X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Golat Rafał - Aspekty prawne działalności bibliotek
-8%
+ do schowka
35.00 zł
32.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 2.80 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Golat Rafał
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

45.41 zł

Rabat: 16.54 zł
Cena katalogowa: 61.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Ocena efektywności szkoleń

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2007
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 214
Format: B5
ISBN: 9788375261653

Opis:

Zarządzający wszelkiego typu organizacjami wymagają, by pracownicy działów szkoleń, działów personalnych, konsultanci i instruktorzy potrafili dowieść, że planowane i przeprowadzane szkolenia są inwestycjami przynoszącymi firmie określone korzyści. Książka zawiera wskazówki, jak zapewniać efektywność szkoleń i jak ją oceniać, a więc jak mierzyć i uzasadniać wartość szkoleń. Wychodząc od podstawowych informacji dotyczących modeli szkoleń i etapów procesu uczenia się, autor szczegółowo omawia:

- cele, znaczenie i podejścia do oceniania efektywności szkoleń,
- metody i narzędzia oceny zmian zachodzących w wyniku szkolenia,
    a dotyczących zachowania, umiejętności, postaw pracowników i poziomu wiedzy,
- kalkulację kosztów i pomiar efektów szkolenia,
- metody oceny kursów zaspokajających różne potrzeby szkoleniowe
    (na poziomie jednostki, stanowiska i organizacji),
- sposoby przygotowywania i wykorzystywania skutecznych
    narzędzi pomiaru efektywności szkoleń.

Wartościową pomocą dla osób dokonujących oceny szkoleń będą liczne formularze, schematy postępowania oraz przykłady zastosowania opisywanych metod.

Spis treści: 


Przedmowa .............................................................................................................9
Wprowadzenie ...................................................................................................... 11
        Wydajność i efektywność szkoleń ................................................................. 12
        Definicje szkoleń .......................................................................................... 12
        Definicja szkoleń a ocena ich efektywności ................................................... 14

Część I

Znaczenie oceny efektywności szkoleń .................................................................. 15

Rozdział 1. Cele oceny efektywności szkoleń ......................................................... 17
        Informacja zwrotna ...................................................................................... 18
        Kontrola ...................................................................................................... 19
        Badania ........................................................................................................ 19
        Ingerencja w proces szkoleniowy .................................................................. 21
        ?Gry pozycyjne? .......................................................................................... 22

Rozdział 2. Podejścia do oceny efektywności szkoleń ............................................. 24
        Ocena oparta na celach ................................................................................ 24
        Ocena ukierunkowana ................................................................................. 32
        Ocena systemowa ......................................................................................... 37
        Ocena ?sądowa? .......................................................................................... 39
        Ocena poprzedzająca program ..................................................................... 39

Rozdział 3. Wybrane zagadnienia związane z oceną efektywności szkoleń .............. 42
        Obiektywność oceny efektywności szkolenia ................................................ 42
        Sprawozdanie z procesu oceny ..................................................................... 42
        Wykorzystanie wyników oceny efektywności szkoleń ................................... 45
        Kwestie etyczne ............................................................................................ 46
        Podsumowanie ............................................................................................. 47

Część II

Ocena efektywności szkoleń
............................................................................. 49

Rozdział 4. Modele szkolenia ................................................................................ 51
        Szkolenie indywidualne ................................................................................ 51
        Model zwiększonej efektywności .................................................................. 53
        Podsumowanie ............................................................................................. 56

Rozdział 5. Identyfikacja potrzeb szkoleniowych ................................................... 57
        Trzy poziomy analizy.................................................................................... 57
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych organizacji ........................................... 57
        Czynniki wpływające na efektywność organizacji ......................................... 58
        Identyfikacja potrzeb szkoleniowych na poziomie stanowiska pracy ............. 60
        Identyfikacja indywidualnych potrzeb szkoleniowych ................................... 63
        Integracja trzech poziomów analizy .............................................................. 66
        Podsumowanie ............................................................................................. 68

Rozdział 6. Etapy procesu uczenia się .................................................................... 70
        Szkolenie w kontekście organizacyjnym ........................................................ 70
        Wsparcie dla uczestników szkoleń przed rozpoczęciem zajęć ........................ 71
        Kolejność poszczególnych etapów programu szkoleniowego ........................ 72
        Gwarancja zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy.................. 79

Rozdział 7. Szkolenia w kontekście organizacyjnym ............................................... 83
        Utrzymanie umiejętności, którymi pracownicy już dysponują ...................... 83
        Przygotowanie pracowników do wykonywania nowych zadań ..................... 84
        Dokument dotyczący polityki szkoleniowej .................................................. 86
        Podsumowanie ............................................................................................. 89

Część III

Ocena zmian zachodzących w wyniku szkolenia
.............................................. 91

Rozdział 8. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu wiedzy ..................................... 93
        Poziomy wiedzy ........................................................................................... 93
        Narzędzia służące sprawdzaniu stopnia przyswojenia
        nowych wiadomości ............................................................................... 94
        Wskaźnik przyrostu wiedzy .......................................................................... 98
        Mapy poznawcze ......................................................................................... 99
        Ocena stosowania nabytej wiedzy w praktyce ............................................. 100

Rozdział 9. Sprawdzanie postępów w zdobywaniu nowych umiejętności ............. 102
        Poziomy umiejętności ................................................................................. 102
        Sprawdzanie stopnia opanowania umiejętności........................................... 103
        Profilowanie umiejętności .......................................................................... 105
        Ocena stosowania nabytych umiejętności w praktyce ................................. 107

Rozdział 10. Sprawdzanie stopnia zmiany postaw i zachowań .............................. 110
        Zmiana postaw a zmiana umiejętności ........................................................ 110
        Badanie reakcji uczestników na odbyte szkolenie ........................................ 110
        Zbieranie opinii na temat procesu uczenia się ............................................. 111
        Analiza zachowań ....................................................................................... 112
        Kwestionariusze wypełniane na zakończenie kursu ..................................... 114
        Szkolenia kształtujące postawy .................................................................. 117
        Ankiety zróżnicowane semantycznie ........................................................... 118
        Siatka konstruktów Kelly?ego ..................................................................... 118
        Obserwacja zmian postaw i zachowań w miejscu pracy .............................. 123
        Skale zachowań .......................................................................................... 123

Rozdział 11. Zmiana efektywności organizacji ..................................................... 127
        Poprawa efektywności jednostek ................................................................ 127
        Poprawa efektywności zespołów..................................................................131
        Poprawa efektywności organizacji .............................................................. 136

Rozdział 12. Kalkulacja kosztów szkoleń ............................................................. 147
        Koszty szkolenia ......................................................................................... 147
        Porównywanie efektywności alokacji środków finansowych
        na różne szkolenia ............................................................................... 149
        Porównywanie kosztów i korzyści .............................................................. 151
        Analiza wpływu .......................................................................................... 153
        Zwiększanie wartości pracowników dla firmy ............................................ 156
        Podsumowanie ........................................................................................... 160

Zakończenie ....................................................................................................... 161

Dodatek I. Analiza wyników testu ....................................................................... 169
Dodatek II. Przygotowywanie badania kwestionariuszowego i analiza danych ..... 184
Dodatek III. Przygotowywanie wywiadu i analiza danych .................................... 193
Dodatek IV. Obserwacja jako narzędzie przeprowadzania oceny .......................... 198

Wybrana literatura ............................................................................................... 203

Bibliografia ........................................................................................................ 205

Indeks .................................................................................................................

Klienci, którzy kupili Ocena efektywności szkoleń wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
43.25 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Ocena efektywności szkoleń - Peter Bramley
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10