X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

13.35 zł

Rabat: 1.65 zł
Cena katalogowa: 15.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 69
Format: B5
ISBN: 9788373787070

Opis:

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Transport lotniczy stanowi jeden z najważniejszych sektorów gospodarki. Badania wskazują, że ma on istotne znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych regionów. Wysoka innowacyjność rozwiązań stosowanych w transporcie lotniczym sprawia, że jest on jednym ze stymulatorów rozwoju naukowo-technicznego. Jego funkcjonowanie generuje miejsca pracy wymagające wysokich kwalifikacji. Szacuje się, że l min obsłużonych pasażerów w porcie lotniczym generuje bezpośrednio ok. l tyś. nowych miejsc pracy (wartość ta jest uśredniona i zależy od charakteru portu lotniczego1). Poza efektami bezpośrednimi istnieją jeszcze efekty pośrednie, indukowane i katalizowane2. Suma tych efektów, która wielokrotnie przekracza efekty bezpośrednie, świadczy o dużym znaczeniu transportu lotniczego zwłaszcza w przypadku gospodarek wysoko rozwiniętych. Ze względu na rolę, jaką odgrywa transport lotniczy w stymulowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego, niezwykle ważne jest odpowiednie sformułowanie celów polityki transportowej wobec tej gałęzi.
Analiza historii regulacji sektora transportu lotniczego pokazuje, że w zależności od etapu rozwoju, na jakim znajdowała się ta gałąź transportu, państwa przyjmowały różne założenia polityki transportowej wobec tego sektora. Początkowo sektor transportu lotniczego był bardzo silnie uregulowany, co miało zapewnić mu odpowiednie warunki rozwoju i ochronę przed konkurencją ze strony innych gałęzi transportu o lepszej pozycji rynkowej. Gdy w latach siedemdziesiątych XX wieku okazało się, że liczne regulacje określające zasady funkcjonowania podmiotów w sektorze lotniczym ograniczają jego rozwój zamiast go stymulować, podjęto szereg decyzji mających na celu deregulację rynku transportu lotniczego. Obecnie wiele rynków pozostaje zderegulowanych. Dotyczy to przede wszystkim krajów wysoko rozwiniętych oraz pewnej grupy krajów rozwijających się, cechujących się wysokim tempem wzrostu gospodarczego, takich jak państwa regionu Azji Południowo-Wschodniej. Mimo to istnieją wciąż regiony, gdzie transport lotniczy pozostaje wysoce uregulowany - są to przede wszystkim słabo rozwinięte kraje Afryki Subsaharyjskiej. W ostatnich latach widoczne są jednak coraz częstsze próby ponownego regulowania rynku transportu lotniczego. Wynika to z niedoskonałości tego rynku, które ujawniły się po jego zliberalizowaniu.

W niniejszej pracy zostanie podjęta próba syntetycznego przedstawienia historii regulacji sektora transportu lotniczego w kontekście zmian rynkowych, jakie zachodziły w tym sektorze na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę efektywności działań regulacyjnych (w tym deregulacyjnych i reregulacyjnych) z punktu widzenia poprawy sprawności i wydajności funkcjonowania systemu transportu lotniczego w Polsce i na świecie (analizie poddano rynek pasażerskiego transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej jako najlepiej udokumentowanych statystycznie przykładach deregulacji sektora lotniczego).

Z wprowadzenia

Klienci, którzy kupili Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego … wybrali również:

Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 202
39.00 zł
27.10 zł
Dodaj do koszyka
Hicks Scotia J., Sales Bruce D. - Profilowanie kryminalne
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Hicks Scotia J., Sales Bruce D.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 285
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
Opora Robert - Resocjalizacja wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Opora Robert
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2016
Stron: 126
30.00 zł
21.60 zł
Dodaj do koszyka
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina - Efektywność surowcowa w Polsce. Wpływ sprawnej logistyki odzysku na tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Stron: 156
42.00 zł
31.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego - Hoszman Adam
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo administracyjne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10