X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kodeks cywilny 2017 PLUS - zbiór przepisów
-27%
+ do schowka
79.00 zł
57.59 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 21.41 zł
Cena katalogowa: 79.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1
Stron: 1936
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego

Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego +CD
Jan Kaczkowski,
Katarzyna Szkarpetowska
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

53.22 zł

Rabat: 19.78 zł
Cena katalogowa: 73.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 296
Format: A5
Oprawa: twarda
ISBN: 9788326401114

Opis:

Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego


Problematyka podjęta w książce wpisuje się w nurt rozważań na temat zdolności systemów prawnych do regulacji zjawisk gospodarczych, które ze względu na gwałtowny rozwój technologii informatycznych i telekomunikacyjnych uzyskały międzynarodowy lub globalny wymiar. Na kanwie działalności platform handlu elektronicznego autor ukazuje, iż skuteczne przeciwdziałanie naruszeniom konkurencji w skali międzynarodowej i globalnej jest utrudnione ze względu na zróżnicowane podejście poszczególnych systemów prawa do tych samych praktyk oraz ze względu na przeszkody utrudniające efektywną współpracę między organami ochrony konkurencji przy ich zwalczaniu.

Platformy handlu elektronicznego business-to-business to internetowe serwisy pośredniczące w wymianie informacji handlowych oraz zawieraniu transakcji między przedsiębiorcami. Ze względu na technologiczną specyfikę platform w ich działalności mogą występować również naruszenia konkurencji. Przedmiotem monografii i jest prezentacja tych naruszeń oraz ich ocena z perspektywy systemu prawa ochrony konkurencji w Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych.



Spis treści:

Wykaz skrótów
Wprowadzenie

Rozdział I. Konkurencja jako kategoria ekonomiczna i przedmiot ochrony prawnej
1. Konkurencja i motywy jej ochrony
1.1. Pojęcie i istota konkurencji
1.2. Ograniczenia konkurencji
1.2.1. Praktyki jednostronne - nadużywanie siły rynkowej
1.2.2. Praktyki wielostronne - porozumienia przedsiębiorców
1.3. Motywy ochrony konkurencji
1.3.1. Szkoła harwardzka
1.3.2. Szkoła chicagowska
2. Podstawy i system instytucjonalny ochrony konkurencji w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej
2.1. Geneza amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
2.2. Źródła amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
2.3. Amerykańskie organy ochrony konkurencji
2.3.1. Sądy federalne
2.3.2. Departament Sprawiedliwości
2.3.3. Federalna Komisja Handlu
3. Podstawy i system instytucjonalny ochrony konkurencji w Unii Europejskiej
3.1. Cele i instrumenty unijnego prawa ochrony konkurencji
3.2. Źródła unijnego prawa ochrony konkurencji
3.2.1. Traktat o Unii Europejskiej i Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej
3.2.2. Zasady ogólne prawa unijnego
3.2.3. Rozporządzenia i dyrektywy
3.2.4. Decyzje
3.2.5. Orzecznictwo
3.2.6. Akty prawa miękkiego
3.3. Rola instytucji unijnych w ochronie konkurencji
3.3.1. Rada
3.3.2. Komisja Europejska
3.3.3. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej
3.3.4. Parlament Europejski
4. Ochrona konkurencji w płaszczyźnie międzynarodowej
4.1. Współpraca dwustronna w zakresie ochrony konkurencji
4.2. Współpraca wielostronna w zakresie ochrony konkurencji
4.2.1. OECD
4.2.2. UNCTAD
4.2.3. WTO
4.2.4. ECN
4.2.5. ICN

Rozdział II. Charakterystyka konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego
1. Terminologia i źródła prawa
1.1. Pojęcie handlu elektronicznego
1.2. Pojęcie platformy handlu elektronicznego
1.3. Platformy handlu elektronicznego jako przedmiot badań
1.4. Źródła prawa handlu elektronicznego
1.4.1. Akty prawa międzynarodowego
1.4.2. Akty prawa Unii Europejskiej
2. Koncepcja i działanie platform handlu elektronicznego
2.1. Klasyfikacja platform handlu elektronicznego
2.1.1. Kryterium zaangażowania w transakcję handlową
2.1.2. Kryterium funkcji transakcyjnych
2.1.3. Kryterium rynków asortymentowych
2.1.4. Kryterium struktury organizacyjno-własnościowej
2.2. Sposób korzystania z platform handlu elektronicznego
2.3. Korzyści z działalności platform handlu elektronicznego
2.4. Rozwój platform handlu elektronicznego
2.4.1. Rozwój platform handlu elektronicznego na rynku globalnym
2.4.2. Rozwój platform handlu elektronicznego na rynku polskim
3. Konkurencja na rynku platform handlu elektronicznego
3.1. Specyfika gospodarki cyfrowej
3.2. Charakter konkurencji w gospodarce cyfrowej
3.2.1. Efekty sieciowe
3.2.2. Współpraca konkurentów
3.2.3. Globalny zasięg konkurencji
3.2.4. Konwergencja branż
3.3. Koncepcje ochrony konkurencji w gospodarce cyfrowej
3.4. Strategia konkurowania platform handlu elektronicznego
3.4.1. Wpływ efektów sieciowych na ewolucję rynku platform handlu elektronicznego
3.4.2. Kooperacja jako aktyw strategiczny platform handlu elektronicznego
3.4.2.1. Alianse strategiczne platform handlu elektronicznego
3.4.2.2. Połączenia platform handlu elektronicznego
3.4.3. Struktura rynku platform handlu elektronicznego

Rozdział III. Siła rynkowa i ryzyko jej nadużywania w działalności platform handlu elektronicznego

1. Ochrona prawna przed nadużyciami siły rynkowej
1.1. Kategoria nadużywania pozycji dominującej w unijnym prawie ochrony konkurencji
1.2. Kategoria monopolizacji w amerykańskim prawie ochrony konkurencji
2. Rynki właściwe w działalności platform handlu elektronicznego
2.1. Pojęcie rynku właściwego
2.2. Rynek produktowy w działalności platform handlu elektronicznego
2.2.1. Rynek usług platform handlu elektronicznego
2.2.2. Rynek usług platform handlu elektronicznego wyspecjalizowanych asortymentowo
2.3. Rynek geograficzny w działalności platform handlu elektronicznego
3. Odmowa dostępu do platform handlu elektronicznego
3.1. Ocena w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
3.1.1. Warunki dostępu do giełd towarowych
3.1.2. Warunki dostępu do systemów rezerwacji komputerowej
3.1.3. Doktryna urządzenia kluczowego w unijnym prawie ochrony konkurencji
3.2. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
3.3. Platforma handlu elektronicznego jako urządzenie kluczowe
4. Praktyki wyłącznościowe w działalności platform handlu elektronicznego
4.1. Formy praktyk wyłącznościowych w działalności platform handlu elektronicznego
4.2. Wpływ praktyk wyłącznościowych na konkurencję między platformami handlu elektronicznego
4.3. Praktyki wyłącznościowe w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
4.3.1. Stosowanie rabatów lojalnościowych
4.3.2. Wiązanie świadczeń
4.4. Praktyki wyłącznościowe w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
4.4.1. Stosowanie rabatów lojalnościowych
4.4.2. Wiązanie świadczeń

Rozdział IV. Ryzyko zawarcia porozumień ograniczających konkurencję w działalności platform handlu elektronicznego
1. Porozumienia ograniczające konkurencję
1.1. Porozumienia przedsiębiorców w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
1.2. Porozumienia przedsiębiorców w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
2. Wymiana informacji handlowych za pośrednictwem platform handlu elektronicznego
2.1. Antykonkurencyjne czynniki wymiany informacji w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
2.1.1. Stopień koncentracji rynku
2.1.2. Treść informacji
2.1.3. Stopień zagregowania informacji
2.1.4. Czas
2.1.5. Częstotliwość wymiany informacji
2.1.6. Zakres odbiorców informacji
2.2. Kwalifikacja prawna
2.3. Wymiana informacji handlowych w amerykańskim prawie ochrony konkurencji
2.4. Rola pośrednika w wymianie informacji
2.5. Rodzaje informacji handlowych w działalności platform handlu elektronicznego
2.5.1. Informacje o przedsiębiorcach i ich asortymencie
2.5.1.1. Informacje umieszczane przez przedsiębiorców
2.5.1.2. Informacje zbierane przez operatorów . platform
2.5.2. Informacje o rynku
2.5.3. Informacje wymieniane bezpośrednio między przedsiębiorcami
2.6. Ocena informacji wymienianych za pośrednictwem platform handlu elektronicznego
2.6.1. Informacje prokonkurencyjne
2.6.2. Informacje o podwyższonym ryzyku antykonkurencyjnym
3. Łączenie zakupów w działalności platform handlu elektronicznego
3.1. Ocena w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
3.2. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji
4. Niedozwolone porozumienia uczestników aukcji internetowych
4.1. Formy niedozwolonych porozumień w aukcjach internetowych
4.2. Czynniki ryzyka zmów w aukcjach internetowych
4.3. Zmowy w aukcjach internetowych w świetle unijnego prawa ochrony konkurencji
4.4. Ocena w świetle amerykańskiego prawa ochrony konkurencji

Rozdział V. Przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję w działalności platform handlu elektronicznego
1. Wykrywanie ograniczeń konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego przez organy ochrony konkurencji
1.1. Zbieranie dowodów elektronicznych
1.2. Międzynarodowa współpraca w zakresie ochrony konkurencji
1.2.1. Współpraca dwustronna organów ochrony konkurencji Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych
1.2.2. Współpraca w ramach Europejskiej Sieci Konkurencji
1.2.3. Współpraca w ramach Organizacji Współpracy Ekonomicznej i Rozwoju
1.2.4. Współpraca w ramach Międzynarodowej Sieci Konkurencji
1.2.5. Ocena międzynarodowej współpracy w zakresie ochrony konkurencji
2. Rola operatora platformy handlu elektronicznego w zapobieganiu ograniczeniom konkurencji
3. Samoregulacja na poziomie branżowym
3.1. Prawne znaczenie kodeksów postępowania
3.2. Wpływ kodeksów postępowania na handel elektroniczny

Wnioski
Bibliografia
Załączniki
Indeks

Klienci, którzy kupili Ochrona konkurencji w działalności platform … wybrali również:

red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr - Kodeks cywilny. Komentarz
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Gniewek Edward, red.Machnikowski Piotr
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2016
Stron: 2500
349.00 zł
296.48 zł
Dodaj do koszyka
Manowska Małgorzata - Apelacja w postępowaniu cywilnym. Komentarz
-7%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Manowska Małgorzata
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Stron: 380
109.00 zł
101.37 zł
Dodaj do koszyka
Piotrowska Aldona - Łączenie banków w formie spółki akcyjnej
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Piotrowska Aldona
Wydawca: Oficyna Wydawnicza BRANTA
Rok wydania: 2010
Stron: 184
56.70 zł
42.52 zł
Dodaj do koszyka
Kuliński Michał - Regulacje komunikacji elektronicznej w rozwoju społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kuliński Michał
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2010
Stron: 294
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Ochrona konkurencji w działalności platform handlu elektronicznego - Targański Bartosz
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Komentarze i opracowania prawne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10