X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarys dziejów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
-26%
+ do schowka
129.00 zł
95.14 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 33.86 zł
Cena katalogowa: 129.00 zł
Dostępność: do 72h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 360
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

23.36 zł

Rabat: 2.89 zł
Cena katalogowa: 26.25 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 166
Format: B5
ISBN: 8373782125

Opis:

RECENZJE

?Opracowanie prezentuje wyniki badań dotyczących pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. [?] Jest to szczegółowa charakterystyka kryteriów pomiaru, wzmocniona merytorycznym uzasadnieniem [ich] doboru. [?] Przedstawiony raport stanowi interesujący materiał źródłowy i wartościową bazę metodologiczną. Fakt, iż prowokuje do dalszych pytań [i] dyskusji, świadczy o jego bogactwie intelektualnym, a także olbrzymiej wadze poruszanej problematyki. Tematykę tę niezmiernie rzadko podejmuje w Polsce środowisko ekonomiczne, a przecież zajmuje ona ważne miejsce w literaturze światowej. [?]
Interesująca materia badawcza, brak dostatecznej liczby publikacji na ten temat na naszym rynku wydawniczym, ale przede wszystkim bardzo dobre przygotowanie merytoryczne autorów gwarantuje sukces książki i [świadczy o] jej przydatności zarówno dydaktycznej, jak i badawczej?.

prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski ? recenzent książki

 ?Podjęta próba ujęcia modelowego stanowi niewątpliwie interesującą propozycję pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie. Na uwagę zasługuje konsekwentnie stosowane przez autorów podejście, polegające na rozwijaniu sprawdzonej formuły pomiaru stosowanej przez firmę Skandia, dotyczącej finansów, klientów, procesów, rozwoju oraz ludzi. [?] Szczegółowy dobór kryteriów wykazuje się możliwościami dalszych ich modyfikacji, zależnie od potrzeb wynikających z przeobrażeń w działalności przedsiębiorstwa?.

prof. dr hab. Mirosław Kwieciński ? recenzent badań


SPIS TREŚCI
Wstęp

Agnieszka Sopińska
Rozdział I. Przewaga konkurencyjna
1. Pojęcie i istota przewagi konkurencyjnej
2. Źródła przewagi konkurencyjnej

Piotr Wachowiak
Rozdział II. Wiedza jako źródło przewagi konkurencyjnej
1. Istota wiedzy
2. Zarządzanie wiedzą

Agnieszka Sopińska
Rozdział III. Istota kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
1. Pojęcie kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
2. Elementy składowe kapitału intelektualnego
    Model kapitału intelektualnego firmy Skandia i jego modyfikacje
    Model kapitału intelektualnego według M. Bratnickiego i J. Strużyny

Michał Jaworski
Rozdział IV. Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego w literaturze przedmiotu
1. Metoda księgowa
2. Metoda bezpośredniej identyfikacji kapitału intelektualnego
3. Metoda zrównoważonej karty wyników

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział V. Podstawowy model pomiaru kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie
1. Kryteria dotyczące kapitału ludzkiego
2. Kryteria dotyczące kapitału organizacyjnego
3. Kryteria dotyczące kapitału rynkowego
4. Profil kapitału intelektualnego
5. Kostki kapitału intelektualnego

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział VI. Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstw w wybranych sektorach
1. Procedura dotycząca wyboru kryteriów pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa wynikających z uwarunkowań sektorowych.
2. Przykładowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa wynikających z uwarunkowań sektorowych dla wybranych sektorów
    Sektor sprzedaży motocykli w Polsce
    Sektor piwowarski w Polsce
    Sektor wyrobów tytoniowych w Polsce
    Sektor ubezpieczeń na życie w Polsce

Michał Jaworski
Rozdział VII. Znaczenie kapitału intelektualnego dla uczelni wyższych. Analiza rankingów szkół wyższych
1. Ranking ?Wprost?
2. Ranking ?Polityki?
3. Ranking ?Newsweek?
4. Ranking a kapitał intelektualny
5. Metoda ksiegowa
6. Inne ujęcie kapitału intelektualnego
7. Inne podejście do rankingów

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział VIII. Kryteria pomiaru kapitału intelektualnego wyższych uczelni o profilu ekonomicznym w Polsce wynikające z uwarunkowań sektorowych.
1. Opis sektora
    Wielkość i struktura sektora
    Mapa grup strategicznych
    Groźba pojawienia się nowych konkurentów
    Groźba pojawienia się substytutów
    Siła oddziaływania dostawców
    Siła oddziaływania nabywców
2. Ocena atrakcyjności sektora
3. Dodatkowe kryteria pomiaru kapitału intelektualnego
4. Macierze kapitału intelektualnego

Agnieszka Sopińska, Piotr Wachowiak
Rozdział IX. Pomiar kapitału intelektualnego Szkoły Głównej Handlowej
1. Kryteria dotyczące obszaru kapitału ludzkiego
2. Kryteria dotyczące kapitału organizacyjnego
3. Kryteria dotyczące obszaru kapitału rynkowego
4. Kryteria dotyczące uwarunkowań sektorowych
5. Profil kapitału intelektualnego
6. Macierze kapitału intelektualnego
7. Kostki kapitału intelektualnego

Bibliografia
Spis tabel i rysunków

Klienci, którzy kupili Pomiar kapitału intelektualnego prz… wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.73 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa - Wachowiak P. (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10