X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Golat Rafał - Aspekty prawne działalności bibliotek
-8%
+ do schowka
35.00 zł
32.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 2.80 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Golat Rafał
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

49.92 zł

Rabat: 14.08 zł
Cena katalogowa: 64.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna

Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 257
Format: B5
ISBN: 9788375564051

Opis:

Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna

W dzisiejszych czasach niemal wszystkie produkty mniej lub bardziej różnią się pomiędzy sobą. Z jednej strony, zjawisko to jest korzystne dla konsumentów - każdy może kupić produkt spełniający jego oczekiwania. Z drugiej zaś strony, umożliwia firmom ograniczenie konkurencji cenowej i osiąganie większych zysków. Współcześnie, najbardziej zyskowne strategie, mające na celu zwiększenie konkurencyjności, opierają się na zróżnicowaniu produktów - na oferowaniu konsumentom niepowtarzalnych, jedynych w swoim rodzaju dóbr i usług, których nie mają w swojej ofercie konkurenci. To powoduje, że w błyskawicznym tempie postępuje wzrost liczby wymiarów zróżnicowania - liczby cech charakterystycznych produktów, które podlegają zróżnicowaniu. Przykładowo, usługi telekomunikacyjne, czy bankowe, artykuły spożywcze, czy odzieżowe posiadają kilkanaście, bądź nawet kilkadziesiąt wymiarów zróżnicowania. Zjawisko to niesie za sobą również negatywne skutki. Konsumenci nie są w stanie „odnaleźć się" w setkach, a nawet tysiącach odmian dostępnych na rynku produktów. Dlatego nie szukają oni najlepszych odmian kupując często jedynie zadowalające ich artykuły. Producenci natomiast mają olbrzymie problemy z przewidywaniem skutków wprowadzanych zmian, gdyż predykcje modeli teoretycznych nie sprawdzają się w tak skomplikowanej rzeczywistości.
                                                                                  ( Ze Wstępu)


Niniejsza książka jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis). W przeciwieństwie jednak do głównego nurtu badań marketingowych z dziedziny strategii produktowych, w książce tej stosowane jest podejście ekonomiczne, opierające się na analizie równowag w modelach teoriogrowych. Uzyskane w ten sposób predykcje teoretyczne są następnie zestawiane z wynikami eksperymentów ekonomicznych.

W publikacji przedstawione zostały nie tylko wyniki badań eksperymentalnych dotyczących zróżnicowania produktów, ale również opisana została historia powstania ekonomii eksperymentalnej, ewolucja, której podlegała w czasie tworzenia się oraz obowiązująca metodologia przeprowadzania badań eksperymentalnych. Stworzony i dokładnie opisany został również autorski eksperyment pozwalający Czytelnikowi zapoznać się z tą jakże interesującą metodą badawczą od strony praktycznej.

Książka adresowana jest do osób interesujących się tematyką strategii produktowych - zwłaszcza strategii nakierowanych na zwiększenie konkurencyjności, jak również do tych, które chciałyby poznać ekonomię eksperymentalną i nauczyć się, jak przeprowadzać badania eksperymentalne.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział 1
Przestrzeń wyboru przedsiębiorstwa 11
1.1. Definicja przestrzeni 11
1.2. Zrożnicowanie produktow - typy oraz metody badawcze 15
1.3. Model przestrzennego zrożnicowania produktow 18
1.4. Czynniki wpływające na zrożnicowanie przestrzenne produktow 26
1.4.1. Postać funkcji niedopasowania produktu 26
1.4.2. Rozkład popytu na dobro 30
1.4.3. Elastyczność popytu 33
1.4.4. Endogeniczność popytu na dobro 35
1.4.5. Wielkość firm na rynku 45
1.4.6. Liczba firm na rynku 49
1.4.7. Inne determinaty zrożnicowania przestrzennego produktow 54
1.5. Podsumowanie 57

Rozdział 2
Jednowymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 59
2.1. Model na odcinku z liniową funkcją kosztow niedopasowania produktu 59
2.1.1. Postać modelu 60
2.1.2. Rownowagi w strategiach czystych 63
2.1.3. Rownowagi w strategiach mieszanych 76
2.2. Model na odcinku z kwadratową funkcją kosztow niedopasowania produktu 80
2.3. Model na okręgu z liniową funkcją kosztow niedopasowania produktu ... 84
2.3.1. Postać modelu 85
2.3.2. Rownowagi cenowe 87
2.3.3. Rownowagi lokalizacyjne 91
2.4. Model na okręgu z kwadratową funkcją kosztow niedopasowania produktu 96
2.5. Podsumowanie 101

Rozdział 3
Dwu i więcej wymiarowe modele przestrzennego zróżnicowania produktów 103
3.1. Model na nieskończenie wielu prostych 104
3.2. Model na prostokącie 108
3.2.1. Postać modelu 109
3.2.2. Rownowagi lokalizacyjno-cenowe 112
3.3. Wielowymiarowy model przestrzennego zrożnicowania produktow 127
3.3.1. Postać modelu 128
3.3.2. Rownowagi lokalizacyjno-cenowe 130
3.4. Podsumowanie 136

Rozdział 4
Eksperymentalne wyznaczanie równowag w modelach lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 139
4.1. Ekonomia eksperymentalna - zarys historyczny i metodologia badań 140
4.1.1. Początki ekonomii eksperymentalnej 141
4.1.2. Cele eksperymentow ekonomicznych 147
4.1.3. Krytyka ekonomii eksperymentalnej 149
4.1.4. Metodologia badań eksperymentalnych w ekonomii 153
4.2. Istniejące eksperymenty dotyczące lokalizacji przestrzennej przedsiębiorstw 157
4.2.1. Rozkład popytu 157
4.2.2. Liczba firm na rynku 160
4.2.3. Wielkość firm na rynku 166
4.2.4. Endogeniczność popytu 167
4.2.5. Postać przestrzeni wyboru 169
4.3. Podsumowanie 171

Rozdział 5
Eksperymentalne badanie zależności między skomplikowaniem przestrzeni a stopniem zróżnicowania przestrzennego produktów oraz konkurencją cenową przedsiębiorstw 173
5.1. Budowa platformy eksperymentalnej do eksperymentow przestrzennych 174
5.2. Środowisko eksperymentu 178
5.3. Hipotezy badawcze a predykcje teoretyczne 181
5.4. Wyniki eksperymentu 184
5.5. Ocena rozbieżności wynikow empirycznych i predykcji teoretycznych 194
5.6. Podsumowanie 221

Zakończenie 223

Bibliografia 229

Załączniki 235
Załącznik 1. Kod programu do wyliczania rownowag w modelu z ciągłym rozkładem popytu oraz dyskretną lokalizacją produktow 235
Załącznik 2. Instrukcje dla uczestnikow badania eksperymentalnego 245
Część 1. Instrukcja do pierwszej sesji eksperymentalnej 245
Część 2. Instrukcja do drugiej sesji eksperymentalnej 247
Część 3. Instrukcja do trzeciej sesji eksperymentalnej 250
Załącznik 3. Rownowagi cenowe w modelu z przestrzenią zdefiniowaną odcinkiem dla kwadratowej funkcji kosztow niedopasowania produktow w przypadku braku założenia o pełnym nasyceniu rynku 254

Klienci, którzy kupili Strategie produktowe. Różnicować, czy … wybrali również:

Davies Norman - Boże igrzysko Historia Polski
-34%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Davies Norman
Wydawca: ZNAK
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: 8
Stron: 1232
119.90 zł
79.13 zł
Dodaj do koszyka
Zimbardo Philip - Efekt Lucyfera. Dlaczego dobrzy ludzie czynią zło?
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Zimbardo Philip
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 189
Stron: 488
69.00 zł
47.95 zł
Dodaj do koszyka
Schopenhauer Artur - Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Schopenhauer Artur
Wydawca: ALMA-PRESS
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 189
Stron: 128
12.99 zł
9.22 zł
Dodaj do koszyka
Kahneman Daniel - Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym
-36%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kahneman Daniel
Wydawca: MEDIA RODZINA
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 3
Stron: 667
49.00 zł
31.36 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Strategie produktowe. Różnicować, czy upodabniać - podejście teoriogrowe oraz weryfikacja eksperymentalna - Kusztelak Przemysław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Wydawnictwa naukowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10