X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek - Sto lat harcerstwa
-18%
+ do schowka
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 8.23 zł
Cena katalogowa: 46.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Hausner Wojciech, Wierzbicki Marek
Wydawca: IPN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Królowa

Królowa
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016


Król

Król
Kraków 2016


Resortowe dzieci. Politycy

Resortowe dzieci. Politycy
Dorota Kania, Jerzy Targalski, Maciej Marosz
 
Warszawa 2016


Wołyń. Bez komentarza

Wołyń. Bez komentarza
praca zbiorowa
Warszawa 2016


Dasz radę

Dasz radę. Ostatnia rozmowa
Jan Kaczkowski,
Joanna Podsadecka
 
Kraków 2016


Wajda. Kronika wypadków filmowych

Wajda. Kronika wypadków filmowych
Bartosz Michalak
Warszawa 2016


Harda

Harda
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2016

Wylecz się sam

Wylecz się sam
Megadawki witamin
Andrew W.PH.D. Saul
Warszawa 2016

Pokaz

28.90 zł

Rabat: 5.10 zł
Cena katalogowa: 34.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: 24h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe "Śląsk"
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Katowice
Stron: 187
Format: A5
ISBN: 9788371647161

Opis:

Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka

Słowo wstępne

Dynamiczna rzeczywistość społeczno-gospodarcza wymusiła na przedsiębiorstwach sprecyzowanie racjonalnej reakcji na przemiany życia gospodarczego, przede wszystkim na przemiany zachodzące na rynku. Dotyczą one wielu aspektów życia i różnych podmiotów, począwszy od podmiotów prowadzących działalność komercyjną, skończywszy na tych, które podporządkowane są państwu, i na wynikających z tego regulacjach prawnych. Istotą ich działalności jest nie tylko utrzymanie się na rynku, ale także świadczenie specjalistycznych usług w ramach kontraktów państwowych.

Wspólnym mianownikiem dla tych podmiotów jest konieczność stosowania w działalności zróżnicowanego zbioru narzędzi marketingowych, które pozwolą na dostosowywanie się do potrzeb klientów i jak najlepszą realizację misji, dla której podmioty zostały utworzone. W literaturze istnieje wiele definicji marketingu, w których eksponuje się aspekt koncepcyjny, narzędziowy bądź też informacyjno-decyzyjny. Marketing można określić jako „zintegrowany zbiór (system) instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania" Z tej definicji wynika, że marketing jest kategorią strukturalną, wyrażającą określony zbiór instrumentów i działań; zbiór ten jest wewnętrznie zintegrowany, bezpośrednio związany zbadaniem i kształtowaniem rynku oraz kreowany i uruchamiany według rynkowych reguł postępowania.

Książka ta jest teoretycznym kompendium wiedzy na temat trzech obszarów rynku usług: usług medycznych, ratownictwa medycznego i turystyki. Wybór tych obszarów podyktowany został potrzeba zebrania dotyczącej ich wiedzy w jednej publikacji oraz określenia ich wspólnych elementów.

W rozdziale pierwszym opisano pojęcia związane z marketingiem oraz jego znaczenie na rynku usługowym. Przedstawiono zarys koncepcji marketingowej, a także zaprezentowano, jakie główne narzędzia marketingowe stosowane są w przypadku usług.

Rozdział drugi to opis etapów zarządzania marketingowego stosowanego w firmach usługowych od fazy analizy do fazy kontrolnej. Jeden z jego podrozdziałów dotyczy procesu wdrażania strategii przedsiębiorstwa usługowego.
Kolejny rozdział stanowi próbę syntetycznego ukazania charakteru marketingu w usługach medycznych poprzez pryzmat zmian strukturalnych w służbie zdrowia oraz ewolucję usług medycznych na przestrzeni ostatnich lat. Opisano tu między innymi uwarunkowania wpływające na stosowanie narzędzi marketingowych w tej sferze działalności.

W czwartym rozdziale omówiono istotę stosowania marketingu w nadzwyczaj trudnej i specjalistycznej sferze, jaką jest ratownictwo medyczne. Główny nacisk położono na kwestie związane z nieko-mercyjnym charakterem działań marketingowych, a także na rolę mediów w kształtowaniu marketingu tego obszaru usług.

Piąty, ostatni rozdział pozwala zapoznać się ze specyfiką marketingu turystycznego. Przedstawiono tu narzędzia marketingowe, które wykorzystuje się przy sprzedaży usług turystycznych, w tym między innymi produkt turystyczny, specyfikę cen w usługach turystycznych oraz dystrybucję i promocje.

Celem publikacji jako całości jest pokazanie zróżnicowania stosowania działań marketingowych w zależności od wybranego obszaru usług. Założeniem autorów było syntetyczne zgromadzenie informacji na temat takich działań i określenie stopnia zróżnicowania badanych obszarów pod katem marketingowym. Książka, bazująca na wielu źródłach, daje przekrój wiedzy związanej z funkcjonowaniem wybranych obszarów rynku usługowego w Polsce i może stanowić pomoc w ich dokładniejszym poznaniu.

Klienci, którzy kupili Zastosowanie marketingu na rynku usług. … wybrali również:

Major Małgorzata, red.Bucknall-Hołyńska Justyna - Władcy torrentów. Wokół angażującego modelu telewizji
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Major Małgorzata, red.Bucknall-Hołyńska Justyna
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
Rok wydania: 2014
Stron: 248
38.00 zł
32.30 zł
Dodaj do koszyka
red.Janus-Sitarz Anna - Edukacja polonistyczna wobec Innego
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Janus-Sitarz Anna
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2014
Stron: 308
37.00 zł
Dodaj do koszyka
Zielińska Grażyna - Filozofia dramy w procesie twórczym, T. 1 i 2
+ do schowka
KSIĄŻKA
Zielińska Grażyna
Wydawca: Universitas
Rok wydania: 2013
Stron: 684
49.00 zł
Dodaj do koszyka
Steliga Ewa, Raś Elżbieta - Jak sprzątać
+ do schowka
KSIĄŻKA
Steliga Ewa, Raś Elżbieta
Wydawca: KaBe
Rok wydania: 2011
Stron: 168
40.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna, ratownictwo, turystyka - Kowalski Sławomir, Krukowska-Miler Agata
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Ekonomia » Marketing. Badania marketingowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10