X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

37.48 zł

Rabat: 12.52 zł
Cena katalogowa: 50.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wejście Polski do strefy Euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 277
Format: B5
ISBN: 9788376414249

Opis:

Wejście Polski do strefy Euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw

Podstawową przesłankę podjęcia prezentowanego problemu badawczego stanowi chęć uzupełnienia i wzbogacenia dyskusji toczącej się nad kwestią przystąpienia Polski do strefy euro. Cechą tej toczącej się w Polsce dyskusji jest wyraźna koncentracja uwagi na zagad­nieniach makroekonomicznych. Jest to zrozumiałe i uzasadnione. Mniej zrozumiały i  mało uzasadniony wydaje się jednak być praktyczny brak refleksji i  pogłębionych badań na temat mikroekonomicznych uwarunkowań procesu integracji walutowej, a przecież przystąpienie Polski do strefy euro będzie oznaczało dla polskich przedsiębiorstw zmianę niektórych uwarun­kowań i czynników rozwoju. Wprowadzenie wspólnej waluty zmieni perspektywę i strategię działania krajowych przedsiębiorstw. W związku z  tym, głównym celem badania była ocena prawdopodobnego wpływu przyjęcia przez Polskę wspólnej waluty euro na międzynarodową konkurencyjność i  internacjonalizację polskich przedsiębiorstw. Badanie obejmowało przegląd literatury teoretycznej oraz badania empiryczne. Badania empiryczne zostały przeprowadzone w formie bezpośrednich wywiadów z  przedstawicielami 230 przedsiębiorstw z całej Polski.

Autorzy badania zdają sobie sprawę z tego, że postrzeganie przyszłego świata gospodar­czego przez menedżerów jest obciążone licznymi ograniczeniami i  nie wnioskują o to, aby absolutyzować wyniki przeprowadzonych poszukiwań. Prezentowane wyniki mogą być wartościowym uzupełnieniem prac badawczych przyjmujących całkowicie odmienną perspektywę.

Spis treści:

Wstęp
Marian Gorynia, Barbara Jankowska, Maciej Pietrzykowski

CZĘŚĆ I. CZĘŚĆ TEORETYCZNO-KONCEPCYJNA

Rozdział 1. Bazowe koncepcje konkurencyjności przedsiębiorstwa
Marian Gorynia, Barbara Jankowska, Piotr Tarka

1.1. Konkurencja jako pojęcie pierwotne dla konkurencyjności
1.2. Istota konkurencyjności
1.3. Definicje konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.4. Klasyfikacje konkurencyjności przedsiębiorstwa
1.5. Wymiary konkurencyjności przedsiębiorstwa – próba konceptualizacji i operacjonalizacji
   1.5.1. Pozycja konkurencyjna
   1.5.2. Potencjał konkurencyjny
   1.5.3. Strategia konkurowania
   1.5.4. Przewaga konkurencyjna
1.6. Konkurencyjność międzynarodowa a internacjonalizacja przedsiębiorstwa
 
Rozdział 2. Główne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstwa
Marian Gorynia, Barbara Jankowska

2.1. Modele internacjonalizacji
   2.1.1. Model sekwencyjny (konwencjonalny, tradycyjny, ewolucyjny)
   2.1.2. Internacjonalizacja niekonwencjonalna, internacjonalizacja symultaniczna
   1.3. Internacjonalizacja w ujęciu podejścia sieciowego
2.2. Pomiar internacjonalizacji
 
Rozdział 3. Unia walutowa i monetarna oraz funkcjonowanie strefy euro jako systemowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa
Marlena Dzikowska, Maciej Pietrzykowski

3.1. Teoretyczne podstawy funkcjonowania Unii Gospodarczo-Walutowej
   3.1.1. Unia monetarna jako forma międzynarodowej integracji gospodarczej
   3.1.2. Teoria optymalnego obszaru walutowego
   3.1.3. Proces budowy i zasady funkcjonowania unii monetarnej w krajach członkowskich UE
3.2. Funkcjonowanie Unii Gospodarczo-Walutowej i pozycja Polski
   3.2.1. Różnice w poziomie rozwoju gospodarczego
   3.2.2. Konwergencja nominalna, realna i prawna
   3.2.3. Mobilność czynników wytwórczych, elastyczność rynku pracy
   3.2.4. Otwartość gospodarek
   3.2.5. Dywersyfikacja produkcji i poziom wymiany wewnątrzgałęziowej
   3.2.6. Synchronizacja cyklów koniunkturalnych
   3.2.7. Problem szoków asymetrycznych
   3.2.8. Polityka monetarna i fiskalna w warunkach unii monetarnej
3.3. Strefa euro jako optymalny obszar walutowy
 
Rozdział 4. Schemat analityczny wpływu przystąpienia Polski do strefy euro na międzynarodową konkurencyjność i  internacjonalizację polskich przedsiębiorstw
Marian Gorynia, Barbara Jankowska

4.1. Schemat analityczny jako narzędzie badawcze
4.2. Schemat analityczny wpływu wprowadzenia euro na konkurencyjność i internacjonalizację polskich przedsiębiorstw
4.3. Wejście Polski do strefy euro – implikacje dla międzynarodowej konkurencyjności i internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – ujęcie dedukcyjno-literaturowe
4.4. Wpływ przystąpienia Polski do strefy euro na międzynarodową konkurencyjność i internacjonalizację polskich przedsiębiorstw – badania eksploracyjne
Marian Gorynia, Barbara Jankowska, Maciej Pietrzykowski, Piotr Tarka
   4.4.1. Metodologia, założenia, charakterystyka i metoda analizy danych
   4.4.2. Charakterystyka próby objętej badaniem
   4.4.3. Wpływ przystąpienia Polski do strefy euro na potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw
   4.4.4. Wpływ przystąpienia Polski do strefy euro na strategię konkurowania polskich przedsiębiorstw
   4.4.5. Wpływ przystąpienia Polski do strefy euro na pozycję konkurencyjną polskich przedsiębiorstw
   4.4.6. Wpływ przystąpienia Polski do strefy euro na internacjonalizację polskich przedsiębiorstw
4.5. Wejście do strefy euro a konkurencyjność i  internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – dotychczasowy stan wiedzy a wyniki badań eksploracyjnych – próba konfrontacji
 
CZĘŚĆ II. CZĘŚĆ EMPIRYCZNA

Rozdział 1. Metodologia badania
Piotr Tarka
 
1.1. Proces doboru próby
1.2. Charakterystyka i założenia badania
1.3. Kryteria operacyjne badań (prace koordynatorów i ankieterów w ujęciu przestrzennym)
1.4. Założone kryteria i metody analizy danych
 
Rozdział 2. Wyniki badań empirycznych
Marlena Dzikowska, Marian Gorynia, Barbara Jankowska, Maciej Pietrzykowski, Piotr Tarka

2.1. Charakterystyka próby objętej badaniem
2.2. Korzyści i zagrożenia związane z przystąpieniem Polski do strefy euro
2.3. Wejście Polski do strefy euro a międzynarodowa konkurencyjność badanych firm
2.4. Wejście Polski do strefy euro a umiędzynarodowienie firmy
2.5. Eurosceptycy, Euroobojętni i Euroentuzjaści – uczestnicy badania
2.6. Podsumowanie wyników badań
 
CZĘŚĆ III. CZĘŚĆ NORMATYWNA

Rozdział 1. Uwagi wprowadzające
Marian Gorynia

Rozdział 2. Rekomendacje dla przedsiębiorstw
Marlena Dzikowska, Marian Gorynia, Barbara Jankowska

2.1. Rekomendacje ogólne
2.2. Rekomendacje szczegółowe
 
Rozdział 3. Zalecenia dla samorządu gospodarczego
Marian Gorynia, Barbara Jankowska

3.1. Samorząd gospodarczy jako instytucja gospodarki rynkowej
3.2. Formy samorządu gospodarczego i jego rola w podwyższaniu konkurencyjności
 
Rozdział 4. Implikacje dla polityki gospodarczej
Marian Gorynia, Barbara Jankowska, Maciej Pietrzykowski

4.1. Rekomendacje ogólne
4.2. Rekomendacje specyficzne związane z wprowadzeniem euro
 
Rozdział 5. Kierunki dalszych badań
Marian Gorynia

Bibliografia

Kwestionariusz ankiety

Spis rysunków

Spis tabel

Spis wykresów

Klienci, którzy kupili Wejście Polski do strefy Euro a międzynarodowa … wybrali również:

Dunin-Wąsowicz Maria, Darska Anna, Tchorek Grzegorz, red.Dunin-Wąsowicz Maria - Integracja europejska i nowy ład gospodarczy. Raport
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dunin-Wąsowicz Maria, Darska Anna, Tchorek Grzegorz, red.Dunin-Wąsowicz Maria
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR
Rok wydania: 2012
Stron: 99
25.20 zł
Dodaj do koszyka
red.Itrich-Drabarek Jolanta, red.Filak Agnieszka, red.Mroczka Kamil - Służba cywilna w Polsce 1922-2012. Ciągłość i zmiany w aktach prawnych
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Itrich-Drabarek Jolanta, red.Filak Agnieszka, red.Mroczka Kamil
Wydawca: Dom Wydawniczy ELIPSA
Rok wydania: 2012
Stron: 547
52.00 zł
44.20 zł
Dodaj do koszyka
Nowak Dariusz - Zarządzanie międzyorganizacyjnymi relacjami kooperacyjnymi w przedsiębiorstwach przemysłowych
-11%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Nowak Dariusz
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wydania: 2012
Stron: 386
63.00 zł
56.07 zł
Dodaj do koszyka
Turczyński Paweł - Amerykańskie koncepcje tarczy antyrakietowej w Europie
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Turczyński Paweł
Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2012
Stron: 177
39.90 zł
29.53 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wejście Polski do strefy Euro a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw - red. Gorynia Marian, red. Barbara Jankowska
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Wydawnictwa naukowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10