X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

37.94 zł

Rabat: 13.51 zł
Cena katalogowa: 51.45 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2008
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 267
Format: B5
ISBN: 9788375266399

Opis:

W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.

Autor kompleksowo omawia:

  • genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,
  • proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,
  • różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,
  • kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,
  • wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,
  • znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,
  • rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,
  • instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.

Adresaci:

Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.

Spis treści: 

O autorze
str. 9

Wstęp
str. 11

1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego
str. 13


Marketing terytorialny jako efekt poszerzania i pogłębiania wiedzy marketingowej
str. 13
Pojęcie marketingu terytorialnego
str. 16
Główne aspekty rozpatrywania marketingu terytorialnego według H..Mefferta
str. 19
Cele marketingu terytorialnego
str. 21
"Miejsce" w marketingu terytorialnym
str. 24
Ogólne warunki i czynniki rozwoju marketingu terytorialnego
str. 27
Marketing terytorialny a inne dziedziny wiedzy marketingowej
str. 29
Wewnętrzna i zewnętrzna sfera marketingu terytorialnego
str. 32
Marketing własny i obcy jednostki terytorialnej
str. 35
Poziomy marketingu terytorialnego
str. 38

2. Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-administracyjnych
str. 43


Wprowadzenie
str. 43
Relacje wymienne w marketingu terytorialnym - transfery wartości
str. 44
Czynniki rozwojowe miast i regionów oraz ich źródła
str. 48
System tworzenia i dostarczania wartości w marketingu miast i regionów
str. 51

3. Przesłanki kształtowania orientacji marketingowej jednostek osadniczych
str. 58


Etapy zmian rynkowej orientacji jednostek osadniczych
str. 58
Typologia rynków docelowych w marketingu terytorialnym
str. 61
Założenia kształtowania orientacji marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej
str. 64
Terytorialny marketing mix - kompozycja instrumentów marketingowych jednostki osadniczej
str. 70
Organizacja działalności marketingowej w jednostkach przestrzenno-administracyjnych
str. 78
Diagnozowanie orientacji marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej - próba uogólnienia i metoda pomiaru
str. 82
Zarys oceny poziomu i warunków rozwoju marketingu terytorialnego w Polsce
str. 89
Marketingowa orientacja miast w Polsce w świetle badań empirycznych
str. 92

4. Korzyści dla klientów - użytkowników jako podstawa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym
str. 110


Wprowadzenie
str. 110
Marketingowa koncepcja produktu
str. 111
Terytorialny produkt mix w literaturze marketingowej
str. 114
Struktura ogólna produktu terytorialnego
str. 118
Kształtowanie marketingowej strategii produktu jednostki osadniczej
str. 126

5. Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej
str. 130


Kształtowanie wizerunku miejscowości jako cel marketingowy
str. 130
Image miasta (regionu) - wyjaśnienia terminologiczne
str. 132
Tożsamość miasta (regionu) - pojęcie i struktura
str. 135
Funkcje i typy wizerunku miast i regionów
str. 140
Struktura wizerunku miasta i jego cechy
str. 144

6. Marketing przedsiębiorstwa a marketing regionu - sprzężenie zwrotne
str. 148


Wprowadzenie - przedsiębiorstwo w przestrzeni
str. 148
Region jako terytorialna jednostka społeczno-gospodarcza - nowe cechy, funkcje, orientacje i działania
str. 151
Przedsiębiorstwo a region - próba bilansowania współzależności
str. 153
Zasięg oddziaływania przedsiębiorstwa jako strefa jego przestrzennej identyfikacji
str. 157
Przedsiębiorstwo w organizacji marketingu regionu
str. 160
Przedsiębiorstwo a region - strategiczna gra interesów marketingowych
str. 163
Udziałowcy - realizatorzy marketingu regionu
str. 166
Image przedsiębiorstwa a image regionu - sprzężenie zwrotne
str. 169
Uwagi końcowe
str. 172

7. Partnerstwo podmiotów działających na rynku miast i regionów - koncepcja marketingowa
str. 174


Partnerstwo rynkowe - istota, cechy, rodzaje
str. 174
Relacje i powiązania między podmiotami w marketingu terytorialnym
str. 178
Partnerstwo jako nowy etap rozwoju marketingu miast i regionów
str. 181
Rodzaje partnerstwa i ich strategie w układzie lokalnym lub regionalnym
str. 183
Morfologia partnerstwa terytorialnego
str. 187
Marketingowa strategia partnerstwa podmiotów rynku regionalnego
str. 190
Cykl życia partnerstwa terytorialnego
str. 193
Uwagi końcowe
str. 195

8. Targi jako środek aktywizacji lokalnego środowiska gospodarczego
str. 197


Wprowadzenie
str. 197
Targi jako otwarta impreza masowa
str. 198
Targi jako rynek zorganizowany
str. 199
Targi jako przedsięwzięcie komercyjne
str. 202
Targi a rynek terytorialny
str. 204
Targi a korzyści miasta
str. 206
Komercyjna orientacja i profil targów
str. 209
Zmiany atrakcyjności imprezy targowej - cykl życia targów
str. 212
Uwagi końcowe
str. 215

9. Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych - zarys koncepcji marketingu mix miast i regionów
str. 217


Zagraniczne inwestycje bezpośrednie jako przejaw integracji i współdziałania międzynarodowego
str. 217
Inwestycje zagraniczne - uwarunkowania procesu decyzyjnego w przedsiębiorstwie
str. 218
Inwestycje zagraniczne jako nośnik postępu naukowo-technicznego i społecznego - próba oceny plusów i minusów
str. 221
Determinanty atrakcyjności miasta (regionu) dla kapitału zagranicznego - próba uogólnienia
str. 224
Marketingowa koncepcja stymulacji inwestycji zagranicznych w miastach i regionach
str. 226
Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych - zarys koncepcji marketingu mix jednostki osadniczej
str. 228
Instrumenty promocyjne miasta (regionu)
str. 233
Struktura centrum decyzyjnego inwestora zagranicznego
str. 237
Warunki skuteczności strategii marketingowych zorientowanych na inwestorów zagranicznych
str. 239

Zakończenie
str. 245
Literatura
str. 251
Indeks
str. 261

Klienci, którzy kupili Marketing terytorialny. Miasto i region … wybrali również:

Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 388
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 380
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
red. Niezgoda Marian, red. Świątkiewicz-Mośny Maria, red. Wagner Aleksandra - Com.unikowanie w zmieniającym sie społeczeństwie
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Niezgoda Marian, red. Świątkiewicz-Mośny Maria, red. Wagner Aleksandra
Wydawca: Zakład Wydawniczy NOMOS
Rok wydania: 2010
Stron: 439
61.95 zł
52.66 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
54.60 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku - Szromnik Andrzej
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10