X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zubrzycki Janusz - Leksykon VAT – 2017 Tom 1-2
-15%
+ do schowka
320.00 zł
272.00 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 48.00 zł
Cena katalogowa: 320.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Zubrzycki Janusz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
Rok wydania: 2017
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

16.27 zł

Rabat: 16.28 zł
Cena katalogowa: 32.55 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne podstawy koncepcji wychowania moralnego

Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2003
Miejsce wydania: Lublin
Stron: 268
Format: B5
ISBN: 8373630570

Opis:

Książka omawia zależności między koncepcją wychowania moralnego a koncepcją człowieka na przykładzie wybranych systemów filozoficznych – tomizmu Woronieckiego i Maritaina, pragmatyzmu Deweya, radykalnego behawioryzmu Skinnera oraz postmodernizmu przedstawionego na podstawie pism Rorty’ego. Autor wskazuje elementy antropologii filozoficznej najważniejsze z punktu widzenia nadbudowanych na nich koncepcji wychowania, przedstawia ponadto własną koncepcję filozofii wychowania moralnego jako dynamicznego aspektu etyki.


SPIS TREŚCI

Wstęp

Rozdział I. Filozofia i wychowanie moralne. Filozofia wychowania moralnego jako etyka dynamiczna
Nauczać czy wychowywać?
Filozofia wychowująca
Filozofia wychowania i filozofia edukacji
Miejsce filozofii wychowania wśród innych dyscyplin filozoficznych
Filozofia wychowania jako etyka dynamiczna
Zadania i funkcje filozofii wychowania
Filozofia wychowania a pedagogika
Filozoficzne założenia i implikacje wychowania

Rozdział II. Tomizm. Wychowanie do dobrego życia
Systemowe podstawy tomistycznej koncepcji wychowania
Natura ludzka i jej poznawalność
Potencjalność i rozwój
Uspołecznienie i konieczność wychowania
Celowość i wychowanie
Konieczność celowości
Błędy w formułowaniu celu wychowania
Pajdeja tomistyczna
Rozwój osoby jako cel wychowania
Charakter jako przedmiot wychowania
Cnoty moralne
Pojęcie charakteru moralnego w filozofii klasycznej
Samowychowanie i odpowiedzialność za rozwój
Formowanie charakteru
Edukacja liberalna
Podsumowanie

Rozdział III. Dewey. Bezkresny rozwój
Pragmatyzm
Doświadczenie
Wartość instrumentalna
Człowiek
Wolność
Społeczeństwo
Rozwój
Dojrzałość - niedojrzałość
Wychowanie
Celowość wychowania
Nawyki
Metody wychowawcze
Moralność, odpowiedzialność i wychowanie
Podsumowanie

Rozdział IV. Skinner. Determinizm i wychowanie
Radykalny behawioryzm
Nauka czy metafizyka?
Czarna dziura
Człowiek i jego środowisko
Jaźń i psychika
Kultura
Wartości
Wolność
Społeczeństwo
Nadpsycholog
Wychowanie
Odpowiedzialność
Rozwój
Podsumowanie

Rozdział V. Postmodernizm. Wychowanie bez wskazówek
Człowiek w postmodernistycznym świecie
Jednostka i społeczeństwo
Moralność
Odpowiedzialność
Pedagogia ironii
Wychowanie wyzwalające
Wychowanie uspołeczniające
Uspołecznić ironistkę
Antypedagogika
Bezzałożeniowość
Równość pokoleń
Wspieranie rozwoju
Kim jest dziecko
Podsumowanie

Rozdział VI. Wychowanie. Po co? i dlaczego?
Odpowiedzialność jako podmiotowe uzasadnienie wychowania
Istota, warunki i granice odpowiedzialności
Odpowiedzialność wychowawcy
Odpowiedzialność każdego za własny rozwój
Odpowiedzialność wychowawcy jako usprawiedliwienie wychowania
Odpowiedzialność za
Odpowiedzialność przed
Odpowiedzialność i wychowanie
Rozwój jako cel wychowania
Pojęcie rozwoju
Samorozwój
Warunki rozwoju moralnego
Hierarchia wartości
Formalne pojęcie rozwoju
Tożsamość
Przyczynowość
Między relatywizmem a indoktrynacją
Filozoficzne próby znalezienia uniwersalnych prawideł rozwoju
Empiryczne próby znalezienia uniwersalnych prawideł rozwoju
Kohlberga koncepcja stadiów rozwojowych
Podsumowanie

Rozdział VII. ...Ancilla pedagogiae. Wychowanie i antropologia filozoficzna. Próba syntezy
Ujęcie systemowe
Próba zilustrowania relacji między koncepcją człowieka a wizją wychowania
Pedagogia communis
Jakiej filozofii potrzebuje wychowanie
Platon czy Protagoras?
Problem reklamacji

Bibliografia
Abstract
Indeks osób 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Rozwój i odpowiedzialność. Antropologiczne podstawy koncepcji wychowania moralnego - Gałkowski Stanisław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Inne » Książki za pół ceny
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10