X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarys dziejów Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego
-26%
+ do schowka
129.00 zł
95.14 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 33.86 zł
Cena katalogowa: 129.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 189
Stron: 360
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

29.12 zł

Rabat: 9.73 zł
Cena katalogowa: 38.85 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wpływ planowania na efektywność zmian w systemie oświaty

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 176
Format: B5
ISBN: 9788376412603

Opis:

Wpływ planowania na efektywność zmian w systemie oświaty


Celem pracy jest ukazanie związku pomiędzy planowaniem rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum a skutecznym wdrażaniem reformy systemu edukacji.

Dwa pierwsze rozdziały, stanowiące część poznawczo-teoretyczną, poświęcono teoretycznym podstawom prowadzonych badań. Tę perspektywę stanowi planowanie rozwoju szkoły będące czynnikiem efektywnej zmiany w oświacie. Poruszono kwestię innowacji programowych i strukturalnych.

W drugiej części pracy ujęto teoretyczno-metodologiczne oraz organizacyjne założenia badań własnych. Przedstawiono: cele, problemy, metody, techniki, narzędzia badawcze oraz charakterystykę próby badawczej i obszar badań (lokalizacja terytorialna gimnazjów).

W części empirycznej zobrazowano wyniki uzyskane w badaniach własnych. Przedstawiono odpowiedzi na poszczególne problemy sformułowane w pytaniach badawczych.



Spis treści:


Wprowadzenie

Rozdział 1. Planowanie rozwoju szkoły jako czynnik zmian w oświacie

1. Znaczenie problematyki zmiany w oświacie – krytyczny przegląd wybranej literatury przedmiotu
1.1. Zmiana społeczna, rozwój i postęp
1.2. Kreowanie, kierowanie i utrzymywanie zmiany

Rozdział 2. Reforma systemu edukacji w Polsce jako przykład zmiany w oświacie
1. Historia organizacji oświaty w Polsce. Ekonomiczne aspekty zmiany w systemie zarządzania oświatą
1.1. Teoretyczny dorobek w zakresie reform oświatowych
2. Koncepcja zmian w polskim systemie edukacji w okresie transformacji a wyzwania dla polskiego systemu edukacji
2.1. Programy integracji w dziedzinie edukacji przy jednoczesnej jej różnorodności
2.2. Obszary i wskaźniki jakości szkół wspólnoty europejskiej
3. Istota transformacji programowej w Polsce a kryteria jakości pracy szkoły
4. Zmiany strukturalne systemu kształcenia

4.1. Gimnazjum jako nowe ogniwo systemu kształcenia
4.2. Założenia programowe w gimnazjum
4.3. Problemy funkcjonowania gimnazjum w świetle badań oświatowych
5. Planowanie rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum
5.1. Rodzaje planów rozwoju
5.2. Etapy i modele planowania
5.3. Kontekst szkoły w planowaniu
5.4. Priorytety i etapy działania
5.5. Operacjonalizacja i przykłady planowania rozwoju szkoły
5.6. Struktura programu rozwoju szkoły oraz standardy i wskaźniki jakości pracy szkół

Rozdział 3. Metodologiczne podstawy badań własnych
1. Cele badań, problemy badawcze, hipotezy oraz teren badań
2. Identyfikacja oraz operacjonalizacja zmiennych
3. Metoda, techniki i narzędzia zastosowane w badaniach

3.1. Indywidualna ankieta dla dyrektora
3.2. Analiza programów rozwoju szkoły według autorskiej instrukcji dla sędziego kompetentnego

Rozdział 4. Wyniki badań empirycznych
1. Aspekty społeczno-pedagogiczne w planowaniu rozwoju szkoły
1.2. Infrastruktura i baza badanych szkół
1.3. Charakterystyka kadry pedagogicznej
1.4. Uczniowie i ich rodzice
1.5. Innowacje w programach kształcenia i ich zakresy
1.6. Zadania opiekuńczo-wychowawcze szkoły
1.7. Podstawowe elementy planowania rozwoju szkoły w opiniach dyrektorów
2. Programy rozwoju szkoły – gimnazjum w świetle analizy ilościowo-jakościowej
2.1. Priorytety – kształcenie, opieka, wychowanie
2.2. Zakres planowanych zadań
2.3. Uzasadnienie realizacji celów zmiany w edukacji
2.4. Uzasadnienie potrzeb i możliwości szkoły (gimnazjum)
2.5. Stopień operacjonalizacji zadań
2.6. Wykorzystanie zasobów ludzkich
2.7. Sformułowanie oczekiwanych rezultatów
2.8. „Przedstawienie metod oceny rezultatów”
2.9. Hierarchia ocen aspektów jakości rozwoju szkoły
3. Planowanie a warunki pracy szkół
3.1. Analiza wskaźnika jakości planowania pracy szkół
3.1.1. Związek jakości programów rozwoju szkół a ich właściwości
3.2. Związek programów rozwoju z badanymi warunkami szkół
3.3. Rozmieszczenie terytorialne i wielkość szkół o zróżnicowanych jakościowo programach rozwoju
 
Rozdział 5. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski

Bibliografia

Klienci, którzy kupili Wpływ planowania na efektywność zmian … wybrali również:

Flasiński Mariusz - Zarządzanie projektami informatycznymi
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Flasiński Mariusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 194
49.00 zł
34.05 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
red. Murzyn Andrzej - Samorządność wczoraj i dziś. Wychowanie do społeczeństwa obywatelskiego.
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Murzyn Andrzej
Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls
Rok wydania: 2011
Stron: 198
34.07 zł
Dodaj do koszyka
Griffin Ricky W. - Podstawy zarządzania organizacjami
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Griffin Ricky W.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Stron: 801
84.90 zł
59.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wpływ planowania na efektywność zmian w systemie oświaty - Szymańska Maria
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Ekonomia » Organizacja i zarządzanie
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10