X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

18.69 zł

Rabat: 2.31 zł
Cena katalogowa: 21.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim dyskursie public relations

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 166
Format: B5
ISBN: 9788373784451

Opis:

Niniejsza praca jest efektem moich wieloletnich zainteresowań trzema obszarami badawczymi: komunikowaniem międzykulturowym, public relations (PR) i lingwistyką. Podjęłam w niej próbę ukazania specyfiki międzykulturowego transferu wiedzy, jaki dokonuje się w polskim dyskursie public relations. Skoncentrowałam się na językowych przejawach tego transferu, a zaprezentowane tu rozważania i analizy są efektem mojego autorskiego podejścia do specyfiki owego dyskursu.
Książka ta nie jest zatem kolejnym na polskim rynku wydawniczym opracowaniem z zakresu PR, jest raczej interdyscyplinarnym studium o specjalistycznym dyskursie, jaki konstytuuje się w Polsce w środowisku ludzi zawodowo związanych z PR, o wyznaczaniu przestrzeni semantycznej nowego pola wiedzy. Zakres tematyczny książki i jej zawartość z pewnością mogą być poddane dalszym uzupełnieniom i rozwinięciom, dyskurs ten bowiem wciąż się rozwija i z pewnością może być przedmiotem dalszych analiz. Na tym jednak etapie moich badań nad dyskursem PR chciałabym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do powstania tej publikacji.
Szczególnie wiele zawdzięczam profesorowi Jackowi Warchali, który od samego początku tego przedsięwzięcia aż do ostatniego etapu przygotowania książki do druku niestrudzenie omawiał ze mną złożoną naturę problemów badawczych tej pracy. Jego wsparcie merytoryczne, ale także jego entuzjazm, słowa zachęty i niezachwiana wiara w powodzenie tego projektu były dla mnie najbardziej istotną inspiracją.

 

Spis treści:

Przedmowa

Wstęp


Rozdział 1. RAMY DEFINICYJNE
1.1. Wiedza specjalistyczna w public relations
1.2. Polski dyskurs public relations

Rozdział 2. UCZESTNICY DYSKURSU
2.1. Wprowadzenie
2.2. PR na mapie polskiej nauki
2.2.1. Problem autonomii PR jako dyscypliny naukowej
2.2.2. PR w obszarach innych nauk
2.3. PR jako sfera działalności zawodowej
2.3.1. Poziom polskiej praktyki PR
2.3.2. Specjaliści PR - wzajemne relacje
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. POLSKI DYSKURS PR W PERSPEKTYWIE KOMUNIKACYJNEJ
3.1. Wprowadzenie
3.2. Komunikowanie międzynarodowe w polskim dyskursie PR
3.2.1. Rozwój badań nad komunikowaniem międzynarodowym
3.2.2. Znaczenie języka angielskiego w komunikowaniu międzynarodowym
3.3. Komunikowanie międzykulturowe w polskim dyskursie PR
3.3.1. Komunikowanie międzykulturowe, poprzezkulturowe
i ponadkulturowe
3.3.2. Definiowanie kultury
3.3.3. Specyfika kultury amerykańskiej
3.4. Nieprzystawalność kulturowa
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. ANGLOJĘZYCZNE ZNACZNIKI POLA WIEDZY W POLSKIM DYSKURSIE PR

4.1. Podstawy kategoryzacji znaczników
4.1.1. Anglicyzmy funkcjonujące w polskim dyskursie PR a znaczniki pola
wiedzy
4.1.2. Segmentacja materiału leksykalnego
4.2. Makrokategoria: Bliskoznaczniki PR
4.2.1. Kategoria: Publicity
4.2.2. Kategoria: Corporate Identity (CI)
4.2.3. Kategoria: Public Affairs (PA)
4.3. Makrokategoria: Sfery zadaniowe PR
4.3.1. Kategoria: Internal Relations
4.3.2. Kategoria: Investor Relations
4.3.3. Kategoria: Community Relations
4.4. Podsumowanie


Zakończenie

Aneks 1. Anglicyzmy funkcjonujące w polskim specjalistycznym dyskursie PR
Aneks 2. Ankieta: Przyporządkowanie terminów do kategorii
Aneks 3. Źródła materiału badawczego

Bibliografia

Klienci, którzy kupili Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim … wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 434
49.90 zł
42.42 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
23.62 zł
Dodaj do koszyka
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta - Współczesne media - medialny obraz świata t. 1, Zagadnienia teoretyczne
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 316
39.90 zł
29.92 zł
Dodaj do koszyka
Godzic Wiesław, Bauer Zbigniew - E-gatunki. Dziennikarz w nowej przestrzeni komunikowania
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Godzic Wiesław, Bauer Zbigniew
Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2015
Stron: 300
44.90 zł
33.23 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Międzykulturowy transfer wiedzy w polskim dyskursie public relations - Ćwiklińska Jolanta
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10