X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

27.73 zł

Rabat: 12.17 zł
Cena katalogowa: 39.90 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

YouTube

Burgess Jean, Green Joshua
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 208
Format: 14.3x20.5cm
Oprawa:
ISBN: 9788301167400

Opis:

YouTube jest od lat jedną z najpopularniejszych i najczęściej wspominanych portali internetowych. Jest dla nas oczywiste, że szukając plików multimedialnych wejdziemy na YouTube; ale czy jesteśmy świadomi, w jaki sposób YouTube zmienił sposób, w jaki słuchamy muzyki i oglądamy filmy? Książka pokazuje, jak YouTube wykorzystywany jest przez producentów medialnych, publiczność, a także twórców – amatorów. Autorzy pracy prowokują do namysłu, w jaki sposób wraz z rozpowszechnieniem się YouTube diametralnie zmieniły się nasze wyobrażenia o produkcji kulturalnej i konsumpcji. YouTube to nieodzowna pozycja dla wszystkich zainteresowanych socjologią kultury i współczesnym przemysłem medialnym. Jean Burgess – specjalizuje się w badaniach przemysłów kreatywnych, członek uniwersytetu Queensland. Joshua Greek – wykłada porównawcze nauki medialne w Massachusetts Institute of Technology. Bez względu na to, czy uwielbiacie czy nie znosicie YouTube, serwis ten stanowi obecnie część mediów głównego nurtu i siłę, z którą należy się w kulturze popularnej liczyć. Choć nie jest jedyną stroną w internecie, na której można umieszczać filmy wideo, jej szybki rozkwit, różnorodne treści i upowszechnienie w zachodnim, anglojęzycznym świecie sprawiają, że można dzięki niej zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury popularnej. Celem tej książki jest przeanalizowanie niektórych, często konkurencyjnych, poglądów dotyczących tego, czym jest YouTube i jakim celom może w przyszłości służyć. [fragment tekstu]

Klienci, którzy kupili YouTube wybrali również:

Agnieszka Roguska - Telewizja lokalna w upowszechnianiu kultury regio.
-32%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Agnieszka Roguska
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2008
Stron: 172
28.00 zł
19.04 zł
Dodaj do koszyka
Zdzisław Najder, Roman Kuźniar - Piłsudski do czytania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Zdzisław Najder, Roman Kuźniar
Wydawca: ZNAK
Rok wydania: 2016
Stron: 368
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Jaworowicz Piotr - Wideokomunikowanie polityczne w internecie. Youtube i polskie partie polityczne w latach 2011-2014
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Jaworowicz Piotr
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2016
Stron: 224
46.00 zł
34.48 zł
Dodaj do koszyka
Castells Manuel - Koniec tysiąclecia
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Castells Manuel
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2009
Stron: 464
69.90 zł
48.57 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Adam Sielatycki
(01.12.2012)
W „cyfrowym krajobrazie” Internetu YouTube jest obecnie jednym z głównych punktów orientacyjnych: nie służy już wyłącznie do zamieszczania krótkich amatorskich filmików, ale stał się czymś w rodzaju aneksu do różnych portali społecznościowych, internetową telewizją i rozgłośnią radiową w jednym. Nazwa portalu – założonego w 2005 przez trójkę pasjonatów – stała się synonimem internetowego wideo i prawdopodobnie jedną z najlepiej rozpoznawalnych „sieciowych” marek. Z YouTube zaczynamy korzystać bezrefleksyjnie, tak jak z tradycyjnych mediów – prasy, telewizji czy radia. Co jednak stoi u źródeł ogromnego sukcesu, jaki odniosła skromna początkowo witryna przeznaczona do dzielenia się amatorskimi nagraniami? Jej format, który okazał się „strzałem w dziesiątkę”, jeśli chodzi o oczekiwania odbiorców? Wkroczenie wielkich firm, które odkryły w YouTube możliwy do wykorzystania materiał i wprzęgły go w swoją marketingową machinę? Czy może przemiany współczesnych społeczeństw, które wytwarzają „kulturę uczestnictwa”, z radością witającą interaktywne środki przekazu w rodzaju YouTube? Jean Burgess i Joshua Green analizują fenomen YouTube i starają się znaleźć odpowiedzi na postawione wyżej pytania. Czynią to w sposób daleki zarówno od zbanalizowanych i uproszczonych analiz, jak i ciężkich, naukowych opracowań. Z godną podziwu przenikliwością przyglądają się strukturze YouTube, roli użytkowników (amatorów oraz mniej lub bardziej profesjonalnych twórców) w tworzeniu treści portalu, a także jego historii. Omawiają wybrane, często „klasyczne” produkcje umieszczone na YT oraz dyskurs kształtujący się wokół nich (komentarze i odpowiedzi innych użytkowników). Cytują specjalistów w dziedzinach współczesnych mediów, socjologii oraz kulturoznawstwa. Analizując skomplikowaną (i wciąż budzącą emocje) kwestię praw autorskich, stawiają pytania o rolę tradycyjnych „dostawców” kultury (takich jak koncerny muzyczne) w dobie internetowej „kultury uczestnictwa”. Autorzy pokazują również, w jaki sposób YouTube pełni rolę tradycyjnego medium społecznościowego oraz jakie rodzaje interakcji wywołuje wśród użytkowników. „YouTube. Wideo online a kultura uczestnictwa” jest godną uwagi monografią wciąż nowego (chociaż zakorzenionego już we współczesnej kulturze) zjawiska, jakim jest wideo online i jego główny nośnik – portal YouTube. Jako pierwsza w języku polskim naukowa publikacja na ten temat powinna stać się obowiązkową lekturą nie tylko osób zainteresowanych współczesnymi mediami, ale także wszystkich innych pragnących poszerzyć wiedzę na temat zjawiska w dużym stopniu kształtującego kulturę Internetu i, co za tym idzie, naszego społeczeństwa.

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt YouTube - Burgess Jean, Green Joshua
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Socjologia. Społeczeństwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10