X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zubrzycki Janusz - Leksykon VAT – 2017 Tom 1-2
-15%
+ do schowka
320.00 zł
272.00 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 48.00 zł
Cena katalogowa: 320.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Zubrzycki Janusz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
Rok wydania: 2017
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

49.35 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 49.35 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce

Wydawca: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 300
Format: A5
ISBN: 9788376440101

Opis:

Lawrence Lessig jest krytykiem tradycyjnych praw autorskich. Jego zdaniem nie uwzględniają one rozwoju technologii komunikacji i związanych z tym zmian zasad produkcji kulturalnej - od kultury uczestnictwa, przez kulturę konsumpcyjną XX wieku (kulturę "Read Only") do kultury ery internetu, w której ludzie ponownie zaangażowali się w aktywne tworzenie kultury, zyskali więcej przestrzeni do politycznego działania i wciąż odkrywają nowe możliwości uczestnictwa w kulturze. W książce Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały
w hybrydowej gospodarce dowodzi także, że obowiązujące prawo autorskie w znacznej mierze jest nieskuteczne - wojna z wymianą plików toczy się już od dziesięciu lat. W epoce sieci społecznościowych każde użycie oznacza wykonanie kopii danego utworu - a tym samym naruszenie obowiązującego prawa autorskiego. Zdaniem Lessiga podstawowym problemem prawników jest zbytnie przywiązanie do dwudziestowiecznej definicji pojęcia "kopia utworu". Uważa, że w stosowaniu tego pojęcia większą uwagę należy  zwracać na kontekst, w jakim jest ono używane. Nowe prawo powinno dawać więcej wolnej przestrzeni dla legalnego użytkowania chronionych dzieł. Prawodawcy powinni zadawać sobie pytanie, czy mają do czynienia z komercyjnym wykorzystywaniem dzieła, czy też z jego twórczą, amatorską modyfikacją. Inspiracją do napisania tej książki jest wojna o prawa autorskie, przez którą ludzie prawomyślni rozumieją nie wojnę przeciwko prawom autorskim prowadzoną przez piratów, lecz wojnę przeciwko piractwu, które "zagraża przetrwaniu" określonych ważnych branż amerykańskiego przemysłu. Uważam, że nie powinniśmy prowadzić tej wojny. Uważam tak nie dlatego, że prawo autorskie jest według mnie nieważne. Przeciwnie, wierzę w pokój, ponieważ koszty tej wojny przekraczają jakiekolwiek korzyści, przynajmniej jeśli rozważy się zmiany w obecnym systemie prawa autorskiego, które mogą zakończyć wojnę, jednocześnie zapewniając artystom i autorom
Lawrence Lessig, z Przedmowy

Lawrence Lessig,
profesor prawa na Uniwersytecie Stanforda, założyciel Center for Internet and Society (CIS), założyciel i przewodniczący http://pl.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons", "Creative Commons" Creative Commons. Studiował prawo na Yale Law School, filozofię na Cambridge University, zarządzanie na University of Pennsylvania. Autor Code. Version 2.0 (2007), http://
www.free-culture.cc, Wolna kultura (wyd. pol. 2005), http://the-future-of-ideas.com, The Future of Ideas (2001), http://code-is-law.org, Code and Other Laws of Cyberspace (1999).

Klienci, którzy kupili Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały … wybrali również:

Estes Clarissa Pinkola - Biegnąca z wilkami
-36%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Estes Clarissa Pinkola
Wydawca: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 3
Stron: 684
49.00 zł
31.36 zł
Dodaj do koszyka
Badania jakościowe Tom 2. Metody i narzędzia
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 189
Stron: 288
49.90 zł
34.68 zł
Dodaj do koszyka
Goleman Daniel - Inteligencja społeczna
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Goleman Daniel
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 3
Stron: 480
44.90 zł
31.88 zł
Dodaj do koszyka
Sadowski Bogdan - Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Sadowski Bogdan
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 586
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Remiks. Aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce - Lessig Lawrence
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Kultura. Cywilizacja. Etnografia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10