - Kowalewski M.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Inne » Książki za pół ceny
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10