X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zubrzycki Janusz - Leksykon VAT – 2017 Tom 1-2
-15%
+ do schowka
320.00 zł
272.00 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 48.00 zł
Cena katalogowa: 320.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Zubrzycki Janusz
Wydawca: Oficyna Wydawnicza UNIMEX
Rok wydania: 2017
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Kukuczka

Kukuczka
Dariusz Kortko
Marcin Pietraszewski
Warszawa 2016


Dzielnica występku

Dzielnica występku
Mario Vargas Llosa
Kraków 2016


Sztuka zwycięstwa

Sztuka zwycięstwa
Phil Knight
 
Poznań 2016


Hygge. Klucz do szczęścia

Hygge. Klucz do szczęścia
Meik Wiking
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Niebzepieczne związki Andrzeja Leppera

Niebezpieczne związki Andrzeja Leppera
Wojciech Sumliński
Warszawa 2016


Nowy car

Nowy car
Steven Lee Myers
Katowice 2016

Świat Chrystusa

Świat Chrystusa. T.1
Wojciech Roszkowski
Kraków 2016

Pokaz

13.35 zł

Rabat: 1.65 zł
Cena katalogowa: 15.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Wydawca: Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 69
Format: B5
ISBN: 9788373787070

Opis:

Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego

Transport lotniczy stanowi jeden z najważniejszych sektorów gospodarki. Badania wskazują, że ma on istotne znaczenie dla rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych regionów. Wysoka innowacyjność rozwiązań stosowanych w transporcie lotniczym sprawia, że jest on jednym ze stymulatorów rozwoju naukowo-technicznego. Jego funkcjonowanie generuje miejsca pracy wymagające wysokich kwalifikacji. Szacuje się, że l min obsłużonych pasażerów w porcie lotniczym generuje bezpośrednio ok. l tyś. nowych miejsc pracy (wartość ta jest uśredniona i zależy od charakteru portu lotniczego1). Poza efektami bezpośrednimi istnieją jeszcze efekty pośrednie, indukowane i katalizowane2. Suma tych efektów, która wielokrotnie przekracza efekty bezpośrednie, świadczy o dużym znaczeniu transportu lotniczego zwłaszcza w przypadku gospodarek wysoko rozwiniętych. Ze względu na rolę, jaką odgrywa transport lotniczy w stymulowaniu rozwoju społeczno-gospodarczego, niezwykle ważne jest odpowiednie sformułowanie celów polityki transportowej wobec tej gałęzi.
Analiza historii regulacji sektora transportu lotniczego pokazuje, że w zależności od etapu rozwoju, na jakim znajdowała się ta gałąź transportu, państwa przyjmowały różne założenia polityki transportowej wobec tego sektora. Początkowo sektor transportu lotniczego był bardzo silnie uregulowany, co miało zapewnić mu odpowiednie warunki rozwoju i ochronę przed konkurencją ze strony innych gałęzi transportu o lepszej pozycji rynkowej. Gdy w latach siedemdziesiątych XX wieku okazało się, że liczne regulacje określające zasady funkcjonowania podmiotów w sektorze lotniczym ograniczają jego rozwój zamiast go stymulować, podjęto szereg decyzji mających na celu deregulację rynku transportu lotniczego. Obecnie wiele rynków pozostaje zderegulowanych. Dotyczy to przede wszystkim krajów wysoko rozwiniętych oraz pewnej grupy krajów rozwijających się, cechujących się wysokim tempem wzrostu gospodarczego, takich jak państwa regionu Azji Południowo-Wschodniej. Mimo to istnieją wciąż regiony, gdzie transport lotniczy pozostaje wysoce uregulowany - są to przede wszystkim słabo rozwinięte kraje Afryki Subsaharyjskiej. W ostatnich latach widoczne są jednak coraz częstsze próby ponownego regulowania rynku transportu lotniczego. Wynika to z niedoskonałości tego rynku, które ujawniły się po jego zliberalizowaniu.

W niniejszej pracy zostanie podjęta próba syntetycznego przedstawienia historii regulacji sektora transportu lotniczego w kontekście zmian rynkowych, jakie zachodziły w tym sektorze na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Szczególny nacisk zostanie położony na analizę efektywności działań regulacyjnych (w tym deregulacyjnych i reregulacyjnych) z punktu widzenia poprawy sprawności i wydajności funkcjonowania systemu transportu lotniczego w Polsce i na świecie (analizie poddano rynek pasażerskiego transportu lotniczego w Stanach Zjednoczonych i Unii Europejskiej jako najlepiej udokumentowanych statystycznie przykładach deregulacji sektora lotniczego).

Z wprowadzenia

Klienci, którzy kupili Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego … wybrali również:

Psychologia zdolności. Współczesne kierunki badań
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 202
39.00 zł
27.10 zł
Dodaj do koszyka
Psychologia penitencjarna
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2016
Stron: 600
74.90 zł
52.05 zł
Dodaj do koszyka
Opora Robert - Resocjalizacja wychowanie i psychokorekcja nieletnich niedostosowanych społecznie
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Opora Robert
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2016
Stron: 126
30.00 zł
21.30 zł
Dodaj do koszyka
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina - Efektywność surowcowa w Polsce. Wpływ sprawnej logistyki odzysku na tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grodkiewicz Piotr, Michniewska Katarzyna, Siwiec Paulina
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Stron: 156
42.00 zł
31.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wpływ regulacji na sektor pasażerskiego transportu lotniczego - Hoszman Adam
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo administracyjne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10