X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

22.31 zł

Rabat: 3.94 zł
Cena katalogowa: 26.25 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Radiofonia i telewizja narzędzia służące realizacji misji Kościoła. Prawo i praktyka w Polsce 1989-2008

Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Lublin
Stron: 252
Format: B5
ISBN: 9788377021071

Opis:

Radiofonia i telewizja narzędzia służące realizacji misji Kościoła. Prawo i praktyka w Polsce 1989-2008


SPIS TREŚCI:


Wykaz skrótów
Wstęp

Rozdział I. Podstawowe pojęcia i zasady dotyczące radiofonii i telewizji jako środków służących realizacji misji Kościoła w świecie

1. Pojęcie i rodzaje środków społecznego przekazu
1.1. Pojęcie środków społecznego przekazu
1.1.1. Pojęcie środków społecznego przekazu w prawie polskim
1.1.2. Pojęcie środków społecznego przekazu w nauczaniu Kościoła katolickiego
1.2. Rodzaje środków społecznego przekazu
1.3. Radiofonia i telewizja jako środki społecznego przekazu
1.3.1. Radiofonia jako środek społecznego przekazu
1.3.1.1. Rozgłośnia radiowa
1.3.1.2. Radiofonia jako dział telekomunikacji
1.3.2. Telewizja jako środek społecznego przekazu
1.3.2.1. Stacja telewizyjna
1.3.2.2. Telewizja jako dział telekomunikacji
2. Racje posługiwania się przez Kościół radiofonią i telewizją z punktu widzenia Kościoła katolickiego
2.1. Racje wynikające z prawa naturalnego
2.1.1. Prawo do wolności sumienia i religii
2.1.1.1. Podstawa wolności religii
2.1.1.2. Podmioty wolności religii
2.1.1.3. Zakres przedmiotowy wolności religii
2.1.1.4. Gwarancje wolności religii
2.1.2. Prawo do wolności myśli i słowa
2.1.2.1. Podstawa wolności słowa
2.1.2.2. Podmioty wolności słowa
2.1.2.3. Zakres przedmiotowy wolności słowa
2.1.2.4. Gwarancje wolności słowa
2.2. Racje teologiczne
2.2.1. Prawo wrodzone Kościoła
2.2.2. Cel posługiwania się środkami społecznego przekazu
2.2.3. Powód posługiwania się przez Kościół środkami społecznego przekazu
3. Racje dostępu Kościoła do radiofonii i telewizji w społeczeństwie pluralistycznym
3.1. Poszanowanie praw i wolności człowieka
3.1.1. Poszanowanie prawa do wolności sumienia i religii
3.1.2. Poszanowanie prawa do wolności myśli i słowa
3.2. Poszanowanie prawa do uzewnętrzniania przekonań religijnych w życiu publicznym
4. Radiofonia i telewizja w realizacji misji Kościoła w świecie
4.1. Zasady tworzenia katolickich rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych w prawie kanonicznym
4.1.1. Normy zawarte w KPK/83
4.1.2. Normy ustanowione przez KEP
4.2. Zasady przekazywania nauki chrześcijańskiej w audycjach radiowych i telewizyjnych według prawa kanonicznego
5. Radiofonia i telewizja jako narzędzie i forum współdziałania między państwem i Kościołem dla realizacji dobra wspólnego
5.1. Zasada współdziałania między państwem i Kościołem w prawie polskim.
5.1.1. Gwarancje konstytucyjne
5.1.2. Gwarancje konkordatowe
5.1.3. Gwarancje ustawowe
6. Wnioski

Rozdział II. Gwarancje posiadania i używania przez Kościół katolicki własnych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz ich realizacj
a

1. Podstawy prawne posiadania i używania przez Kościół własnych nadawców radiowych i telewizyjnych
2. Rozpowszechnianie programów radiowych i telewizyjnych jako koncesjonowana działalność gospodarcza
3. Wymagania stawiane koncesjonariuszom
4. Udzielanie koncesji przez Przewodniczącego KRRiT i KRRiT
4.1. Kompetencje Przewodniczącego KRRiT w zakresie udzielania koncesji
4.2. Kompetencje KRRiT w zakresie udzielania koncesji
5. Procedury udzielenia oraz cofnięcia koncesji
5.1. Zawartość wniosku o udzielenie koncesji
5.2. Ogłaszanie o możliwości uzyskania koncesji
5.3. Postępowanie w sprawie udzielenia koncesji
5.4. Kryteria wyboru wnioskodawców
5.5. Treść koncesji
5.6. Cofanie koncesji
5.7. Opłaty za udzielenie koncesji
5.8. Rezerwacja częstotliwości
6. Nadawca społeczny
7. Przebieg procesu koncesyjnego
7.1. Stan zagospodarowania widma częstotliwości w dniu utworzenia KRRiT
7.2. Przebieg procesu koncesyjnego w zakresie radiofonii ze szczególnym uwzględnieniem rozgłośni kościelnych
7.2.1. Przebieg procesu koncesyjnego w zakresie radiofonii ogólnopolskiej
7.2.1.1. Udzielenie i realizacja pierwszej koncesji Radia Maryja (23 VI 1994-20 VI 2001)
7.2.1.2. Udzielenie i realizacja drugiej koncesji Radia Maryja (21 VT 2001 - 8 V 2008)
7.2.1.3. Udzielenie i realizacja trzeciej koncesji Radia Maryja (8 V 2008 - )
7.2.2. Ocena procesu koncesyjnego w zakresie radiofonii ogólnopolskiej przez właściwe organy państwowe i społeczeństwo
7.2.2.1. Ocena procesu koncesyjnego przez Sejm, Senat i NIK
7.2.2.2. Ocena procesu koncesyjnego przez społeczeństwo
7.2.3. Przebieg procesu koncesyjnego w zakresie radiofonii lokalnej
7.2.3.1. Udzielenie i realizacja koncesji dla diecezjalnych, parafialnych i zakonnych rozgłośni katolickich w pierwszym procesie koncesyjnym
7.2.3.2. Udzielenie i realizacja koncesji dla diecezjalnych, parafialnych i zakonnych rozgłośni katolickich w drugim procesie koncesyjnym
7.2.3.3. Udzielenie i realizacja koncesji dla diecezjalnych, parafialnych i zakonnych rozgłośni katolickich w trzecim procesie koncesyjnym
7.2.4. Ocena procesu koncesyjnego w zakresie radiofonii lokalnej
7.3. Przebieg procesu koncesyjnego w zakresie telewizji ze szczególnym uwzględnieniem kościelnych stacji telewizyjnych
7.3.1. Przebieg procesu koncesyjnego w zakresie telewizji ogólnopolskiej
7.3.2. Ocena procesu koncesyjnego w zakresie telewizji ogólnopolskiej .
8. Wnioski

Rozdział III. Gwarancje dostępu Kościoła katolickiego do radiofonii i telewizji publicznej

1. Zadania radiofonii i telewizji publicznej
2. Podstawy prawne dostępu Kościoła katolickiego do radiofonii i telewizji publicznej
2.1. Audycje religijne w publicznym radiu przed 1989 r
2.2. Gwarancje ustawowe i konkordatowe
2.2.1. Gwarancje zawarte w Ustawie o stosunku państwa do Kościoła katolickiego
2.2.2. Gwarancje konkordatowe
3. Realizacja gwarancji ustawowych w praktyce
3.1. Realizacja gwarancji dotyczących dostępu Kościoła katolickiego do radiofonii publicznej
3.1.1. Porozumienie pomiędzy Sekretariatem KEP a Polskim Radiem S.A
3.1.2. Audycje autoryzowane przez Kościół katolicki emitowane przez Polskie Radio S.A
3.1.2.1. Audycje autoryzowane przez Kościół katolicki - emitowane przez Polskie Radio S.A. według stanu z marca 2002 r.
3.1.2.2. Audycje autoryzowane przez Kościół katolicki emitowane przez Polskie Radio S.A. według stanu na grudzień 2009 r.
3.2. Realizacja gwarancji dotyczących dostępu Kościoła katolickiego do telewizji publicznej
3.2.1. Porozumienie pomiędzy Sekretariatem KEP a Telewizją Polską S.A
3.2.2. Audycje autoryzowane przez Kościół katolicki emitowane przez Telewizję Polską S.A
3.2.2.1. Audycje autoryzowane przez Kościół katolicki emitowane przez Telewizję Polską S.A. według stanu z marca 2002 r.
3.2.2.2. Programy przygotowywane przez Redakcję Programów Katolickich Telewizji Polskiej S.A. według stanu na grudzień 2009 r.
4. Udział audycji o tematyce religijnej w radiofonii i telewizji publicznej
5. Realizacja gwarancji ustawowych w ocenie społecznej
6. Wnioski

Zakończenie

Aneks 1 - Urzędowe formularze wniosku o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie programu radiofonicznego/telewizyjnego drogą rozsiewczą naziemną w sposób analogowy (Informacje o podmiocie, Informacje programowe - rozpowszechnianie programu radiofonicznego drogą rozsiewczą naziemną lub satelitarną, Informacje ekonomiczno-finansowe - rozprowadzanie lub rozpowszechnianie programu drogą rozsiewczą naziemną lub satelitarną, Informacje techniczne - udzielenie koncesji oraz rozszerzenie koncesji na rozpowszechnianie programu drogą rozsiewczą naziemną w sposób analogowy)
Aneks 2 - Lista koncesji radiowych i telewizyjnych realizowanych przez jednostki Kościoła katolickiego według stanu na grudzień 2009 r.

Bibliografia
I. Źródła prawa
1. Źródła prawa polskiego
2. Źródła prawa kanonicznego
II. Orzecznictwo
III. Literatura

Klienci, którzy kupili Radiofonia i telewizja narzędzia służące … wybrali również:

Wojciech Butryn - Dzwięk cyfrowy
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wojciech Butryn
Wydawca: Wydawnictwa Komunikacji i Łączności
Rok wydania: 2002
Stron: 235
46.20 zł
34.65 zł
Dodaj do koszyka
Aneta Łastik - Poznaj swój głos... Twoje najważniejsze narzędzie
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Aneta Łastik
Wydawca: Studio EMKA
Rok wydania: 2011
Stron: 160
22.50 zł
16.20 zł
Dodaj do koszyka
Jędrzejewski Stanisław - Radio publiczne w Europie. Program, finansowanie, technologia, audytorium
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jędrzejewski Stanisław
Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2015
Stron: 244
49.90 zł
36.93 zł
Dodaj do koszyka
Senior Mike - Sekrety profesjonalnego brzmienia w małym studiu
+ do schowka
KSIĄŻKA
Senior Mike
Wydawca: Helion
Rok wydania: 2014
Stron: 448
69.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Radiofonia i telewizja narzędzia służące realizacji misji Kościoła. Prawo i praktyka w Polsce 1989-2008 - Wiśniewski Piotr
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10