X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

49.30 zł

Rabat: 8.70 zł
Cena katalogowa: 58.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Zarządzanie wynikami badań naukowych. Poradnik dla innowatorów

red. Jasiński Andrzej H.
Wydawca: Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Radom
Stron: 195
Format: B5
Oprawa: twarda
ISBN: 9788372049636

Opis:

Zarządzanie wynikami badań naukowych. Poradnik dla innowatorów

Niniejsza książka stanowi poprawioną, uzupełnioną i zaktualizowaną wersję opracowania będącego końcowym rezultatem realizacji zadania badawczego: Metodyka transformacji wyników badań naukowych do zastosowań praktycznych - w ramach Programu Wieloletniego PW-004 „Doskonalenie systemów rozwoju innowacyjności w produkcji i eksploatacji w latach 2004-2008", koordynowanego przez Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu.

Praca ta ma charakter poradnika metodycznego. Stanowi zestaw metod wspomagania/wsparcia zarządzania procesem transformacji wyników badań do praktyki.

Zakładamy, że proces ten zaczyna się z chwilą zakończenia prac badawczo--rozwojowych, np. w postaci prototypu nowego produktu (urządzenia, maszyny, materiału) czy projektu nowej, pilotażowej instalacji produkcyjnej {ciągu technologicznego); może to być również opis operacyjny nowej usługi (procedury usługowej). Transformacja ta kończy się natomiast uruchomieniem - w skali przemysłowej - produkcji nowego wyrobu i rozpoczęciem komercjalizacji lub uruchomieniem instalacji produkcyjnej opartej na nowej technologii wytwarzania. Transformacja wyników badań do praktyki to nic innego, jak przejaw tzw. pionowego transferu techniki (przepływu wiedzy naukowo-technicznej) z placówki badawczej do przedsiębiorstwa czy szerzej: przemysłu, w szerokim rozumieniu tego słowa.

Celem tego wspomagania jest doprowadzenie do udanego wdrożenia/komercjalizacji nowego rozwiązania naukowo-technicznego. Innymi słowy, chodzi o sukces komercjalizacji nowego produktu lub przemysłowego zastosowania nowej technologii produkcyjnej/usługowej. Wśród wielu warunków owego sukcesu jeden wydaje się najważniejszy, a mianowicie: potrzebny jest przedsiębiorczy, dalekowzroczny, silnie zmotywowany lider przedsięwzięcia polegającego na praktycznym zastosowaniu wyników badań naukowych.

Niniejszy poradnik jest przeznaczony dla osób/jednostek zorientowanych na innowacje, czyli dla:
•    naukowców (zespołów, placówek naukowych) zainteresowanych komercjalizacją wyników swoich badań; chodzi tutaj zwłaszcza o jednostki badawczo--rozwojowe (JBR-y) oraz
•    przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji; w szczególności chodzi tu o małe i średnie przedsiębiorstwa.

Poradnik jest zatem adresowany przede wszystkim do innowatorów. Pojęcie to rozumiemy nieco inaczej niż np. Ch. Freeman, według którego innowator jest to przedsiębiorstwo, które pierwsze w kraju wdroży dane rozwiązanie naukowo-techniczne w praktyce. Dla nas innowatorem jest osoba, która dokonuje wdrożenia innowacji w nowo utworzonej lub dotychczas istniejącej firmie.

Innymi słowy, jest to poradnik dla uczestników procesu zarządzania transformacją, czyli dla tych, którzy podejmują decyzje na ścieżce, jaką podąża wynik projektu badawczego do momentu jego komercjalizacji/wdrożenia w produkcji. Chodzi tu de facto o odpowiedź na pytanie: Jak zarządzać wynikiem projektu badawczego?

Wynik projektu badawczego należy traktować nie tylko jako nowe rozwiązanie (osiągnięcie) naukowo-techniczne, ale również jako:
1)  produkt będący obiektem działań marketingowych,
2)  wartość dla potencjalnego klienta-nabywcy wyniku badań,
3)  formę   własności   intelektualnej,   która   może   być   przedmiotem   zarówno ochrony prawnej, jak i obrotu handlowego.

Wszystkie te aspekty są tutaj brane pod uwagę.
Wychodzimy z założenia, że pożądanym rezultatem procesu transformacji wyniku badań naukowych do zastosowań praktycznych jest przede wszystkim innowacja techniczna (produktowa lub procesowa), choć może to być również innowacja usługowa (nowa usługa) lub organizacyjna .

Istota naszego podejścia polega na tym, że proces innowacyjny traktujemy jako łańcuch tworzenia wartości. Wychodzimy bowiem z podstawowego założenia, iż najważniejszy jest tutaj potencjalny klient-odbiorca wyniku badań, który to wynik powinien mieć dla niego odpowiednią wartość.

Jednym z etapów procesu innowacyjnego jest właśnie transformacja wyników projektu badawczego w innowacje. W związku z tym procesu transformacji nie można wyrwać z kontekstu, lecz należy traktować go jako element całego procesu innowacyjnego.

Poradnik ten stanowi kombinację rozważań teoretycznych i empirycznych. Dominują, rzecz jasna, zagadnienia (wskazówki) praktyczne. Przy jego opracowywaniu wielce pomocne były prace wykonane w Instytucie Technologii Eksploatacji - Państwowym Instytucie Badawczym w Radomiu .

Proces transformacji wyniku projektu badawczego do praktyki ma cztery zasadnicze wymiary: naukowo-techniczny, ekonomiczny, marketingowy oraz prawny. Dla zapewnienia sprawnego przebiegu, wspomniany proces wymaga wsparcia marketingowego, logistycznego, informatycznego, finansowego i prawnego. Jest to pięciokąt wsparcia. Stąd wynika kolejność rozważań w poradniku:
•    pierwsze dwa rozdziały mają charakter wprowadzenia do metodyki wspomagania, przy czym w rozdziale 1 Czytelnik znajdzie model procesu owej transformacji, zaś w rozdziale 2 - m.in. informacje o Programie Wieloletnim PW-004 jako przykładzie kompleksowego programu badawczego (KPB),
•    pięć kolejnych rozdziałów jest poświęconych wymienionym wyżej rodzajom wsparcia,
•    poradnik zamykają dwa załączniki:
- załącznik 1 stanowi podstawowe założenia marketingu innowacji, natomiast
- załącznik 2 zawiera algorytm projektowania przedsięwzięć badawczych kończących się wdrożeniem; znajdują się tutaj m.in. praktyczne wskazówki dotyczące biznesplanu przedsięwzięcia innowacyjnego.

Ze wstępu

Klienci, którzy kupili Zarządzanie wynikami badań naukowych. … wybrali również:

Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.74 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
43.51 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
41.62 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Zarządzanie wynikami badań naukowych. Poradnik dla innowatorów - red. Jasiński Andrzej H.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10