X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy



Kraków 2021


Gadka. W sześćdziesiąt języków dookoła Europy

Gadka. W sześćdziesiąt języków dookoła Europy
Dorren Gaston
Kraków 2021


Irak. Piekło w raju

Irak. Piekło w raju
Smoleński Paweł
Sękowa 2021


Sekretne życie mózgu nastolatka

Sekretne życie mózgu nastolatka
Blackemore Sarah-Jayne
Maksymowicz-Hamann Jowita
Warszawa 2021


Gierek i jego czerwony dwór

Gierek i jego czerwony dwór
Kienzler Iwona
Warszawa 2021


Podpis w komórce

Podpis w komórce
Meyer Stephen C.
Warszawa 2021

Sztuka odpoczynku

Sztuka odpoczynku
Hammond Claudia
Smoleńska Elżbieta
Warszawa 2021

Pokaz

58.38 zł

Rabat: 30.62 zł
Cena katalogowa: 89.00 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

100 lat mody męskiej

Cally Blackman
Wydawca: ARKADY
Rok wydania: 2015
Wydanie: 1
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 320
Format: 36.0x22.5cm
ISBN: 9788321348728

Opis:

Bogata, wyczerpująca kolekcja ilustracji, ukazująca zmiany w modzie męskiej w ciągu ostatnich 100 lat, z tekstem autorstwa historyka mody, Cally Blackman, Rzadko publikowane fotografie i ilustracje prezentują, w miarę jak mijał wiek, eleganckie krawiectwo z Savile Row i solidność uniformów khaki i dżinsowych, a także pracownie, w których powstawały wspaniałe fasony i zestawienia kolorów. Ta unikatowa książka, poprzez bogactwo ciekawych ilustracji, ukazuje ewolucję ubiorów męskich, od tych praktycznych do niezwykle wykwintnych i ozdobnych. Wpływy twórczości Pierre’a Cardina, Giorgia Armaniego, Ralpha Laurena i innych projektantów ukazano w zestawieniu z wpływami mody ulicznej z lat sześćdziesiątych XX wieku, sceny punkowej i klubowej, zawierając historię rozwoju rynku ubiorów męskich w jednej, bezcennej książce. 100 lat mody męskiej będzie nieocenioną pomocą dla wszystkich studentów, historyków i teoretyków mody i miłośników męskich ubiorów Fragment wstępu Ta książka przywraca właściwą rangę modzie męskiej – do niedawna uważanej za podrzędną w stosunku do mody damskiej. Historia mody pomija w olbrzymiej części ubiory męskie XX wieku, uważane za nieciekawe w porównaniu z oczywistym urokiem ubiorów kobiecych. Takie pojmowanie zawdzięczamy częściowo ogólnej akceptacji teorii J.C. Flügela o „wielkim męskim wyrzeczeniu się” mody, zawartej w dziele The Psychology of Clothes (Psychologia ubioru), opublikowanym w 1930 r. James Laver, poważany historyk ubiorów, poparł tę teorię w swym dziele Taste& Fashion (1937 r.), w którym stwierdzał, że mężczyźni nie byli w stanie konkurować z kobietami w dziedzinie mody od końca XVIII wieku aż do tak zwanej peacock revolution („pawiej rewolucji”) w latach sześćdziesiątych XX wieku. Jednakże na długo przedtem mężczyźni zdradzali zainteresowanie stylowymi ubiorami; nie tylko nosili pięknie skrojone garnitury, ale także ubierali się w awangardowe, a nawet „wywrotowe” stroje pod tym względem pozostawiając kobiety daleko w tyle. Faktem jest, że w poprzednim stuleciu męskie ubiory wywarły dużo większy wpływ na modę kobiecą niż kobiece na męską. PATRONI MEDIALNI: polki.pl, dlaLejdis.pl, MODA MĘSKA, FASHIONBUSSINES.PL, FASHIOM MAGAZINE, FASHION NOW.pl, sophisli.pl

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Aktualnie oglądasz produkt 100 lat mody męskiej - Cally Blackman
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10