X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

15.17 zł

Rabat: 2.68 zł
Cena katalogowa: 17.85 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Wstęp do etyki biznesu

Wydawca: Wydawnictwo SGGW
Rok wydania: 2007
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 127
Format: B5
ISBN: 8372448108

Opis:

Wprowadzenie
Duże zainteresowanie etyką biznesu, jakie zauważamy, śledząc publikacje i programy edukacyjne, zdaje się świadczyć o tym, że jest to obszar refleksji niezwykle aktualnej ze względu na problemy, z jakimi muszą borykać się zarówno praktycy, jak i teoretycy biznesu. Utwierdzamy się w przekonaniu o ważności etycznej refleksji na temat biznesu, gdy przyglądamy się mu w kontekście globalnych problemów cywilizacyjnych i nowych możliwości, jakie stwarza technika i wiedza.
Modna i kontrowersyjna etyka biznesu jest dziedziną młodą, dopiero wypracowuje swoją metodologię i zakres zagadnień (formę i treść) oraz ustala granice przedmiotu swoich badań. Jednocześnie bardzo potrzebne są propozycje i wskazówki, jak usprawniać etyczne funkcjonowanie firm, jak korzystać z etycznego wymiaru ludzkich działań w planowaniu i organizowaniu biznesu. Równie ważna jest refleksja na temat:
jakim wartościom służy oraz może służyć (perspektywa opisowa) i jakim
powinna służyć (perspektywa normatywna) działalność gospodarcza?
w jaki sposób działalność gospodarczą warunkuje dyskurs o rzeczywistości?
jakie są interakcje między ekonomią i filozofią, działalnością gospodarczą
i kształtem tworzonego przez człowieka świata?
Celem tej książki jest pomoc w przygotowaniu do rozumienia i w efekcie możliwości oceniania tego, co możemy znaleźć pod hasłem etyka biznesu, a także przygotowanie do samodzielnej refleksji etycznej w związku z sytuacjami, jakie przydarzają się ludziom pracującym i organizującym pracę w biznesie.
Niniejsza publikacja zawiera rozdziały poświęcone swoistości etyki biznesu i wynikającym z tej swoistości wątpliwościom i kontrowersjom. Znajdujemy tu też historyczny zarys etyki działalności gospodarczej, ze zwróceniem uwagi na to, co różni propozycje nowożytne w stosunku do tych inspirowanych ekonomią Arystotelesa.

Spis treści:

Wprowadzenie
1. Swoistość etyki biznesu
1.1. Kontrowersje wokół etyki biznesu jako dziedziny wiedzy
1.2. Etyka czy prakseologia?
2. Historyczny zarys etyki działalności gospodarczej
3. Specyfi ka etyki
3.1. Charakterystyka etyki jako subdyscypliny fi lozofi cznej
3.2. Etyka normatywna
3.3. Etologia moralności
3.4. Metaetyka
4. Kategorie etyki
4.1. Wolność i odpowiedzialność jako pojęcia uzasadniające potrzebę
etyki
4.2. Dobro
4.3 Prawda
4.4. Wartość
4.4.1. Pojęcie wartości
4.4.2. Teorie wartości
4.4.3. Wartościowanie i ocenianie
4.5. Cnota
4.6. Sprawiedliwość
5. Etyka indywidualna i etyka społeczna
6. Dwa sposoby uzasadniania propozycji etyki biznesu
7. Problematyka etyki zawodowej
8. Etyczny wymiar pracy
9. Współczesny kontekst dla rozważań o etyce gospodarowania
Słowniczek trudniejszych terminów
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Wstęp do etyki biznesu wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.73 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Wstęp do etyki biznesu - Najder-Stefaniak K.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10