X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Golat Rafał - Aspekty prawne działalności bibliotek
-8%
+ do schowka
35.00 zł
32.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 2.80 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Golat Rafał
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

31.87 zł

Rabat: 5.63 zł
Cena katalogowa: 37.50 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Media wobec śmierci. Tom 2

Wydawca: Dom Wydawniczy ELIPSA
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 328
Format: B5
ISBN: 9788371510588

Opis:

Media wobec śmierci. Tom 2

Wstęp

Parafrazując znane powiedzenie, odnoszące się pierwotnie do prasy, można powiedzieć, że nic tak nie ożywia przekazu medialnego jak trup... W dobie komercjalizacji mass mediów oraz traktowania informacji wyłącznie w kategorii towaru i zysku, sensacja oraz rozrywka stały się swoistym paradygmatem wszelkich przekazów medialnych. W świecie mediów, jak i winnych wymiarach rzeczywistości, dokonuje się obecnie zmaganie między - najogólniej mówiąc - dwoma koncepcjami dziennikarstwa oraz przekazu medialnego. Pierwsza, inspirowana w decydującej mierze przez chrześcijańską etykę i hierarchię wartości wynikających z Dekalogu oraz ideałów Ewangelii, za fundamentalne przesłanie odnoszące się do mediów uważa prawdę, dobro i piękno; zdobywanie i przekazywanie informacji służyć powinno człowiekowi, który ma prawo do prawdy, oraz dobru wspólnemu, by społeczeństwo, zwłaszcza w procesie globalizacji, poszukiwało dróg jedności i tworzenia wspólnoty ogólnoludzkiej. Swoistym przeciwieństwem tak pojmowanych fundamentów dziennikarstwa oraz przekazu medialnego jest sprowadzenie ich wyłącznie do poziomu przedsięwzięć biznesowych.

Łącząca się z wymiarem sensacyjnym problematyka śmierci - tak realnej, jak i fikcyjnej, będącej najczęściej elementem filmów i seriali - stanowi jeden z najczęstszych tematów newsów i czołówek gazet oraz radiowych, telewizyjnych i internę t owych serwisów informacyjnych. Katastrofy, spektakularne wypadki, klęski żywiołowe, zabójstwa determinują dobór informacji oraz sposoby jej przekazywania. Śmierć poprzez częstą obecność w mediach stała się stałym, żeby nie powiedzieć: codziennym, powszednim elementem aktualnej rzeczywistości; przyczyniła się do tego również swoista rola śmierci jako istotnego (niemal nieodłącznego) elementu kultury popularnej. Sceny zbrodni, zabójstw czynią ze śmierci swoiste widowisko; pozbawiają śmierć jej naturalnego wymiaru wielkiej tragedii i ogromnego dramatu.

Dawniejsze, i niestety także najnowsze, doświadczenia polskiej historii z całą ostrością ukazują tragiczny wymiar śmierci, realizm jej grozy, skutki nie tylko w wymiarze osobistego dramatu, ale także w skali społecznej. W okresie Polski Ludowej kwiecień był obchodzony jako Miesiąc Pamięci Narodowej; teraz -w III Rzeczypospolitej - kwiecień boleśnie odcisnął się na naszych najnowszych dziejach: 2 kwietnia 2005 r. do domu Ojca odszedł bi. Jan Paweł II, 10 kwietnia 2010 r. pod Smoleńskiem miała miejsce katastrofa prezydenckiego samolotu; dopiero po 1989 r. wolno przypominać o tym, że 13 kwietnia 1943 r. niemieckie radio ujawniło zbrodnię katyńską.

Te dramatyczne wydarzenia stały się inspiracją do podjęcia szerokiej, interdyscyplinarnej, ale zarazem medioznawczej refleksji na temat śmierci w mass mediach. Badacze reprezentujący rozmaite ośrodki naukowe, także zagraniczne, podjęli się niełatwego zadania ukazania rozmaitych aspektów obecności śmierci w przekazach medialnych. Poruszony został również problem dziennikarstwa jako... śmiertelnie niebezpiecznego zawodu, i to nie tyłków kontekście działań wojennych, ale - czy nie głównie? - politycznych.

Wszystkim Autorom, Redaktorom serdecznie dziękuję za trud i wysiłek konieczny do powstania niniejszego tomu. Osobne podziękowania za wnikliwe oceny i opinie należą się recenzentom - prof. dr. hab. Jerzemu Myślińskiemu oraz ks. dr. hab. Stanisławowi Dziekońskiemu, prof. UKSW, a także dr. Włodzimierzowi Ulickiemu, dyrektorowi Domu Wydawniczego Elipsa, który podjął się wydania tejże publikacji.

Dr Grzegorz Łęcicki

Klienci, którzy kupili Media wobec śmierci. Tom 2 wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 434
49.90 zł
42.42 zł
Dodaj do koszyka
Goban-Klas Tomasz - Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Goban-Klas Tomasz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2015
Stron: 340
49.90 zł
34.68 zł
Dodaj do koszyka
Cieśla Mariusz - Broń renesansowa na Śląsku
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cieśla Mariusz
Wydawca: WAW
Rok wydania: 2016
Stron: 280
47.25 zł
38.79 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
23.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Media wobec śmierci. Tom 2 - red. Gralczyk Aleksandra, red. Laskowska Małgorzata, red. Drzewiecki Piotr
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10