X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarys dziejów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
-26%
+ do schowka
129.00 zł
95.14 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 33.86 zł
Cena katalogowa: 129.00 zł
Dostępność: do 72h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 360
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

61.95 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 61.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Media audiowizualne. Podręcznik akademicki

Wydawca: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 424
Format: B5
ISBN: 9788361408604

Opis:

Media audiowizualne. Podręcznik akademicki


W praktyce dydaktycznej zauważa się brak podręcznika do przedmiotów związanych z mediami audiowizualnymi. Dotyczy to zarówno ujęcia historycznego tematów filmowych, telewizyjnych i audiowizualności multimedialnej, jak i syntetycznego spojrzenia na historię zmian analitycznego podejścia do problemów przez te media opisywanych i produkowanych. Stosunek odbiorców do wytworów medialnych zmieniał się znacznie na przestrzeni dziesiątków lat, a wiedza o tym jest ważną częścią dzisiejszego rozumienia zjawisk. Podręcznik proponuje połączenie diachronicznych i synchronicznych punktów widzenia. W pierwszej części przedstawione są syntetyczne ujęcia historii trzech "mediów" - sposobów wyrażania treści audiowizualnych - filmu, telewizji i pozostałych form audiowizualności medialnej. W drugiej natomiast studentowi zaprezentowane zostaną - oświetlane jednocześnie przez wszystkie media - grupy zagadnień tematycznych o charakterze zarówno kulturowym, jak i społecznym oraz politycznym. Każda z tych grup zagadnień zakończona jest prezentacją podstawowej literatury w języku polskim oraz pytaniami kontrolnymi wraz z propozycjami tematów szczegółowych do dalszej dyskusji.

Tom Media audiowizualne. Podręcznik akademicki w pierwszej części zawiera artykuły pokazujące historyczne przemiany mediów audiowizualnych oraz specyfikę współczesnego dziennikarstwa i prawnych aspektów funkcjonowania przekazu medialnego. Teksty w drugiej części ukazują, jak media budują "obrazy w naszych głowach", wpływając na postrzeganie codzienności. Jakie związki łączą media z terroryzmem, a jakie - z polityką? Kim jest ekspert medialny? Jak w mediach mówi się o religii, rasizmie i ładzie społecznym, a co pozostaje w sferze tabu? Autorzy reprezentują rozmaite dziedziny i specjalności: od kulturoznawstwa, przez socjologię, medioznawstwo i filmoznawstwo, aż do prawa. Artykuły dają Czytelnikowi miejsce na własne refleksje i prowokują do dyskusji, w czym pomogą dołączone pytania i tematy do przemyślenia. Podręcznik przeznaczony dla studentów dziennikarstwa, kulturoznawstwa, politologii, socjologii, a także licealistów rozważających podjęcie takich studiów. Można go też polecić osobom zawodowo związanym z mediami (dziennikarze, producenci, redaktorzy), oraz wszystkim aktywnym i twórczym odbiorcom przekazów medialnych, którzy zdają sobie sprawę, że zawsze sprzedają nam one nie tylko informacje, ale także określoną ideologię.

Książka wydana w koedycji z wydawnictwem SWPS Academica.


Spis treści:

Od redakcji

Część I. Audiowizualność wczoraj i dziś
Rozdział 1 Kino – świat w obiektywie kamery Joanna Wojnicka 1.1. Nieco prahistorii 1.2. Kino nieme – etap dojrzały 1.3. Przełom dźwiękowy 1.4. Lata 30. – rozwój Hollywood, Europa w cieniu polityki 1.5. Lata wojny – schyłek epoki klasycznej 1.6. Ruchy nowofalowe, kino autorskie, kontestacja 1.7. Koniec wieku – powrót do tradycji, eklektyzm, nowe poszukiwania Rozdział 2 Telewizja – najważniejsze medium XX wieku Wiesław Godzic 2.1. Co to jest telewizja, kiedy i dlaczego powstał 2.1.1. Trudne początki 2.1.2. Jak epoka paleotelewizji i niedoboru przeszła w stan neotelewizji i nadmiaru 2.2. Jak działa telewizja i jak ją badać? 2.3. Telewizja i jej gatunki 2.3.1. Newsy – okno na świat 2.3.2. Mydlane opery – kobiece okno na świat? 2.3.3. Sitcom – pusty śmiech czy kultura na opak 2.3.4. Reality show – „sama prawda o rzeczywistości” 2.3.5. Wydarzenia medialne jako gatunek telewizyjny 2.4. Koniec telewizji i początek… Rozdział 3 Internet – społeczne metamedium Mirosław Filiciak 3.1. Wstęp – społeczeństwo w sieci 3.2. Historia – od przemysłu zbrojeniowego po zanurzenie w codzienności 3.3. Internet i media cyfrowe – podstawowe właściwości 3.4. Nowe sposoby uczestnictwa w kulturze i prawo autorskie 3.5. Konsekwencje dla sfery publicznej 3.6. Wybrane perspektywy teoretyczne Rozdział 4 Prawne aspekty przekazu audiowizualnego Jacek Sobczak 4.1. System prasowy 4.2. Potoczne i prawne znaczenie pojęcia „prasa” 4.3. Prawo prasowe w systemie prawa ochrony własności intelektualnej 4.4. Siatka pojęciowa odnosząca się do radiofonii i telewizji 4.5. Utwór audiowizualny w systemie prawa ochrony własności intelektualnej Rozdział 5 Dziennikarstwo i nowe media Zbigniew Bauer 5.1. „Nowe media”– problemy definicyjne 5.2. Mity nowych mediów 5.3. Mediamorfoza i przemiany dziennikarstwa 5.4. Technologiczny odbiorca 5.5. Płynny przekaz, płynna treść 5.6. Kody nowego dziennikarstwa 5.7. Dziennikarstwo w epoce interaktywności 5.8. Odbiorca jako wytwórca 5.9. Samoobsługa czy odmiana autarkii? 5.10. Dziennikarstwo profesjonalne w porównaniu do amatorskiego 5.11. Blog – nowy wymiar dziennikarstwa 5.12. Kto potrzebuje reporterów? Część II. Medialne obrazy świata Rozdział 1 Terroryzm i media – dwa spektakle Zbigniew Bauer 1.1. Retoryka terroru – powierzchnia obrazów 1.2. Postmodernizm a terroryzm – odmiany dyskursów medialnych 1.3. Strach, ostrożność – albo paranoja 1.4. Terroryzm – czyn, przekaz i spektakl 1.5. Dziennikarstwo obywatelskie – dwuznaczna rola 1.6. Terroryzm w internecie – dwie możliwości 1.7. Sieć jako niebezpieczeństwo i jako… bariera dla terroryzmu Rozdział 2 Dyskretny urok zakazanego. Tabu w mediach Izabela Szatrawska 2.1. Freud i perspektywa psychoanalityczna 2.2. Antropologia strukturalna Claude’a Lévi-Straussa 2.3. Rodzaje tabu 2.4. Różne wersje jednego produktu 2.5. Tabu kulturowe czy zwykła cenzura? 2.6. „Segregacja” elementów problemu i ich dystrybucja w mediach 2.7. Performatywny akt transgresji 2.8. Tabu – wyzwania
Rozdział 3
Media i polityka. Demokracja czy mediokracja? Maciej Mrozowski 3.1. Władza polityczna 3.2. Media wobec demokracji politycznej 3.3. Odpowiedzialność społeczna mediów 3.4. Media w komunikowaniu politycznym – ogólny model 3.5. Dyskretny urok władzy mediów 3.6. Czego chcą politycy – gra o media 3.6.1. Smutny los polityka 3.6.2. Zaistnieć w mediach 3.6.3. Partia (po)może więcej 3.7. Orientacja dziennikarzy i mediów – gra w politykę 3.7.1. Dziennikarskie ideologie 3.7.2. Polityka redakcyjna koncernów medialnych 3.8. Polityka w zwierciadle mediów 3.8.1. Druk – słowo jest myślą (rozumienie polityki) 3.8.2. Telewizja – obraz to emocje (przeżywanie polityki) 3.9. Konstruowanie obrazów polityki w mediach 3.9.1. Obiektywizm kontra tendencyjność 3.9.2. Dramatyzacja polityki 3.9.3. Wpotrzasku tabloidów 3.10.Wybory w mediach – wyścigi końskie 3.10.1.Walka o agendę 3.10.2. Pojedynek na wizerunki 3.10.3. Kampania negatywna 3.11. Kryzys komunikacji publicznej 3.12. Zmediatyzowany obywatel 3.12.1.Hierarchizowanie informacji (agenda-setting) 3.12.2.Dysproporcje poziomu poinformowania (luka wiedzy) 3.13. Zniechęcenie do polityki 3.14. Epilog – w stronę społeczeństwa sieciowego Rozdział 4 Prezenter, ekspert, celebrity Wiesław Godzic 4.1. Tomasz Lis –celebryta przymuszony 4.2. Kamil Durczok – celebryta niepewny 4.3. Czy ekspert ma szanse stać się celebrity? 4.3.1. Wydarzenia (Polsat) 4.3.2. Fakty (TVN) 4.3.3. Wiadomości (TVP1) Rozdział 5 Antagoniści i obrońcy ładu społecznego w kinie gatunków Barbara Giza 5.1. Porządek społeczny a kino gatunków. Przypadek filmu gangsterskiego 5.2. Antagoniści i obrońcy ładu społecznego 5.3. Film gangsterski a porządek społeczny 5.4. Przypadek telewizji. Rodzina Soprano wobec motywu gangsterskiego 5.5. Być gangsterem? Przyjemność a gry komputerowe 5.6. Podsumowanie Rozdział 6 Rasizm i obcość w mediach Maja Brzozowska-Brywczyńska 6.1. Garść wątpliwości na (dobry) początek 6.2. Rasizm bez rasistów 6.3. Obcy, jaki jest, każdy widzi(?) 6.4. Władza mediów – faktyczna i symboliczna 6.5. TheWest speaks, the Rest listens 6.6. Między kanibalizmem kulturowym a segregacją – strategie uobecniania obcości w mediach 6.7. Rasizm i obcość w mediach – poziomy analizy 6.8. Na zakończenie Rozdział 7 Moralizatorstwo czy transcendencja?
Obraz religii i Kościoła w polskiej telewizji
Aleksandra Drzał-Sierocka 7.1. Krótka historia dostępu Kościoła katolickiego do mediów w Polsce 7.2. Przegląd programów katolickich w ramówce telewizji publicznej 7.3. Nie tylko katolicki – dostęp innych wyznań do telewizji publicznej w Polsce 7.4. Obraz duchownych katolickich w niekatolickich programach telewizyjnych na przykładzie polskich seriali 7.5. Transcendencja na szklanym ekranie 7.6. Jaki Kościół, jaka religia? Końcowe wnioski i refleksje Noty o autorach Indeks


Klienci, którzy kupili Media audiowizualne. Podręcznik aka… wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 546
59.00 zł
41.00 zł
Dodaj do koszyka
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 388
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 380
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: 1
Stron: 693
75.00 zł
54.60 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Media audiowizualne. Podręcznik akademicki - Drzał-Sierocka Aleksandra, red. Godzic Wiesław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10