X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

44.39 zł

Rabat: 15.51 zł
Cena katalogowa: 59.90 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Marketing międzynarodowy

Wydawca: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Rok wydania: 2008
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 319
Format: B5
ISBN: 9788320817874

Opis:

W podręczniku autorka omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw. Koncentruje się przede wszystkim na takich zagadnieniach, jak:

  • istota marketingu międzynarodowego, 
  • analiza międzynarodowego otoczenia przedsiębiorstw, 
  • strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, 
  • badania marketingowe rynków zagranicznych, 
  • kształtowanie elementów marketingu na rynkach zagranicznych (produkt i marka, kanały dystrybucji, promocja, ceny), 
  • organizacja marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach.

Wstęp

W ostatnich dziesięcioleciach na rynku międzynarodowym następuje wzrost  internacjonalizacji przedsiębiorstw. Zachodzące w otoczeniu międzynarodowym gwałtowne przemiany polityczne, społeczno-kulturowe, technologiczne, komunikacyjne i inne stwarzają nowe szanse, ale także trudne wyzwania konkurencyjne dla przedsiębiorstw. Międzynarodowe powiązania gospodarcze są kształtowane również pod wpływem procesów integracyjnych. Możliwości rozwoju firm przez ich umiędzynarodowienie zwiększają się i stają się bardziej zróżnicowane. Takie tendencje, jak globalizacja handlu międzynarodowego oraz różnicowanie się strategii wchodzenia firm na rynki zagraniczne przejawiają się w powstawaniu - oprócz różnych form eksportu - złożonych więzi kooperacyjnych i kapitałowych. Tendencjom tym towarzyszy rozwój marketingu, wcześniej przede wszystkim eksportowego, który staje się w coraz większym stopniu marketingiem międzynarodowym.
W książce autorka omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz przeprowadza wszechstronną analizę ich otoczenia międzynarodowego. Głównym wątkiem książki są uwarunkowania międzynarodowego ujednolicania (standaryzacji) lub adaptacji (dostosowania) marketingu na poszczególnych rynkach, na poziomie zarówno decyzji strategicznych, jak i decyzji
dotyczących poszczególnych elementów programów marketingowych. (...)

 
 
Spis treści


Wstęp

Rozdział 1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw - wprowadzenie do marketingu międzynarodowego
1.1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw
1.2. Przyczyny internacjonalizacji marketingu
1.2.1. Korzyści z internacjonalizacji
1.2.2. Internacjonalizacja proaktywna i reaktywna
1.3. Pojęcie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne
1.4. Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw
1.4.1. Pojęcie orientacji międzynarodowej i jej rodzaje
1.4.2. Ewolucja orientacji międzynarodowej przedsiębiorstw
1.5. Przedsiębiorstwa "globalne od początku"
1.6. Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym
1.6.1. Zakres i formy standaryzacji
1.6.2. Korzyści ze standaryzacji marketingu
1.6.3. Ograniczenia standaryzacji
1.6.4. Standaryzacja czy adaptacja?

Rozdział 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych
2.1. Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy
2.2. Otoczenie ekonomiczno-rynkowe
2.2.1. Otoczenie ekonomiczne
2.2.2. Otoczenie rynkowe
2.3. Otoczenie demograficzne
2.4. Otoczenie społeczno-kulturowe
2.4.1. Pojęcie kultury
2.4.2. Struktura społeczna
2.4.3. Czynniki kulturowe a marketing międzynarodowy
2.4.4. Elementy wybranych klasyfikacji kultur i ich implikacje
2.4.5. Tendencje zmian kulturowych
2.5. Otoczenie polityczne i prawno-administracyjne
2.6. Otoczenie technologiczne
2.7. Otoczenie naturalne
2.8. Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu
2.8.1. Zakres i specyfika analizy
2.8.2. Cele i proces analizy - ujęcie macierzowe
2.8.3. Analiza otoczenia a stopień internacjonalizacji przedsiębiorstw
2.9. Pojęcie dystansu psychicznego (kulturowego)

Rozdział 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
3.1. Podstawowe pojęcia i zakres analizy
3.2. Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne
3.3. Strategie eksportu
3.3.1. Eksport pośredni
3.3.2. Eksport bezpośredni
3.3.3. Eksport kooperacyjny
3.3.4. Podsumowanie
3.4. Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego)
3.4.1. Produkcja kontraktowa
3.4.2. Sprzedaż licencji, franchising
3.4.3. Kontrakty menedżerskie
3.4.4. Podsumowanie
3.5. Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym .
3.5.1. Spółki mieszane (joint ventures)
3.5.2. Inwestycje bezpośrednie na rynkach zagranicznych
3.5.3. Podsumowanie
3.6. Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne

Rozdział 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych
4.1. Zagadnienia wstępne
4.1.1. Dylemat emic-etic w badaniach rynków zagranicznych
4.1.2. Badania marketingowe w krajach o różnym poziomie rozwoju
4.2. Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne
4.2.1. Wstępna selekcja rynków zagranicznych
4.2.2. Analiza poziomu ryzyka
4.2.3. Badanie wielkości i potencjału rynku
4.2.4. Analiza branżowa
4.2.5. Grupowanie i selekcja rynków
4.2.6. Problemy porównywania informacji z materiałów wtórnych
4.3. Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków
4.3.1. Uwarunkowania prowadzenia badań pierwotnych na rynkach zagranicznych
4.3.2. Porównywalność danych
4.4. Globalne zapotrzebowanie informacyjne
4.4.1. Monitorowanie otoczenia międzynarodowego i badania pierwotne
4.4.2. Międzynarodowe systemy informacji marketingowych
4.5. Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym
4.5.1. Makrosegmentacja i mikrosegmentacja
4.5.2. Segmenty transnarodowe
4.5.3. Segmentacja proaktywna i reaktywna
4.6. Badania marketingowe w Internecie

Rozdział 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych
5.1. Produkt w marketingu międzynarodowym
5.1.1. Podstawowe strategie produktu
5.1.2. Międzynarodowa adaptacja cech produktu
5.1.3. Kształtowanie marki produktu
5.1.4. Międzynarodowy cykl życia produktu - aspekty marketingowe
5.2. Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym
5.2.1. Ogólna charakterystyka funkcji i rodzajów dystrybucji
5.2.2. Czynniki określające wybór kanałów dystrybucji
5.2.3. Kryteria analizy kanałów dystrybucji
5.2.4. Globalne tendencje w zakresie dystrybucji
5.3. Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi)
5.3.1. Proces komunikowania się w marketingu międzynarodowym
5.3.2. Czynniki kulturowe a promocja międzynarodowa
5.3.3. Inne uwarunkowania międzynarodowej adaptacji promocji
5.4. Ceny w marketingu międzynarodowym
5.4.1. Ujednolicenie i różnicowanie cen na rynkach zagranicznych
5.4.2. Ceny w marketingu międzynarodowym a rodzaj produktu
5.4.3. Szary marketing (import równoległy)
5.5. Efekt kraju pochodzenia

Rozdział 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
6.1. Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych
6.1.1. Czynniki wewnętrzne
6.1.2. Czynniki zewnętrzne
6.2. Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
6.2.1. Struktura funkcjonalna
6.2.2. Struktura oparta na kryterium towarowym
6.2.3. Struktura oparta na kryterium geograficznym
6.2.4. Struktura macierzowa
6.3. Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
6.3.1. Ewolucja struktur organizacyjnych
6.3.2. Regionalizacja a organizacja marketingu międzynarodowego
6.3.3. Zespoły wirtualne

Bibliografia
Indeks

Klienci, którzy kupili Marketing międzynarodowy wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 546
59.00 zł
41.00 zł
Dodaj do koszyka
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 388
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 380
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
54.60 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Marketing międzynarodowy - Duliniec Elżbieta
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10