X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 72h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

32.52 zł

Rabat: 11.58 zł
Cena katalogowa: 44.10 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

SPAM, czyli niezamawiana komercyjna poczta elektroniczna. Zagadnienia cywilnoprawne

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 350
Format: A5
ISBN: 14-761

Opis:

Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prace Instytutu Prawa Własności Intelektualnej. Zeszyt 91. Praca ma na celu analizę zjawiska przesyłania niezamawianej korespondencji elektronicznej dla celów komercyjnych z perspektywy prawa cywilnego.

Masowe rozsyłanie listów elektronicznych niezamawianych przez użytkowników stało się plagą Internetu, powszechnie zyskując sobie pejoratywne miano praktyk spammingowych. W pracy w sposób skrócony została przedstawiona ich istota, wpływ na funkcjonowanie Internetu oraz dwa podstawowe systemy (opt-in oraz opt-out) regulujące wysyłanie listów elektronicznych.

Zasadniczym przedmiotem rozważań jest zagadnienie dopuszczalności przesyłania komercyjnej poczty elektronicznej w zależności od przyzwolenia odbiorcy. Autor dokonuje szczegółowej analizy zakazu przesyłania niezamówionej informacji handlowej zawartego w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną. W ustawie tej opisywana praktyka została explicite uznana za czyn nieuczciwej konkurencji. Problematykę przesyłania niezamawianej korespondencji elektronicznej przedstawiono więc również z perspektywy prawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

W dalszej części monografii zostały przedstawione między innymi takie zagadnienia jak: prawo do prywatności w kontekście ochrony przed niezamawianą korespondencją, jurysdykcja i prawo właściwe w kontekście praktyk spammingowych, ochrona konsumenta przed agresywnymi praktykami handlowymi.

Praca zawiera również omówienie prawa i orzecznictwa Stanów Zjednoczonych, Unii Europejskiej oraz wybranych państw europejskich w tym zakresie.

Spis treści:

Rozdział I. Spamming - istota, znaczenie, ocena, terminologia
1. Istota zjawiska
2. Historia zjawiska
3. Pochodzenie terminu
4. Znaczenie gospodarcze i ocena praktyk spammingowych
    4.1. Przesuniecie kosztów działalności (cost shiftlng)
    4.2. Dalsze koszty
    4.3. Uciążliwość, ingerencja w sferę prywatności (nuisance factor)
    4.4. Blokada pożądanej korespondencji i zakłócenie działania sieci
    4.5. Względy natury etycznej
    4.6. Względy bezpieczeństwa
    4.7. Narażenie małoletnich na nieprzyzwoite treści
    4.8. Negatywny wpływ na postawę konsumentów wobec handlu elektronicznego
5. Badania zjawiska spammingu
6. Działania środowiska internetowego wymierzone przeciwko praktykom spammingowym
7. Charakterystyczne postaci niezamawianej poczty elektronicznej i jej definicja

Rozdział II. Charakterystyka systemów: opt-in oraz opt-out

Rozdział III . Praktyki spammingowe w świetle prawa obcego
1. Prawo Stanów Zjednoczonych
    1.1. Orzeczenia sądów amerykańskich w sprawie spammingu
      1.1.1. Cyber Promotions, Inc. v. America Online, Inc.
      1.1.2. CompuServe, Inc. v. Cyber Promotions, Inc
      1.1.3. State of Washington v. Heckel
      1.1.4. Ferguson v. Friendfinders Inc
      1.1.5. People of California v. PW Marketing LLC
      1.1.6. E. Spertus v. Kozmo.com
      1.1.7. Intel Corp. v. Hamidi
    1.2. Prawo stanowe
    1.3. Prawo federalne
2. Prawo Unii Europejskiej
    2.1. Dyrektywa 95/46/WE dotycząca przetwarzania danych osobowych oraz dyrektywa 97/66/WE dotycząca ochrony danych osobowych i prywatności w sektorze telekomunikacyjnym
    2.2. Dyrektywa 97/7'/WE w sprawie ochrony konsumentów w umowach zawieranych na odległość
    2.3. Dyrektywa 2000/31/WE w sprawie niektórych prawnych aspektów usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego we Wspólnym Rynku (dyrektywa o handlu elektronicznym)
    2.4. Dyrektywa 2002/58/WE w sprawie przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze komunikacji elektronicznej
    2.5. Dyrektywa 2002/65/WE w sprawie marketingu prowadzonego na odległość w ramach konsumenckich usług finansowych
    2.6. Dyrektywa 2005/29/WE w sprawie nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym
    2.7. Podsumowanie
3. Problem niezamawianej korespondencji komercyjnej w świetle prawa wybranych państw europejskich
    3.1. Wielka Brytania
    3.2. Niemcy
    3.3. Szwecja
    3.4. Austria
    3.5. Holandia
    S.Ó.Belgia
    3.7. Francja
    3.8. Wiochy
    3.9. Finlandia
    3.10. Irlandia

Rozdział IV. Użycie korespondencji elektronicznej do celów komercyjnych w świetle przepisów prawa polskiego
1. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    1.1. Zakres ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    1.2. Zakaz przesyłania niezamawianej informacji handlowej
    1.3. Pojęcie informacji handlowej
      1.3.1. Informacja handlowa a reklama
      1.3.2. Pojęcie informacji handlowej a art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
      1.3.3. Wyłączenie informacji umożliwiających porozumiewanie się za pomocą elektronicznych środków komunikacji
      1.3.4. Brak efektu handlowego pożądanego przez podmiot zlecający rozpowszechnianie
      1.3.5. Pozostałe uwagi dotyczące pojęcia informacji handlowej
    1.4. Udzielenie zgody na otrzymywanie komercyjnej poczty elektronicznej
      1.4.1. Milczenie odbiorcy a udzielenie zgody na otrzymywanie informacji handlowej
    1.5. Odbiorca niezamawianej informacji handlowej
    1.6. Pozostałe problemy stosowania ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną
      1.6.1. Próby obchodzenia zakazu przesytania niezamówionej korespondencji
      1.6.2. Odpowiedzialność usługodawcy za przesyłanie niezamówionej informacji handlowej
      1.6.3. Problem niezamawianej informacji handlowej niepochodzącej od nadawcy
      1.6.4. Zagadnienia intertemporalne
      1.6.5. Sankcja za przesyłanie niezamawianej informacji handlowej
      1.6.6. Inne środki komunikacji elektronicznej
      1.6.7. Prawidłowość implementacji prawa europejskiego
      1.6.8. Orzecznictwo w sprawach dotyczących przesyłania niezamawianej informacji handlowej
      1.6.9. Przesyłanie niezamawianej informacji handlowej jako czyn nieuczciwej konkurencji
    1.7. Podsumowanie
2. Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    2.1. Reklama uciążliwa
    2.1.1. Ochrona sfery prywatności
      2.1.1.1. Sfera prywatności indywidualnego odbiorcy niezamawianej korespondencji
      2.1.1.2. Sfera prywatności odbiorców instytucjonalnych
      2.1.2. Istotność ingerencji w sferę prywatności a praktyki spammingowe
      2.1.3. Pozostałe zagadnienia związane z uznaniem praktyk spammingowych za reklamę uciążliwą
    2.2. Sprzeczność z dobrymi obyczajami a praktyki spammingowe
      2.2.1. Netykieta i inne kodeksy środowiska internetowego
      .2.2. Akty samoregulacji (Codes of Conduct) przedsiębiorstw zajmujących się marketingiem bezpośrednim
      2.2.3. Konkluzja
    2.3. Praktyki spammingowe a rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomości o charakterze gospodarczym
    2.4. Pozostałe przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    2.5. Zbieg przepisów dotyczących niezamawianej korespondencji elektronicznej
    2.6. Odpowiedzialność cywilna za przesycanie niezamawianej korespondencji komercyjnej
      2.6.1. Roszczenia przysługujące pokrzywdzonemu
      2.6.1.1. Zaniechanie niedozwolonych działań
      2.6.1.2. Usuniecie skutków niedozwolonych działań
      2.6.1.3. Złożenie jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie
      2.6.1.4. Naprawienie wyrządzonej szkody
      2.6.1.5. Wydanie bezpodstawnie uzyskanych korzyści
      2.6.1.6. Zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej lub ochroną dziedzictwa narodowego
      2.6.2. Legitymacja czynna
      2.6.3. Legitymacja bierna
      2.6.4. Problematyka odpowiedzialności cywilnej w razie przesyłania niezamawianej informacji handlowej pomiędzy przedsiębiorcami
      2.6.5. Pozostałe przepisy regulujące zasady odpowiedzialności cywilnej
3. Zagadnienie prawa właściwego i jurysdykcji
    3.1. Prawo właściwe
    3.2. Podstawy jurysdykcji
4. Pozostałe zagadnienia związane z użyciem poczty elektronicznej do celów komercyjnych
    4.1. Problematyka niezamawianej korespondencji komercyjnej w ustawie o ochronie niektórych praw konsumentów
    4.2. Użycie poczty elektronicznej w działaniach marketingowych określonych produktów
    4.3. Użycie poczty elektronicznej do celów komercyjnych a naruszenie dóbr osobistych
    4.4. Ochrona zbiorowych interesów konsumentów a przesyłanie niezamawianej korespondencji     4.5. Ochrona danych osobowych a niezamawiana korespondencja komercyjna
    4.6. Spam a gospodarcza wolność wypowiedzi

Rozdział V Wnioski

Bibliografia
Inne ważniejsze wykorzystane materiały
Adresy internetowe związane z problematyką praktyk spammingowych

Klienci, którzy kupili SPAM, czyli niezamawiana komercyjna … wybrali również:

Broniewicz Witold, Kunicki Ireneusz, Marciniak Andrzej - Postępowanie cywilne w zarysie
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Broniewicz Witold, Kunicki Ireneusz, Marciniak Andrzej
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 1
Stron: 652
79.00 zł
58.26 zł
Dodaj do koszyka
Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Prawo o aktach stanu cywilnego
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 186
12.90 zł
9.51 zł
Dodaj do koszyka
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam - Prawo cywilne część ogólna
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Radwański Zbigniew, Olejniczak Adam
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 388
59.00 zł
43.42 zł
Dodaj do koszyka
Kodeks cywilny. Zbiór przepisów. Kodeks rodzinny i opiekuńczy. Księgi wieczyste i hipoteka. Kodeks postępowania cywilnego. Koszty sądowe w sprawach cywilnych. Prawo prywatne międzynarodowe
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 1108
63.00 zł
51.66 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt SPAM, czyli niezamawiana komercyjna poczta elektroniczna. Zagadnienia cywilnoprawne - Kasprzycki D.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo cywilne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10