X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zubrzycki Janusz - Leksykon VAT – 2017 Tom 1-2
-15%
+ do schowka
320.00 zł
272.00 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 48.00 zł
Cena katalogowa: 320.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Zubrzycki Janusz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
Rok wydania: 2017
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

29.81 zł

Rabat: 3.68 zł
Cena katalogowa: 33.49 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 187
Format: B5
ISBN: 97883747174558

Opis:

Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie


Niniejszy podręcznik jest przeznaczony głównie dla słuchaczy uczelni ekonomicznych. Jednym z jego znaczących celów jest uwrażliwienie na problematykę humanistyczną której deficyt zaobserwować można na studiach o tego typu profilu. Zaprezentowano w nim określone podejście do człowieka, który jest kreatorem organizacji, jej aktywnym twórcą. Uznanie podmiotowości człowieka - pracownika i członka organizacji, dążenie do nadania sensu jego aktywności zawodowej, pielęgnowanie zaangażowania do pracy jako efektu motywacji wewnętrznej staje się warunkiem sukcesu jego samego i organizacji. Książka napisana jest tak, aby odbiorca nie miał wrażenia, że otrzymuje gotową "receptę na problemy występujące w organizacji", ale aby poprzez własną refleksję i uświadomienie sobie złożoności problematyki człowieka w organizacji mógł każdorazowo podejmować trudne role,wymuszone przez praktykę gospodarczą.


Spis treści:


Wprowadzenie

Rozdział 1. Psychologia w zarządzaniu w kontekście ekonomii i nauk o organizacji i zarządzaniu
1.1. Psychologia a ekonomia
1.2. Dynamika rozwoju nauk o organizacji i zarządzaniu
1.2.1. Naukowa organizacja pracy
1.2.2. Szkoła stosunków międzyludzkich
1.2.3. Szkoła systemów społecznych
1.2.4. Szkoła zasobów ludzkich
1.3. Nowe spojrzenia na człowieka w organizacji
1.3.1. Przedmiot badań i metody badawcze w psychologii w zarządzaniu
1.3.2. Nowe trendy w psychologii w zarządzaniu
1.3.3. Aplikacyjny charakter psychologii w zarządzaniu

Rozdział 2. Wizja człowieka i jego zadań
2.1. Psychologiczne koncepcje człowieka
2.1.1. Koncepcja behawiorystyczna
2.1.2. Koncepcja psychodynamiczna
2.1.3. Koncepcja poznawcza
2.1.4. Humanistyczna koncepcja człowieka (psychologia humanistyczna)
2.1.5. Koncepcja psychologii pozytywnej
2.2. Zastosowanie psychologicznych koncepcji człowieka w zarządzaniu ludźmi

Rozdział 3. Kontrakt psychologiczny w organizacji

3.1. Uczestnictwo w organizacji
3.1.1. Psychologiczne mechanizmy uczestnictwa w organizacji
3.1.2. Umowa między jednostką a organizacją
3.1.2.1. Charakterystyka kontraktu psychologicznego
3.1.2.2. Kontrakt psychologiczny jako możliwość godzenia interesów pracowników i pracodawcy
3.1.2.3. Koncepcja kontraktów Torringtona i Chapmana
3.1.3. Kierunki zmian w kontrakcie psychologicznym

Rozdział 4. Stres w pracy i życiu zawodowym

4.1. Stres w pracy zawodowej - poziom jednostki
4.1.1. Praca zawodowa jako szansa rozwoju człowieka czy źródło poczucia dyskomfortu
4.1.2. Wybrane koncepcje poczucia dyskomfortu w pracy
4.2. Radzenie sobie ze stresem
4.2.1. Ocena stresu
4.2.2. Procesy i funkcje radzenia sobie ze stresem
4.2.3. Strategie radzenia sobie ze stresem
4.2.4. Rola zasobów osobistych, społecznych i środowiskowych w radzeniu sobie ze stresem
4.2.4.1. Znaczenie zasobów osobistych
4.2.4.2. Znaczenie zasobów środowiskowych i społecznych
4.2.5. Rola wzrostu potraumatycznego
4.3. Audyt stresu w środowisku pracy - poziom organizacyjny
4.3.1. Wymagania związane z pracą
4.3.2. Wykorzystanie audytu stresu w organizacji w praktyce

Rozdział 5. Wypalenie zawodowe jako następstwo stresu w pracy zawodowej
5.1. Mechanizm powstawania wypalenia zawodowego
5.1.1. Pojęcie wypalenia zawodowego
5.1.2. Wypalenie zawodowe jako proces
5.2. Przyczyny wypalenia zawodowego
5.2.1. Czynniki sprzyjające zespołowi wypalenia zawodowego
5.2.2. Wypalenie zawodowe w kontekście zaangażowania zawodowego
5.3. Radzenie sobie z wypaleniem zawodowym

Rozdział 6. Praca w zespołach pracowniczych jako podstawa funkcjonowania współczesnych organizacji
6.1. Pracownicze zespoły zadaniowe i ich specyfika
6.1.1. Miejsce zespołów we współczesnych modelach i koncepcjach zarządzania
6.1.2. Zastosowania zespołów zadaniowych
6.1.3. Zespół pracowniczy jako źródło pozyskiwania przewagi konkurencyjnej
6.2. Teoretyczne przesłanki skutecznego zarządzania zespołem pracowniczym
6.2.1. Kultura organizacyjna jako czynnik oddziałujący na sprawność zarządzania zespołami pracowniczymi
6.2.1.1. Tolerancja niepewności w relacjach władzy
6.2.1.2. Tolerancja niepewności w kulturze organizacyjnej we wzorcach zachowań, w relacjach w grupie
6.2.2. Deinfluentyzacja jako proces świadomego pozbawiania się wpływu przez kierownika na rzecz zespołu pracowniczego
6.3. Specyfika funkcjonowania zespołów wirtualnych

Rozdział 7. Przywództwo w organizacji. Kierunki zmian w zarządzaniu ludźmi
7.1. Istota przywództwa
7.1.1. Teoretyczne przesłanki modelu menedżera przywódcy
7.1.2. Koncepcja autentycznego przywództwa
7.2. Kompetencje relacyjne w pracy z ludźmi
7.2.1. Wywieranie wpływu
7.2.2. Motywy wywierania wpływu
7.2.3. Klasyfikacja sposobów wywierania wpływu społecznego
7.2.3.1. Dawanie przykładu
7.2.3.2. Narzucanie swojej woli
7.2.3.3. Kary i nagrody
7.2.3.4. Przekonywanie
7.3. Zarządzanie relacjami w grupie pracowniczej
7.3.1. Rozpoznawanie faz życia grupy
7.3.2. Rozwój ról
7.3.3. Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
7.3.4. Zarządzanie konfliktem
7.4. Sprawczość menedżera jako podstawa zachowań efektywnych
7.4.1. Pojęcie sprawczości menedżera
7.4.2. Pomiar sprawczości menedżera
7.5. Kierunki zmian filozofii zarządzania ludźmi
7.5.1. Podmiotowe a przedmiotowe kryteria oceniania pracowników
7.5.2. Nowe idee zarządzania partycypacyjnego i zarządzania przez wartość
7.5.3. Aspekty etyczne postmodernistycznych idei w zarządzaniu
7.5.4. Paradoksy nowej filozofii zarządzania

Zakończenie
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Psychologia w zarządzaniu. Nowe spo… wybrali również:

Kamińska-Radomska Irena - Kultura biznesu Normy i formy
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kamińska-Radomska Irena
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2015
Stron: 384
49.90 zł
34.68 zł
Dodaj do koszyka
Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Ekman Paul - Kłamstwo i jego wykrywanie w biznesie polityce i małżeństwie
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Ekman Paul
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 328
39.90 zł
27.73 zł
Dodaj do koszyka
Cascio Wayne , Boudreau John - Inwestowanie w ludzi. Wpływ inicjatyw z zakresu ZZL na wyniki finansowe przedsiębiorstwa
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cascio Wayne , Boudreau John
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2013
Stron: 437
99.00 zł
84.15 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Psychologia w zarządzaniu. Nowe spojrzenie - Bartkowiak Grażyna
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Organizacja i zarządzanie » Kadry. Zarządzanie personelem
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10