X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Kodeks cywilny 2017 PLUS - zbiór przepisów
-27%
+ do schowka
79.00 zł
57.67 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 21.33 zł
Cena katalogowa: 79.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1
Stron: 1936
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego

Dekalog księdza Jana Kaczkowskiego +CD
Jan Kaczkowski,
Katarzyna Szkarpetowska
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

50.79 zł

Rabat: 11.16 zł
Cena katalogowa: 61.95 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Podstawy nauki o organizacji

Wydawca: Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 420
Format: B5
ISBN: 9788320817379

Opis:

W książce zawarto wiedzę o przedsiębiorstwie jako organizacji gospodarczej. Przedstawiono w niej wiele pojęć, klasyfikacji i elementów teorii stanowiących podstawę nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy skoncentrowali uwagę na:

  • teoretycznych podstawach funkcjonowania organizacji,
  • formach i przekształceniach przedsiębiorstw oraz ich otoczeniu,
  • zasobach i ich znaczeniu w działalności przedsiębiorstwa,
    zarządzaniu kapitałem ludzkim,
  • gospodarowaniu zasobami niematerialnymi,
  • zasobach partnerskich i klienckich przedsiębiorstwa,
  • procesach innowacyjnych w przedsiębiorstwie,
  • współczesnych problemach zarządzania,
  • kreowaniu wartości przedsiębiorstwa,
  • trendach w rozwoju przedsiębiorstw.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych w wyższych uczeniach różnych typów, kształcących w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem.

Publikację tę opracował zespół pracowników Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) Uniwersytetu Szczecińskiego.





Spis treści

Rozdział 1. TEORETYCZNE PODSTAWY FUNKCJONOWANIA ORGANIZACJI
1.1. Ewolucja koncepcji organizacji
1.2. Rodzaje organizacji
1.3. Cykl życia organizacji
1.4. Przedsiębiorstwo jako podstawowa organizacja gospodarcza
1.4.1. Powstanie i uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw
1.4.2. Przedsiębiorstwo jako system otwarty
1.4.3. Przedsiębiorca i przedsiębiorczość
1.4.4. Misja i cele przedsiębiorstwa
1.4.5. Podstawowe zasady działania przedsiębiorstwa
1.4.6. Charakterystyczne atrybuty przedsiębiorstwa
1.4.7. Funkcje przedsiębiorstw
1.5. Wartość przedsiębiorstwa jako finansowy cel jego działalności

Rozdział 2. FORMY I PRZEKSZTAŁCENIA PRZEDSIĘBIORSTW
2.1. Klasyfikacja przedsiębiorstw według wybranych kryteriów
2.2. Organizacyjno-prawne formy przedsiębiorstw
2.3. Kryteria wyboru formy organizacyjno-prawnej działalności przedsiębiorstw
2.4. Nowe formy przedsiębiorstw
2.5. Wielopodmiotowe struktury gospodarcze
2.6. Nadzór korporacyjny nad organizacjami
2.7. Procesy restrukturyzacji przedsiębiorstw
2.8. Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw państwowych

Rozdział 3. OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
3.1. Ewolucja roli i miejsca otoczenia w teorii organizacji - przedsiębiorstwo jako system otwarty na otoczenie
3.2. Elementy otoczenia przedsiębiorstwa
3.3. Charakterystyka makrootoczenia przedsiębiorstwa
3.3.1. Wymiar ekonomiczny
3.3.2. Wymiar polityczno-prawny
3.3.3. Wymiar socjokulturowy
3.3.4. Wymiar techniczno-technologiczny
3.3.5. Wymiar naturalny
3.4. Otoczenie zadaniowe przedsiębiorstwa
3.4.1. Przedsiębiorstwo a gospodarstwo domowe
3.4.2. Relacje między przedsiębiorstwami
3.4.3. Relacje przedsiębiorstwa z władzami
3.4.4. Relacje przedsiębiorstwa z instytucjami finansowymi
3.4.5. Relacje przedsiębiorstwa z podmiotami demokracji gospodarczej
3.4.6. Relacje przedsiębiorstwa z wyższymi uczelniami i innymi ośrodkami badawczo-rozwojowymi oraz innowacyjnymi
3.4.7. Relacje przedsiębiorstwa z gminą i jej społecznością lokalną
3.5. Analiza otoczenia przedsiębiorstwa
3.5.1. Metody analizy makrootoczenia przedsiębiorstwa
3.5.2. Analiza otoczenia zadaniowego - metoda "pięciu sił" M.E. Portera
3.5.3. Analiza SWOT jako metoda zintegrowana
3.5.4. Metody analizy przedsiębiorstwa

Rozdział 4. ZASOBY I ICH ZNACZENIE W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Od tradycyjnego do nowoczesnego ujęcia zasobów
4.2. Struktura zasobów przedsiębiorstwa
4.2.1. Zasoby materialne
4.2.2. Zasoby ludzkie
4.2.3. Zasoby niematerialne
4.3. Transformacja zasobów i ich rola w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa

Rozdział 5. GOSPODAROWANIE ZASOBAMI MATERIALNYMI
5.1. Istota i funkcje kapitału trwałego
5.2. Istota i cechy aktywów oraz ich znaczenie dla przedsiębiorstwa
5.3. Zarządzanie aktywami trwałymi przedsiębiorstwa
5.3.1. Pojęcie aktywów trwałych
5.3.2. Zużycie środków trwałych
5.3.3. Amortyzacja środków trwałych jako kategoria ekonomiczna
5.3.4. Strategie obsługi eksploatacyjnej wyposażenia produkcyjnego
5.3.5. Produktywność środków trwałych
5.4. Gospodarowanie aktywami obrotowymi w przedsiębiorstwie
5.4.1. Istota aktywów obrotowych
5.4.2. Gospodarowanie zapasami
5.4.3. Zarządzanie należnościami
5.4.4. Gospodarowanie środkami pieniężnymi
5.4.5. Ustalanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy i źródła jego finansowania

Rozdział 6. GOSPODAROWANIE KAPITAŁEM LUDZKIM
6.1. Wprowadzenie do gospodarowania kapitałem ludzkim
6.2. Ewolucja funkcji personalnej w przedsiębiorstwie
6.3. Kapitał ludzki w modelach polityki kadrowej
6.4. Przyszłościowe nurty gospodarowania kapitałem ludzkim
6.5. Główne komponenty zarządzania kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie
6.5.1. Planowanie zatrudnienia
6.5.2. Rekrutacja i selekcja kadr
6.5.3. Wprowadzenie do pracy
6.5.4. Szkolenia i doskonalenie personelu
6.5.5. Ocenianie pracowników
6.5.6. Przesunięcia i fluktuacja pracowników
6.5.7. Motywowanie pracowników

Rozdział 7. GOSPODAROWANIE ZASOBAMI NIEMATERIALNYMI
7.1. Wprowadzenie do problematyki gospodarowania zasobami niematerialnymi
7.2. Charakterystyka zasobów cech i kompetencji
7.3. Zasoby niematerialne urzeczywistniane przez przedsiębiorstwo
7.3.1. Istota, cechy i rodzaje kultury organizacyjnej
7.3.2. Zasoby technologiczne (technologia informacyjna)
7.3.3. Patenty, prawa autorskie, tajemnice handlowe
7.3.4. Reputacja przedsiębiorstwa i produktu, znak towarowy
7.4. Lokalizacja jako specyficzny rodzaj zasobów niematerialnych

Rozdział 8. ZASOBY PARTNERSKIE I KLIENCKIE PRZEDSIĘBIORSTWA
8.1. Znaczenie i atrybuty zasobów partnerskich i klienckich dla przedsiębiorstwa oraz ich miejsce w procesie transformacji zasobów
8.2. Istota i struktura zasobów partnerskich
8.3. Zasoby partnerskie przedsiębiorstwa w świetle teorii gron i koncepcji sieci przedsiębiorstw
8.4. Istota i rola zasobów klienckich
8.5. Elementy zarządzania zasobami klienckimi
8.6. Rachunek kosztów klienta
8.7. Modele zarządzania oparte na relacjach z klientami

Rozdział 9. PROCESY INNOWACYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
9.1. Podstawowe pojęcia
9.2. Podstawowe cechy procesu innowacyjnego
9.3. Modele procesu innowacyjnego
9.4. Aktywność innowacyjna jako źródło tworzenia wartości przedsiębiorstwa
9.5. Rodzaje i kryteria strategii innowacyjnych
9.6. Podstawowe warunki innowacyjności przedsiębiorstw

Rozdział 10. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
10.1. Pojęcie i ewolucja zarządzania
10.2. Istota i rozwój zarządzania strategicznego
10.3. Rola kadry menedżerskiej w zarządzaniu strategicznym
10.4. Strategia jako podstawowe pojęcie zarządzania strategicznego
10.5. Proces zarządzania strategicznego
10.6. Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwem

Rozdział 11. FINANSOWY WYMIAR REZULTATÓW PRZEDSIĘBIORSTWA
11.1. Metody pomiaru wartości przedsiębiorstwa na rynku kapitałowym
11.2. Problem pomiaru wewnętrznej wartości przedsiębiorstwa i stosowane mierniki
11.3. Model tworzenia wartości przedsiębiorstwa w badaniach analitycznych
11.4. Systemy pomiaru osiągnięć w sterowaniu wartością przedsiębiorstwa
11.5. Strategiczna karta wyników jako przykład systemu pomiaru osiągnięć odpowiadający potrzebom zarządzania strategicznego

Rozdział 12. GŁÓWNE UWARUNKOWANIA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW PRZYSZŁOŚCI
12.1. Cywilizacyjne podstawy zmian w przedsiębiorstwie
12.2. Megatrendy i ich wpływ na rozwój przedsiębiorstw
12.3. Wybrane przyszłe zmiany w stosunkach międzyludzkich
12.3.1. Zmiany edukacyjne
12.3.2. Powstanie społeczeństwa informacyjnego
12.3.3. Zmiany demograficzne
12.4. Obszary zmian w organizacjach przyszłości
12.4.1. Obszar organizacyjny
12.4.2. Obszar związków z otoczeniem
12.4.3. Obszar strategii organizacji
12.4.4. Obszar relacji wewnętrznych
12.4.5. Obszar kulturowy




Fragment

Wstęp

Pojęcie "organizacja" charakteryzuje się dużą złożonością i wieloznacznością. Może być rozpatrywane z różnych punktów widzenia i stanowi przedmiot zainteresowań wielu dyscyplin naukowych. Na organizację można spojrzeć jak na maszynę, co było charakterystyczne dla nurtu klasycznego w teorii zarządzania. Można ją także postrzegać w aspektach kulturowym, politycznym, przez porównanie do gry (ta metafora zyskuje coraz więcej zwolenników) oraz w aspekcie zmiany i jeszcze wielu innych. Ta różnorodność postrzegania organizacji z jednej strony przyczynia się do porządkowania wiedzy - powstają teorie i modele, choć z natury rzeczy koncentrują się one na wybranych aspektach, z drugiej zaś rozwój wiedzy z zakresu organizacji jest tak duży, że jego przedstawienie jest niezwykle trudne, a według niektórych grozi popadnięciem w chaos. Zainteresowanie organizacją nie wygasa, wręcz przeciwnie, wciąż stanowi ona przedmiot dociekań kolejnych badaczy.

W życiu społecznym można wyodrębnić wiele sfer działalności i związanych z nimi organizacji: gospodarczych, politycznych, religijnych, kulturalnych, oświatowych, regionalnych, krajowych, międzynarodowych. Ta różnorodność organizacji powoduje, że oprócz cech wspólnych występują między nimi znaczne różnice. Inne cele mają organizacje gospodarcze, a inne organizacje polityczne, religijne czy kulturalne. W niniejszej pracy autorzy koncentrują się na omówieniu funkcjonowania organizacji gospodarczej, jaką jest przedsiębiorstwo.
Organizacje gospodarcze, czyli przedsiębiorstwa, są podstawowymi typami organizacji funkcjonującymi w obszarze życia ekonomicznego. Organizacje te stanowią przedmiot badań wielu dyscyplin naukowych, przede wszystkim ekonomicznych, ale także np.: teorii organizacji czy nauk o zarządzaniu. W teorii ekonomii przedsiębiorstwo jest jednym z trzech (obok państwa i gospodarstwa domowego) podstawowych podmiotów gospodarki rynkowej i to wyróżniającym się, gdyż tylko w przedsiębiorstwie prowadzi się racjonalną działalność gospodarczą opartą na posiadanych zasobach, w której efekcie powstaje nowa wartość. W najbardziej ogólnym ujęciu przedsiębiorstwo stanowi więc podstawowy podmiot funkcjonujący na rynku, który składa się z różnych elementów, czyli mierzalnych i niemierzalnych zasobów, działa w interesie swoich klientów, a więc dla rynku i w otoczeniu rynku. W przedsiębiorstwie dokonuje się proces transformacji - przekształcania zasobów w produkty i usługi.

W podstawowym modelu ekonomicznym przedsiębiorstwo jest bytem gospodarczym stanowiącym jedność zasobów i otoczenia, gdyż prowadzenie działalności gospodarczej zawsze wymaga zaangażowania zasobów, które mogą występować w różnych proporcjach, a jednocześnie przedsiębiorstwo działa zawsze w określonym otoczeniu i dla otoczenia. W takim ujęciu przedsiębiorstwo jest opisywane w kategorii efektywności użycia danych zasobów, a więc różnicy między nakładami a efektami, co pozwala zauważyć istotne znaczenie zasobów.
Patrząc na przedsiębiorstwo od strony zasobów, mamy do czynienia z procesami ich pozyskiwania, kształtowania i transformacji, które są szczególnie zauważalne w klasycznych przedsiębiorstwach produkcyjnych. W takich przypadkach rola przedsiębiorstwa sprowadza się do działalności produkcyjno - usługowej. Kontekst otoczenia natomiast podkreśla zarówno to, że przedsiębiorstwo utrzymuje określone stosunki z otoczeniem, ponieważ jest systemem otwartym, jak i to, że otoczenie jest źródłem niezbędnych dla niego zasobów oraz zysków. Przedsiębiorstwo podejmuje zatem różnorodne działania, skierowane zarówno do jego wnętrza, jak i na zewnątrz, co nie oznacza, że można się ograniczać tylko do podejścia zasobowego czy tylko do relacji zewnętrznych. Takie zintegrowane podejście stanowi szerokie spojrzenie na źródła sukcesów i porażek przedsiębiorstwa.
Uwzględniając oba aspekty (otoczenia i zasobów), należy zauważyć, co potwierdzają badania empiryczne, a zwłaszcza studia przypadków, że przedsiębiorstwa z tego samego sektora różnią się pod względem posiadanych zasobów, a działają w tym samym otoczeniu konkurencyjnym. Na tę różnorodność wpływa to, jak efektywnie zdobywały, rozwijały i wykorzystywały swoje zasoby. Otoczenie jest źródłem szans (okazji rynkowych) potencjalnie dla każdego uczestnika rynku, a realnie dla tego, kto pierwszy je dostrzeże i odpowiednio wykorzysta. Nadarzające się okazje wykorzystuje się przez odpowiednio dobrane zasoby. Zasoby stanowią więc wartość samą w sobie, ale decydują też o możliwościach wykorzystania szans płynących z otoczenia oraz minimalizowania skutków pojawiających się tu zagrożeń . Można więc sformułować tezę o ogromnej roli zasobów w działalności przedsiębiorstwa. Jednak w związku z ich różnorodnością powstaje zasadnicze pytanie: "Które z zasobów pozwalają dzisiaj przedsiębiorstwu pozytywnie się wyróżniać spośród innych i osiągnąć sukces w biznesie - zasoby materialne czy niematerialne?". Odpowiedź na to pytanie wymaga odniesienia do współczesnego wymiaru otoczenia przedsiębiorstwa.

Dziś bardzo się zmienił sposób prowadzenia biznesu. Zmiany te są rezultatem gwałtownych, a nawet rewolucyjnych przeobrażeń w otoczeniu przedsiębiorstwa, będących następstwem postępującej globalizacji, zwłaszcza rynków zbytu, rozwoju nowych technologii, postępującej konsolidacji przedsiębiorstw, zmian społecznych, wzrostu znaczenia ekologii czy spektakularnych bankructw wielkich firm itd. Przedsiębiorstwa muszą sprostać wymogom funkcjonowania na rynku światowym. W centrum uwagi musi się znaleźć klient, który oczekuje pełnej satysfakcji, a to oznacza, że trzeba tworzyć nowe produkty, nowe rynki. To z kolei przyczynia się do rozwoju nowych biznesów, a przede wszystkim zmusza przedsiębiorstwa do poszukiwania nowych sposobów konkurowania. W warunkach otoczenia, które cechują różnorodne zmiany, nadrzędną wartością staje się innowacja. Przedsiębiorstwa muszą nie tyle utrzymywać, ile ciągle zwiększać swoją przewagę konkurencyjną, czyli powinny mobilizować wszystkie dostępne w tym zakresie zasoby i wykorzystywać wszystkie możliwości, co oznacza, iż muszą wyprzedzać innych.
Można więc powiedzieć, że odpowiedź na postawione wcześniej pytanie jest jedna - przedsiębiorstwu pozwalają dzisiaj pozytywnie się wyróżniać i osiągnąć sukces w biznesie zasoby niematerialne. W nowych warunkach sukces na rynku odniosą te przedsiębiorstwa, które mają większe zdolności tworzenia swoich kluczowych kompetencji, kształtowania potencjału relacji i informacji oraz ich wykorzystania w walce konkurencyjnej, a jednocześnie będą się umiejętnie dostosowywać do warunków zewnętrznych. Koncepcją przedsiębiorstwa odpowiadającą nowym warunkom prowadzenia biznesu jest m.in. koncepcja organizacji uczącej się (inteligentnej). Została ona zbudowana na bazie kluczowych kompetencji i ma wszystkie atrybuty nowoczesnej organizacji, tj. gromadzi wiedzę, rozwija unikalne kompetencje, zarządza relacjami, jakością, upowszechnia pracę zespołu, wykorzystuje technologie informatyczne. Tak oto zmiany doprowadziły do wyłonienia się w epoce wiedzy i informacji nowego kontekstu przedsiębiorstwa, środowiska i konkurencji.

Podsumowując, w nowych warunkach, w których przyszło funkcjonować wielu przedsiębiorstwom, nastąpiło przesunięcie akcentu do ich wnętrza, czyli ku zasobom, zwłaszcza zasobom niematerialnym, ponieważ tylko one spełniają kryteria doskonałości konkurencyjnej, tzn. są nieimitowalne, niezastępowalne i niemożliwe do kupienia na rynku. Budowanie przewagi konkurencyjnej na tradycyjnych zasobach przestaje być efektywne, ponieważ nie stanowi unikalności i nie umożliwia działania wyprzedzającego.
Taka filozofia funkcjonowania przedsiębiorstwa na początku XXI wieku, akcentująca podejście zasobowe, towarzyszyła autorom podczas opracowywania koncepcji niniejszej książki i znalazła odzwierciedlenie w jej układzie. Treść książki ujęto w dwunastu rozdziałach.

Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie do nauki o organizacji, zwłaszcza o przedsiębiorstwie. Przedstawiono w nim, w ogólnym zarysie, koncepcję organizacji, zaczynając od istoty organizacji, przez ewolucję podejścia do organizacji, model rozwoju organizacji, aż po typologię organizacji. Następnie rozwinięto koncepcję organizacji gospodarczej, czyli przedsiębiorstwa, i mającą dla niej kluczowe znaczenie instytucję przedsiębiorcy.
Rozdział drugi dotyczy systematyki przedsiębiorstw, której można dokonać, stosując wiele kryteriów (np. rodzaj działalności, wielkość, zasięg geograficzny działania, stopień złożoności). Szczególną uwagę zwrócono na formy organizacyjno - prawne prowadzenia działalności oraz nowe formy przedsiębiorstw. Poruszono w nim również problemy przekształceń, jakim podlegają przedsiębiorstwa, zarówno pod wpływem impulsów wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Rozdział trzeci dotyczy otoczenia przedsiębiorstwa. Opisano w nim strukturę otoczenia oraz scharakteryzowano poszczególne segmenty z punktu widzenia relacji przedsiębiorstwo - otoczenie.
Rozdziały od czwartego do dziewiątego poświęcono omówieniu gospodarowania poszczególnymi zasobami w przedsiębiorstwie. Punktem wyjścia są rozważania dotyczące istoty, klasyfikacji i znaczenia poszczególnych rodzajów zasobów we współczesnej ekonomice przedsiębiorstwa (rozdział czwarty).Następnie przedstawiono elementy gospodarowania zasobami materialnymi, czyli aktywami trwałymi i obrotowymi (rozdział piąty), oraz gospodarowania kapitałem ludzkim, ze szczególnym uwzględnieniem wiedzy i kapitału intelektualnego oraz procesu zarządzania nimi (rozdział szósty).W rozdziale siódmym opisano elementy zasobów niematerialnych i gospodarowanie nimi, traktowanych dziś jako zasadnicze źródło budowania przewagi strategicznej przedsiębiorstwa. W rozdziale ósmym omówiono kapitał partnerski i kapitał kliencki, a w rozdziale dziewiątym procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie.
W rozdziale dziesiątym przedstawiono współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwem, koncentrując uwagę na procesie formułowania strategii przedsiębiorstwa. Rozdział jedenasty dotyczy finansowych aspektów działalności przedsiębiorstwa w odniesieniu do podstawowego celu tej działalności, czyli wzrostu jego wartości.
W rozdziale dwunastym podjęto próbę nakreślenia zmian warunków funkcjonowania przedsiębiorstw w przyszłości, które już znajdują i będą znajdować swoje odzwierciedlenie w nowych koncepcjach przedsiębiorstwa.

Przekazując książkę Czytelnikom, poddajemy pod osąd trafność takiego ujęcia.

Stanisław Marek
Maria Białasiewicz

Klienci, którzy kupili Podstawy nauki o organizacji wybrali również:

Bielański Adam - Podstawy chemii nieorganicznej Tom 1
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bielański Adam
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 189
Stron: 546
59.00 zł
41.00 zł
Dodaj do koszyka
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-11%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 388
59.00 zł
52.51 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 380
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: 1
Stron: 693
75.00 zł
52.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Podstawy nauki o organizacji - Marek S., Białasiewicz M. (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10