X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Golat Rafał - Aspekty prawne działalności bibliotek
-8%
+ do schowka
35.00 zł
32.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 2.80 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Golat Rafał
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

38.25 zł

Rabat: 6.75 zł
Cena katalogowa: 45.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Szkolna edukacja zdrowotna ukierunkowana na doskonalenie jakości życia uczniów

Wydawca: Wydawnictwo KUL
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Lublin
Stron: 470
Format: B5
ISBN: 9788377023983

Opis:

Szkolna edukacja zdrowotna ukierunkowana na doskonalenie jakości życia uczniów

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

Rozdział I
DZIEJE EDUKACJI ZDROWOTNEJ - OD STAROŻYTNOŚCI DO WSPÓŁCZESNOŚCI

1.1. Zdrowie w perspektywie historycznej
1.1.1. Czasy prehistoryczne
1.1.2. Starożytność
1.1.3. Średniowiecze
1.1.4. Czasy nowożytne
1.1.5. XX wiek
1.2. Ewolucja podejścia do zdrowia ucznia - od wychowania higienicznego do edukacji zdrowotnej


Rozdział II
TEORETYCZNE PODSTAWY SZKOLNEJ EDUKACJI ZDROWOTNEJ UKIERUNKOWANEJ NA JAKOŚĆ ŻYCIA

2.1. Zdrowie jako podstawowe pojęcie edukacji zdrowotnej
2.2. Czynniki warunkujące zdrowie ucznia
2.2.1. Koncepcja "pól zdrowia" w edukacji zdrowotnej
2.2.2. Styl życia a zachowania zdrowotne ucznia
2.3. Holistyczne ujęcie zdrowia w szkolnej edukacji zdrowotnej
2.3.1. Wielowymiarowość zdrowia ucznia
2.3.2. Postawa prozdrowotna ucznia ukierunkowana na holistyczne ujmowania zdrowia
2.4. Koncepcja salutogenezy a poczucie koherencji
2.5. Jakość życia - interdyscyplinarność definicji
2.5.1. Konceptualizacja i operacjonalizacja kategorii "jakość życia"
2.5.2. Psychologiczne elementy jakości życia w szkolnej edukacji zdrowotnej
2.5.3. Socjologiczne i ekonomiczne ujęcie jakości życia
2.5.4. Jakość życia uwarunkowana zdrowiem ucznia
2.5.5. Pedagogiczne ujęcie jakości życia w edukacji zdrowotnej


Rozdział III
PROCES SZKOLNEJ EDUKACJI ZDROWOTNEJ A JAKOŚĆ ŻYCIA

3.1. Antropologiczne podstawy szkolnej edukacji zdrowotnej
3.1.1. Uczeń w szkolnej edukacji zdrowotnej
3.1.2. Rodzina i szkoła w edukacji zdrowotnej ucznia
3.2. Aksjologia szkolnej edukacji zdrowotnej
3.2.1. Szkolna edukacja zdrowotna ukierunkowana na wartości
3.2.2.1. Zdrowie jako wartość
3.2.2.2. Jakość życia jako kategoria aksjologiczna
3.2.2.3. Wartości konstytuujące jakość życia ukierunkowaną na zdrowie
3.2.2.4. Aksjologiczna struktura jakości życia w edukacji zdrowotnej
3.3. Teleologiczne założenia szkolnej edukacji zdrowotnej
3.3.1. Cele i zadania edukacji zdrowotnej w oparciu o "teorię warstwicową" S. Kunowskiego
3.3.2. Nauczyciel edukatorem zdrowia w szkole
3.3.3. Metody pracy nauczyciela i ucznia


Rozdział IV
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE - INTENSYFIKACJA SZKOLNEJ EDUKACJI ZDROWOTONEJ UKIERUNKOWANEJ NA JAKOŚĆ ŻYCIA

4.1. Promocja zdrowia w szkole uzupełnieniem edukacji zdrowotnej
4.2. Koncepcja Szkoły Promującej Zdrowia
4.3. Strategia, organizacja i działania Szkoły Promującej Zdrowie


Rozdział V
METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH

5.1. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy w badaniach pedagogicznych nad jakością życia
5.2. Zmienne i wskaźniki jakości życia w odniesieniu do szkolnej edukacji zdrowotnej
5.3. Metody i narzędzia badawcze wykorzystane w badaniach własnych
5.4. Dobór osób badanych i organizacja badań własnych


Rozdział VI
DOSKONALENIE JAKOŚCI ŻYCIA UCZNIÓW W ŚRODOWISKU SZKOLNYM

6.1. Jakość życia jako kategoria dynamiczna - związek realizacji edukacji zdrowotnej z samooceną jakości życia
6.2. Charakterystyka badanych grup uczniów, nauczycieli, rodziców, pielęgniarek/higienistek szkolnych
6.3. Rozumienie jakości życia przez uczniów na poszczególnych etapach edukacji
6.4. Aspekty zdrowia w kontekście jakości życia - samoocena badanych uczniów
6.4.1. Zdrowie fizyczne
6.4.2. Zdrowie psychiczne
6.4.3. Zdrowie społeczne
6.4.4. Zdrowie duchowe
6.5. Rola nauczycieli poszczególnych przedmiotów szkolnych w doskonaleniu jakości życia uczniów
6.5.1. Pojęcie "zdrowie" w opinii badanych nauczycieli
6.5.2. Samoocena zadowolenia nauczycieli z obecnego życia
6.5.3. Rola nauczycieli w doskonaleniu jakości życia w wymiarze zdrowia: fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego
6.6. Rodzina środowiskiem wspomagającym działania szkolnej edukacji zdrowotnej w doskonaleniu jakości życia (współpraca szkoły z rodzicami)
6.6.1. Ocena działań szkoły w zakresie doskonalenia jakości życia uczniów
6.7. Pielęgniarka/higienistka szkolna, osobą wspierającą działania szkoły z  edukacji zdrowotnej w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej uczniów
6.7.1. Pielęgniarka/higienistka szkolna rzecznikiem zdrowia w szkole
6.7.2. Pomoc specjalistyczna pielęgniarki/higienistki szkolnej w doskonaleniu jakości życia uczniów


Rozdział VII
W KIERUNKU SZKOŁY DOSKONALĄCEJ JAKOŚĆ ŻYCIA

7.1. Skuteczność szkolnej edukacji zdrowotnej w zakresie doskonaleniu jakości życia uczniów - weryfikacja hipotez postawionych w pracy
7.2. Edukacja zdrowotna ukierunkowana na doskonalenie jakości życia - mocne i słabe strony pracy szkół

Zakończenie

Bibliografia
Health education in schools with specific reference to students life quality development. Summary
Spis schematów, tabel, wykresów
Aneksy
Indeks osób

Klienci, którzy kupili Szkolna edukacja zdrowotna ukierunkowana … wybrali również:

Estes Clarissa Pinkola - Biegnąca z wilkami
-36%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Estes Clarissa Pinkola
Wydawca: Zysk i S-ka
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: 3
Stron: 684
49.00 zł
31.36 zł
Dodaj do koszyka
Wojciechowski Grzegorz - Wczoraj i dziś 5 Historia i społeczeństwo podręcznik. Szkoła podstawowa
-11%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wojciechowski Grzegorz
Wydawca: NOWA ERA
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 168
31.00 zł
27.59 zł
Dodaj do koszyka
Psychologia rozwoju człowieka
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 189
Stron: 544
129.00 zł
89.64 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: 1
Stron: 693
75.00 zł
54.86 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Szkolna edukacja zdrowotna ukierunkowana na doskonalenie jakości życia uczniów - Wolny Barbara
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10