X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarys dziejów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
-26%
+ do schowka
129.00 zł
95.14 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 33.86 zł
Cena katalogowa: 129.00 zł
Dostępność: do 72h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 360
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

41.05 zł

Rabat: 7.25 zł
Cena katalogowa: 48.30 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Polska reklama prasowa w latach 1945-1989. O reklamie, której nie było?

Wydawca: Dom Wydawniczy ELIPSA
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 323
Format: B5
ISBN: 9788371518744

Opis:

Polska reklama prasowa w latach 1945-1989. O reklamie, której nie było?
Przyczyną podjęcia badań nad interesującym mnie tematem była chęć opisania niezwykle ciekawego zjawiska, jakim była reklama prasowa okresu PRL. Powszechny jest pogląd, że w okresie Polski Ludowej reklama nie  miała racji bytu i że żadna instytucja nie prowadziła działalności promocyjnej. U podstaw takiego przekonania leży niewątpliwie fakt, że rynek socjalistyczny był w Polsce zawsze rynkiem producenta i  sprzedawcy, to znaczy, że popyt zazwyczaj znacznie przewyższał podaż. Ciągłe kryzysy gospodarcze, reglamentacja towarów, niedociągnięcia przemysłu i zaopatrzenia sprawiały, że klienci często mieli duże trudności z nabyciem jakichkolwiek dobrych produktów, więc teoretycznie reklama nie była potrzebna. Socjalizm, preferujący państwową własność środków produkcji i handlu, wykluczający możliwość walki konkurencyjnej między przedsiębiorstwami oraz planujący z góry wielkość produkcji dla każdej gałęzi przemysłu, pozornie nie sprzyjał prowadzeniu działań reklamowych i nie potrzebował ich. W latach 1948-1955 uznawano reklamę nawet za relikt kapitalizmu, nie tylko w gospodarce socjalistycznej niepotrzebny, ale wręcz dla niej niebezpieczny. Pogląd ten przejęto oczywiście wprost ze Związku Radzieckiego, gdzie do tego czasu reklama rozwijała się, według teorii Lenina, jako jeden ze środków propagandy służący wytworzeniu nowych, socjalistycznych form życia społecznego. W ZSRR i w Polsce argumentowano, że reklama kapitalistyczna prowadzona była przede wszystkim w interesie nadawcy, kosztem odbiorcy, co w  gospodarce socjalistycznej nie mogło mieć miejsca. Konsekwencją przejęcia takiego poglądu był całkowity zakaz uprawiania w Polsce działalności reklamowej, zniesiony w połowie lat pięćdziesiątych. Reklama socjalistyczna spełniała wszystkie funkcje przypisywane reklamie kapitalistycznej, ale prowadzona była, jak twierdzono, w interesie społeczeństwa, a sterowano nią i planowano centralnie. Oprócz drugorzędnych w jej przypadku celów ekonomicznych, stawiano przed reklamą przede wszystkim liczne ważne zadania społeczne, a dla ich realizacji wyposażono ją w szereg nieznanych reklamie zachodniej cech.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Nowe zadania prasy
Budowa nowego systemu prasy
Cenzura
Nacjonalizacja
Dziennikarze
Typologia prasy
Rozdział II. Teoria reklamy w świetle założeń gospodarki socjalistycznej
Początki reklamy socjalistycznej
System reklamy w socjalistycznej Polsce. Cele i zadania reklamy
Przedmiot reklamy w gospodarce socjalistycznej
Podmioty reklamy. Zalecane kierunki działań reklamowych
Instytucje organizujące i kierujące działalnością reklamową
Kształcenie kadr dla potrzeb reklamy
Badania skuteczności i efektywności ekonomicznej reklamy
Rozdział III. Reklama prasowa na tle innych form reklamy socjalistycznej.
Warunki rozwoju różnych form reklamy w PRL
Reklama w witrynach sklepowych
Reklama kinowa
Reklama radiowa i telewizyjna
Reklama prasowa - uwarunkowania prawne
Zalety i wady prasy jako nośnika reklamy
Formy reklamy prasowej
Struktura prasowego ogłoszenia reklamowego
Rozdział IV. Reklama w dzienniku "Życie Warszawy" i tygodniku
"Przyjaciółka" - analiza prasoznawcza
Metodologia
Nadawcy reklamy
Przedmiot reklamy
Charakter reklamy
Adresaci reklamy
Rodzaj argumentacji
Sposób prezentacji treści.
Szata graficzna
Zakończenie
Aneks
Spis tabel
Spis rycin
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Polska reklama prasowa w latach 1945-1989. … wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 434
49.90 zł
42.42 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
23.62 zł
Dodaj do koszyka
Piotrowska Aldona - Łączenie banków w formie spółki akcyjnej
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Piotrowska Aldona
Wydawca: Oficyna Wydawnicza BRANTA
Rok wydania: 2010
Stron: 184
56.70 zł
42.52 zł
Dodaj do koszyka
Kuliński Michał - Regulacje komunikacji elektronicznej w rozwoju społeczeństwa informacyjnego Unii Europejskiej
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kuliński Michał
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2010
Stron: 294
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Polska reklama prasowa w latach 1945-1989. O reklamie, której nie było? - Perczak Judyta E.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10