X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

37.94 zł

Rabat: 13.51 zł
Cena katalogowa: 51.45 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Negocjacje i mediacje w sferze publicznej

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 275
Format: B5
ISBN: 9788376019789

Opis:

W książce przedstawiono prawne, społeczne i psychologiczne uwarunkowania podejmowania negocjacji i mediacji w sferze publicznej, czyli w obszarze działań władzy wykonawczej, jak również sądowniczej i ustawodawczej. Zawiera ona - oprócz analizy przepisów prawa - przegląd klasycznych i najnowszych wyników badań z zakresu psychologii społecznej i socjologii, które powinny być znane osobom zajmującym się prowadzeniem mediacji i negocjacji. Opisane zostały zagadnienia związane z komunikacją interpersonalną i publiczną w negocjacjach i mediacjach oraz uwarunkowania ich prowadzenia wynikające z różnic i podobieństw o charakterze kulturowym.
Praktyczną wartością opracowania jest rozdział dotyczący techniki sporządzania dokumentów w procesach negocjacji i mediacji, a także praktyki formalizowania dokonanych ustaleń, oraz rozdział dotyczący autoprezentacji osób biorących udział w sesjach mediacyjnych lub negocjacyjnych.
Adresaci:

Niniejsza publikacja jest podręcznikiem akademickim, ale będzie bez wątpienia przydatna również osobom zajmującym się negocjacjami i mediacjami, w których uczestniczą organy administracji publicznej i inne podmioty o statusie publicznym. Ujęto tu w sposób systematyczny informacje użyteczne zarówno dla osób występujących w negocjacjach i mediacjach w imieniu władz publicznych, jak i tych, które prowadzą negocjacje z organami administracji publicznej bądź uczestniczą w mediacjach prowadzonych przez takie organy.
Spis treści:

Wykaz skrótów 
Wstęp

Rozdział pierwszy
Istota negocjacji i mediacji w sferze publicznej
I. Negocjacje 1. Pojęcie negocjacji 2. Przedmiot negocjacji 3. Formy i charakter prowadzenia negocjacji w sferze publicznej A. Negocjacje dwustronne, wielostronne i wielo-dwustronne B. Negocjacje o charakterze formalnym i nieformalnym C. Negocjacje jawne i niejawne 4. Etapy procesu negocjacji A. Faza przedwstępna B. Faza wstępna negocjacji C. Faza właściwych rozmów D. Faza sporządzania dokumentów końcowych E. Faza akceptacji (faza ratyfikacyjna i publikacyjna) II. Mediacje 1. Pojęcie i mechanizm mediacji 2. Rola mediatora w procesie mediacji A. Rola mediatora a idea mediacji B. Nawiązanie kontaktu pomiędzy stronami mediacji C. Umożliwianie prowadzenia mediacji i jej moderowanie D. Pośredniczenie w rozmowach pomiędzy stronami mediacji E. Przyjmowanie stanowisk stron mediacji F. Doradzanie stronom mediacji możliwych rozwiązań G. Udzielanie fachowych wyjaśnień co do znaczenia okoliczności faktycznych i prawnych H. Mediator jako osoba pomagająca stronom mediacji sformułować tekst porozumienia III. Regulacja prawna negocjacji i mediacji w sferze publicznej 1. Zakres regulacji prawnej 2. Regulacja kompetencji do podejmowania czynności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 3. Regulacja prawna procedur i zakresu czynności IV. Struktury administracji publicznej i podmioty w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej 1. Mediacje i negocjacje a struktury administracji publicznej 2. Podmioty uczestniczące w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej A. Strony negocjacji i ich przedstawiciele B. Zespoły negocjacyjne C. Podmioty infrastrukturowe D. Fachowcy w negocjacjach 3. Podmioty uczestniczące w mediacjach V. Formy i metody działania administracji stosowane w negocjacjach i mediacjach Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział drugi
Zakres przedmiotowy negocjacji w sferze publicznej

I. Negocjacje prowadzące do zawierania umów publicznoprawnych
1. Charakter negocjacji prowadzących do zawarcia umowy publicznoprawnej 2. Negocjowanie umów publicznoprawnych zawieranych przez jednostki samorządu terytorialnego A. Negocjacje w celu utworzenia stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego B. Negocjacje w celu utworzenia związków międzygminnych i związków powiatów C. Negocjacje w celu utworzenia porozumień komunalnych D. Negocjacje w celu utworzenia porozumień jednostek samorządu terytorialnego 3. Negocjowanie kontraktów wojewódzkich 4. Negocjowanie porozumień administracyjnych zawieranych w trybie art. 31 ustawy o administracji rządowej w województwie II. Negocjacje w ramach stosunków cywilnoprawnych zawieranych przez podmioty w sferze publicznej 1. Negocjacje przy zawieraniu i realizacji umów cywilnoprawnych 2. Negocjacje w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego III. Negocjacje w strukturach administracji publicznej 1. Negocjacje w organach kolegialnych administracji publicznej 2. Negocjacje w organach wspólnych 3. Negocjacje prowadzące do powierzenia funkcji albo obsadzenia stanowiska IV. Negocjacje w stosunkach z obywatelami i adresatami działań administracji 1. Negocjacje w ramach postępowania wnioskowego w trybie działu VII k.p.a. i w przedprocesowym stadium wyjaśniania sprawy 2. Negocjacje lobbingowe i lobbing w negocjacjach 3. Negocjacje obywatelskie i społeczne
V. Negocjacje policyjne i kryzysowe
VI. Negocjacje międzynarodowe
1. Zakres negocjacji międzynarodowych 2. Negocjacje międzynarodowe jako forma rozwiązywania sporów 3. Negocjacje międzynarodowe służące podjęciu współpracy VII. Negocjacje akcesyjne Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział trzeci
Zakres przedmiotowy działań mediacyjnych w sferze publicznej
I. Mediacje w sferze publicznej odbywające się na etapie postępowania sądowego 1. Mediacje przed sądem administracyjnym A. Podstawa prawna B. Znaczenie instytucji C. Procedura postępowania D. Zasady prowadzenia postępowania mediacyjnego przed sądem administracyjnym E. Środki odwoławcze 2. Mediacje w postępowaniu cywilnym, w którym uczestniczą podmioty o statusie publicznoprawnym A. Podstawa prawna B. Znaczenie instytucji C. Procedura postępowania D. Wymogi ustawowe odnośnie osoby mediatora E. Skutki mediacji II. Mediacja w postępowaniu administracyjnym i przed organem administracji 1. Znaczenie prowadzenia mediacji w postępowaniu administracyjnym i przed organem administracji 2. Mediacje prowadzące do zawarcia ugody administracyjnej A. Podstawa prawna B. Znaczenie instytucji C. Procedura postępowania D. Pozycja organu administracji jako mediatora w postępowaniu ugodowym E. Środki odwoławcze i środki prawne F. Skutki zawarcia ugody administracyjnej 3. Mediacje prowadzone przy zawieraniu ugód regulowanych przepisami prawa materialnego A. Mediacje przed Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej a. Podstawa prawna i znaczenie instytucji b. Postępowanie mediacyjne B. Mediacje w prawie łowieckim a. Podstawa prawna i znaczenie instytucji b. Postępowanie mediacyjne C. Mediacje prowadzące do zawarcia ugody w postępowaniu w przedmiocie rozgraniczania nieruchomości a. Podstawa prawna b. Znaczenie instytucji c. Procedura postępowania D. Mediacje prowadzone w celu zawarcia ugody regulowanej prawem wodnym E. Mediacje przed wojewódzkim inspektorem Inspekcji Handlowej a. Podstawa prawna b. Znaczenie instytucji c. Procedura postępowania III. Mediacje w świetle prawa karnego i procedury karnej 1. Sprawiedliwość naprawcza i jej instytucje w Polsce 2. Mediacje pomiędzy sprawcą a pokrzywdzonym w postępowaniu przygotowawczym A. Podstawa prawna B. Znaczenie instytucji C. Zasady odnoszące się mediacji w postępowaniu przygotowawczym D. Wymogi prawne dotyczące mediatora E. Procedura postępowania mediacyjnego F. Wady regulacji prawnej mediacji pomiędzy pokrzywdzonym a sprawcą IV. Mediacje międzynarodowe 1. Mediacje wśród form rozwiązywania sporów międzynarodowych 2. Przykłady uregulowań i instytucji mediacji w stosunkach międzynarodowych A. Postanowienia ramowej konwencji Światowej Organizacji Zdrowia o ograniczeniu użycia tytoniu B. Mediacje prowadzone w ramach Światowej Organizacji Handlu Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział czwarty
Emocje w negocjacjach i mediacjach
I. Emocje, ich ekspresja i percepcja 1. Rodzaje emocji 2. Percepcja emocji 3. Ekspresja emocji 4. Ekspresja i percepcja emocji a kultura II. Źródła emocji 1. Procesy fizjologiczne jako źródła emocji 2. Zachowanie jako źródło emocji 3. Procesy poznawcze jako źródło emocji III. Emocje kontrolujące w negocjacjach i mediacjach 1. Znaczenie emocji dla działania 2. Lęk 3. Poczucie winy i wstydu 4. Zakłopotanie 5. Radość IV. Wywoływanie konformizmu dzięki emocjom. Techniki wpływu społecznego wykorzystujące wpływ emocji na ludzkie działanie 1. Siła wybaczenia 2. Technika nadstawiania drugiego policzka 3. Indukowanie poczucia winy A. Technika niekomunikowania wprost B. Groźba zerwania emocjonalnej lub trwałej więzi 4. Huśtawka emocjonalna 5. Wykorzystywanie siły empatii Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział piąty
Komunikacja w procesie negocjacji i mediacji w sferze publicznej
I. Komunikacja - niezbędny element negocjacji i mediacji 1. Komunikacja społeczna 2. Komunikowanie interpersonalne w mediacjach i negocjacjach A. Strategie komunikacyjne a. Wywoływanie uległości b. Wywieranie wrażenia c. Oszukiwanie 3. Komunikowanie masowe II. Komunikacja werbalna w negocjacjach i mediacjach 1. Znaczenie języka A. Język jako podstawowy czynnik umożliwiający komunikację B. Język jako społeczna cecha wyróżniająca i określająca status społeczny C. Język jako cecha określająca wiarygodność D. Język jako narzędzie autoprezentacyjne 2. Zjawiska z zakresu komunikacji werbalnej mające znaczenie w komunikowaniu w procesie negocjacji i mediacji A. Teoria dostosowania mowy B. Zjawisko językowej inklinacji międzygrupowej C. Zjawisko języka poprawnego politycznie w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej D. Etykietowanie 3. Rozumienie znaczenia wypowiedzi A. Język prawny i prawniczy B. Praktyka rozumienia znaczenia słów i wypowiedzi 4. Międzykulturowe trudności w komunikacji werbalnej III. Komunikacja niewerbalna w negocjacjach i mediacjach 1. Znaczenie komunikacji niewerbalnej 2. Elementy i kanały komunikacji niewerbalnej A. Równoczesność komunikowania B. Elementy behawioralne komunikacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej a. Ekspresja mimiczna twarzy b. Okulezja c. Kineza d. Dotyk i utrzymywanie dystansu interakcyjnego C. Elementy pozabehawioralne w negocjacjach i mediacjach a. Wykorzystanie czasu b. Sposób korzystania z przestrzeni i pozabehawioralne wyznaczniki statusu c. Styl ubierania się 3. Funkcje komunikacji niewerbalnej w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej A. Regulowanie interakcji B. Wpływ na komunikację werbalną a. Zastępowanie słów b. Uzupełnianie i akcentowanie przekazu werbalnego 4. Problem spójności sygnałów werbalnych i niewerbalnych 5. Błędy w interpretacji w komunikacji niewerbalnej Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział szósty
Kulturowe, psychologiczne i społeczne uwarunkowania procesu mediacji i negocjacji w sferze publicznej

I. Prawda, nieprawda i kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
1. Prawda jako wartość 2. Paradygmaty i aksjomaty 3. Prawda, fałsz i kłamstwo 4. Naukowe koncepcje prawdy A. Prawda według Arystotelesa B. Prawda kontekstowa C. Teoria koherencyjna prawdy D. Pragmatyczna teoria prawdy E. Teoria konsensualna prawdy 5. Kłamstwo w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej A. Rodzaje kłamstw i znaczenie kłamstwa B. O "wykrywaniu" kłamstwa 6. Prawda jako przedmiot regulacji prawnej w sferze publicznej 7. Technika uświadamiania hipokryzji II. Mediacje i negocjacje a kultura 1. Percepcja zdarzeń, faktów i postaw warunkowana kulturowo A. Zjawisko etnocentryzmu B. Wpływ kultury na percepcję postaw i zachowań społecznych 2. Kultura jako czynnik warunkujący zachowanie jednostki w odniesieniu do negocjacji i mediacji w sferze publicznej A. Kulturowo-biologiczna determinacja ludzkiego zachowania B. Kultura a stosunki międzyludzkie C. Kultura a rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji D. Argumentacja i porozumienie a kultura 3. Wpływ kultury systemu administracji publicznej na negocjacje i mediacje III. Stereotypy a negocjacje i mediacje 1. Pojęcie stereotypu i źródła stereotypów 2. Wpływ stereotypów na ocenianie A. Uprzedzenia B. Dyskryminacja IV. Mediacje i negocjacje a środowisko społeczne 1. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania socjologiczne 2. Mediacje i negocjacje a uwarunkowania środowiska społecznego V. Mediacje i negocjacje a osobowość i umiejętności mediatora oraz uczestników negocjacji 1. Uwarunkowania wpływu osobowości uczestników negocjacji i mediacji na ich przebieg 2. Cechy i umiejętności uczestników negocjacji i mediatora mogące zwiększyć sukces prowadzonych rozmów A. Wysoka samoocena i poczucie dużej skuteczności własnej B. Cierpliwość, wytrwałość C. Umiejętność koncentracji na przedmiocie rozmów D. Umiejętność panowania nad emocjami E. Dociekliwość F. Niska skłonność do autorytaryzmu
VI. Mediacje i negocjacje a płeć ich uczestników
1. Biologiczne i kulturowe różnice między płciami 2. Warunkowane płcią społeczne reakcje i umiejętności a negocjacje i mediacje A. Aprobata i konflikt B. Empatia C. Pamięć emocjonalna i percepcja sygnałów emocjonalnych D. Gniew VII. Autoprezentacja w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej 1. Psychologiczne i społeczne uwarunkowania autoprezentacji w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 2. Błędy w postrzeganiu innych, które mogą wpływać negatywnie na przebieg i wynik negocjacji i mediacji w sferze publicznej A. Podstawowy błąd atrybucji B. Błąd aureoli 3. Strategie autoprezentacyjne w negocjacjach i mediacjach A. Strategie usprawiedliwiające możliwą porażkę a. Samoutrudnianie b. Deklarowane upośledzenie c. Behawioralne wzmacnianie rywala B. Autoprezentacja wybiórcza i wymijająca 4. Zasady autoprezentacji warunkowane protokołem dyplomatycznym A. Formalizacja zasad B. Zasady odnoszące się do ubioru C. Zasady określające wzajemne kontakty a. Używanie tytułów odnoszących się do funkcji zawodowych i naukowych b. Zaproszenia i odpowiadanie na zaproszenia c. Zasady sporządzania i używania biletów wizytowych VIII. Mediacje i negocjacje a opinia publiczna Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział siódmy
Techniki wpływu społecznego i taktyki wykorzystywane w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej

I. Kontakt bezpośredni i inne rodzaje kontaktu w mediacjach i negocjacjach
1. Rodzaje kontaktu w negocjacjach i mediacjach 2. Bezpośredniość kontaktu a efektywność komunikacji i wywoływanie uległości w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej II. Techniki odwołujące się do mechanizmów autoprezentacyjnych i egotystycznych w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 1. Technika personalnego zwracania się do partnera rozmów w trakcie publicznych negocjacji lub mediacji 2. Technika wykorzystywania incydentalnego podobieństwa 3. Technika świadka interakcji 4. Prawienie komplementów III. Taktyki związane z wywieraniem presji 1. Presja w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 2. Taktyka milczenia 3. Argument zastosowania środków ochrony prawnej w negocjacjach i mediacjach 4. Wywieranie presji przy użyciu groźby przemocy w mediacjach i negocjacjach w sferze publicznej A. Przemoc jako argument i przedmiot rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej B. Regulacja prawna skutków zagrożenia przemocą w kontaktach międzyludzkich jako czynnik mający związek z negocjacjami i mediacjami w sferze publicznej C. Regulacja prawna problemu zagrożenia wojną i interwencją zbrojną 5. Taktyka presji faktów 6. Wykorzystanie presji czasu 7. Taktyka faktów dokonanych
IV. Sekwencyjne techniki wpływu społecznego
1. Zasady wywierania wpływu społecznego przy zastosowaniu technik sekwencyjnych 2. Technika stopy w drzwiach 3. Technika drzwi zatrzaśniętych przed nosem/drzwiami w twarz 4. Technika niskiej piłki 5. Taktyka dobrego i złego/dobrego i złego policjanta
V. Taktyki negocjacyjne ułatwiające targowanie się w negocjacjach w sferze publicznej 1. Technika wygórowanych żądań 2. Taktyka wyższej instancji 3. Sugerowanie potrzeby wzajemności 4. Niestanowcza odmowa na wstępie VI. Wykorzystywanie przekonującego działania autorytetu 1. Co i kto może wystąpić w roli autorytetu w negocjacjach i mediacjach 2. Znaczenie autorytetu 3. Techniki kreowania i uświadamiania autorytetu VII. Bodźce odbierane bez bezpośredniego udziału świadomości i manipulowanie zapachem w negocjacjach i mediacjach 1. Wykorzystanie bodźców podprogowych i innych bodźców odbieranych bez bezpośredniego udziału świadomości w negocjacjach i mediacjach A. Mechanizm oddziaływania B. Mimowolne zapamiętywanie C. Wpływ na preferencje i sądy interpersonalne D. Możliwe obszary zastosowań w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 2. Wykorzystanie efektów wywieranych przez zapach w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej A. Zjawisko zapachu B. Zapach a wywieranie wpływu społecznego Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział ósmy
Trudności i niebezpieczeństwa w negocjacjach i mediacjach i sposoby przeciwdziałania im
I. Zjawiska socjologiczne i psychologiczne mogące być zagrożeniem dla sprawnego przebiegu negocjacji lub mediacji 1. Syndrom myślenia grupowego A. Opis zjawiska B. Symptomy myślenia grupowego 2. Konflikty w trakcie negocjacji i mediacji A. Konflikty strukturalne B. Konflikty interpersonalne C. Konflikty interesów D. Konflikty wartości
II. Obrona przed presją i zachowaniami ofensywnymi w negocjacjach i mediacjach
1. Celowość obrony 2. Sprawdzanie realności groźby 3. Gra na zwłokę 4. Taktyki negocjacyjne i techniki wpływu społecznego, które mogą być stosowane w warunkach presji A. Taktyka salami, taktyka małych kroków B. Taktyka tysiąca pretekstów (wyjątków) C. Technika zdartej płyty D. Technika przedefiniowania sytuacji 5. Wybrane sposoby odpierania zachowań ofensywnych A. Zachowania ofensywne w negocjacjach i mediacjach B. Reakcja na ofensywne pytania III. Przeciwdziałanie zaburzeniom płynności toku rozmów i ryzyku zerwania rozmów w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej 1. Identyfikacja zagrożeń dla trwania i płynności negocjacji 2. Strategie pozwalające być przygotowanym na najgorsze A. Określenie zakresu rozmów B. Plan B, C, D… C. Ustalenie scenariusza rozmów 3. Strategie pokonywania trudności A. Zmiana lub modyfikacja stylu prowadzenia rozmów B. Mediacje w negocjacjach C. Zmiana składu zespołów uczestników rozmów D. Zmiana scenariusza rozmów E. Metoda maratonu F. Metoda konfesjonału Literatura wykorzystana w rozdziale Rozdział dziewiąty
Sporządzanie dokumentów podczas negocjacji i mediacji w sferze publicznej

I. Zasada pisemności w negocjacjach i mediacjach w sferze publicznej
1. Zasada pisemności jako wymóg prawny A. Zakres regulacji prawnej B. Wzorce porozumień określone w Europejskiej konwencji ramowej o współpracy transgranicznej między wspólnotami i władzami terytorialnymi C. Zachowanie formy pisemnej w mediacjach 2. Zasada pisemności jako wymóg rozsądku A. Utrwalanie przebiegu rozmów B. Przedstawianie ofert a. Forma i jakość edycji b. Korekta tekstu II. Dokumenty sporządzane podczas negocjacji i mediacji 1. Dokumenty do własnego użytku stron 2. Pisemne ustalenia wstępne A. Wstępne ustalenia B. Scenariusz negocjacji i terminarz mediacji 3. Protokoły i stenogramy 4. Listy intencyjne 5. Rezolucje, umowy i ugody A. Ogólne zasady sporządzania dokumentów końcowych a. Udział specjalistów i korekta b. Udział stron rozmów i kompetentnych organów w sporządzaniu umowy c. Parafowanie i podpisanie umowy, ugody bądź aktu 4. Zatwierdzenie i ratyfikacja Literatura wykorzystana w rozdziale Zbiór materiałów dydaktycznych I. Propozycje tematów prac zaliczeniowych II. Propozycje tematów prac magisterskich/licencjackich III. Testy sprawdzające wiedzę IV. Odpowiedzi do testów Wykaz literatury

Klienci, którzy kupili Negocjacje i mediacje w sferze publ… wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 546
59.00 zł
41.00 zł
Dodaj do koszyka
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 388
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 380
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
54.60 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Negocjacje i mediacje w sferze publicznej - Tabernacka Magdalena
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10