X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Golat Rafał - Aspekty prawne działalności bibliotek
-8%
+ do schowka
35.00 zł
32.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 2.80 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Golat Rafał
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

3.40 zł

Rabat: 30.60 zł
Cena katalogowa: 34.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Poczucie alienacji a użytkowanie mediów. W poszukiwaniu nowych obszarów zastosowania teorii użytkowania i gratyfikacji

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Katowice
Stron: 246
Format: B5
ISBN: 9788371647109

Opis:

Poczucie alienacji a użytkowanie mediów. W poszukiwaniu nowych obszarów zastosowania teorii użytkowania i gratyfikacji

Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. Zastanawiające jest, na ile media masowe wspierają te procesy, dostarczając pozytywnych wzorców i koordynując moc obywatelską, a na ile je spowalniają, demobilizując ludzi do aktywności w płaszczyźnie społeczno-politycznej. Czy media są elementem spajającym kapitał społeczny, czy może swoistym hamulcem, który bynajmniej nie uczy zaufania do drugiego człowieka?

Książka składa się z 6 rozdziałów. Pierwszy podejmuje problem poczucia alienacji w świetle literatury przedmiotu i przeprowadzonych przez uczonych badań empirycznych. Ujęto w nim funkcjonujące definicje alienacji oraz poczucia alienacji, rozpoznane uwarunkowania i konsekwencje tych stanów. W rozdziale tym szczególną uwagę zwrócono na teorię Melvina Seemana, która jest fundamentem wykorzystanego w badaniach narzędzia.

Rozdział drugi dotyczy problematyki teorii „użytkowania i gratyfikacji – szczegółowo zaprezentowano w nim etapy rozwoju i badania prowadzone w poszczególnych fazach jej deskrypcji, podstawowe założenia, modele badawcze oraz krytykę teorii. Szczególne miejsce poświęcono koncepcji użytkowania mediów McQuaila, której założenia stały się podstawą budowy autorskiej Skali Użytkowania Mediów.

Trzeci rozdział podejmuje problematykę relacji pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem mediów. W rozdziale tym autorka uzasadnia psychologiczny kontekst zależności pomiędzy tymi obszarami, odwołując się do dynamizmów regulacyjnych oraz poznawczo-doświadczeniowej teorii „Ja” Epsteina. W rozważaniach teoretycznych i poprzez odwołanie się do literatury przedmiotu uzasadnia przypuszczenie, że poczucie alienacji może być zmienną modyfikującą system zachowań, ukierunkowanych na zaspokajanie potrzeb, a media są istotnym źródłem, które może te potrzeby zaspokajać. Rozdział kończy model badawczy – graficzna prezentacja zależności pomiędzy poczuciem alienacji, potrzebami a gratyfikacjami, uzyskiwanymi w kontakcie z mediami.

Czwarty rozdział dotyczy zagadnień metodologicznych. Zawarto w nim cele podjętych badań, zmienne i wskaźniki. Szczegółowej analizie poddano wykorzystane w badaniach narzędzia: Skalę Poczucia Alienacji (oraz jej autorską modyfikację), a także Kwestionariusz Użytkowania Mediów.

Piąty rozdział obejmuje prezentację i analizę wyników badań własnych. Zawiera także pytania badawcze i odpowiadające im hipotezy. W rozdziale tym zaprezentowano charakterystykę grupy badanej oraz typy osób z różnym układem wartości na wymiarach poczucia alienacji: „wyizolowanych, niewyalienowanych politycznie z poczuciem mocy, wyalienowanych politycznie z poczuciem bezsilności, wyalienowanych politycznie z poczuciem mocy oraz umiarkowanie wyalienowanych”. Kolejno zaprezentowano specyfikę użytkowania mediów przez osoby przynależące do wyróżnionych typów. Analiza objęła gratyfikacje, jakich dostarczają im media, stopień zaufania do mediów, częstotliwość, czas i najczęstszą porę ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów.

Całość kończy rozdział szósty, którego zawartość jest dyskusją wyników i próbą ich odniesienia do szerszych kontekstów społeczno-politycznych.

Z wprowadzenia

Klienci, którzy kupili Poczucie alienacji a użytkowanie mediów. … wybrali również:

Turska-Kawa Agnieszka - Poczucie alienacji a użytkowanie mediów. W poszukiwaniu nowych obszarów zastosowania teorii użytkowania i gratyfikacji
-90%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Turska-Kawa Agnieszka
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"
Rok wydania: 2011
Stron: 246
34.00 zł
3.40 zł
Dodaj do koszyka
Ruszkowski Paweł, Wójtowicz Andrzej (red.) - Grupy interesów a prywatyzacja elektroenergetyki
-90%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ruszkowski Paweł, Wójtowicz Andrzej (red.)
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR
Rok wydania: 2009
Stron: 243
35.70 zł
3.57 zł
Dodaj do koszyka
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Poczucie alienacji a użytkowanie mediów. W poszukiwaniu nowych obszarów zastosowania teorii użytkowania i gratyfikacji - Turska-Kawa Agnieszka
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Kiermasz » Przecena 90%
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10