X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Skrzyński Dariusz - Nowe prawo oświatowe - zmiany organizacyjno-kadrowe. praktyczny poradnik - wzory dokumentów
-27%
+ do schowka
178.50 zł
131.18 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 47.32 zł
Cena katalogowa: 178.50 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Skrzyński Dariusz
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 200
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

52.50 zł

Rabat: 52.50 zł
Cena katalogowa: 105.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Bilans skonsolidowany jednostki samorządu terytorialnego

Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2007
Wydanie: 2
Miejsce wydania: Gdańsk
Stan prawny: 1 stycznia 2007 r.
Stron: 225
Format: B5
ISBN: 9788374263741

Opis:

Zmiany w sprawozdawczości finansowej jednostek samorządu terytorialnego – nowy wzór bilansu skonsolidowanego.
Wnikliwy przewodnik po metodologii sporządzania skonsolidowanych bilansów JST, z odwołaniem do zasad konsolidacji danych finansowych jednostek nie zaliczanych do sfery budżetowej. Liczne przykłady liczbowe pokazują zasady obejmowania danych jednostek podległych i podporządkowanych (zależnych i stowarzyszonych), pomagając w sporządzeniu skonsolidowanego bilansu w sferze budżetowej.

Dr Radosław Ignatowski jest pracownikiem naukowym Katedry Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego. Głównym obszarem jego zainteresowań są problemy rachunkowości złożonych struktur wielopodmiotowych: grup kapitałowych, holdingów i innych związków kapitałowych. Problematyka ta była przedmiotem kilkudziesięciu autorskich opracowań, w tym m.in. wydanej w 1995 roku monografii Konsolidowanie sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości. Od wielu lat łączy pracę naukową z działalnością dydaktyczną, doradczą i szkoleniową. W latach 1998–2000 był członkiem zespołu ds. nowelizacji ustawy o rachunkowości powołanego przy Ministerstwie Finansów, obecnie pełni funkcję Prezesa Zarządu Fundacji Rozwoju Standardów Rynku Kapitałowego. Współpracuje również z wieloma przedsiębiorstwami, firmami audytorskimi, instytucjami i ośrodkami edukacyjnymi.

Spis treści:

  1. Kontrowersje wokół skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego
    1. Zarys problemu
    2. Kontrowersje wokół celowości i zakresu podmiotowego skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego
    3. Kontrowersje wokół podstaw prawnych obowiązku sporządzania skonsolidowanych bilansów przez jednostki samorządu terytorialnego
    4. Kontrowersje wokół zwolnień z obowiązku sporządzania skonsolidowanych bilansów jednostek samorządu terytorialnego
    5. Kontrowersje wokół typów i charakteru jednostek podporządkowanych JST obejmowanych skonsolidowanym bilansem
    6. Kontrowersje wokół ograniczonego odwołania się do zasad określonych w ustawie o rachunkowości
  2. Zasady i technika sporządzania skonsolidowanych bilansów przez jednostki samorządu terytorialnego
    1. Czym jest skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego?
    2. Jakie przepisy i inne regulacje należy uwzględniać przy sporządzaniu skonsolidowanego bilansu?
    3. Jak powstaje skonsolidowany bilans jednostki samorządu terytorialnego?
    4. Eliminacje i wyłączenia przy scalaniu bilansów jednostek sektora publicznego
    5. Podstawowe założenia i etapy konsolidacji sprawozdań finansowych według przepisów rozdziału 6 ustawy o rachunkowości
    6. Co to są jednostki podporządkowane i jakie wyróżnia się ich rodzaje?
    7. Czy wszystkie jednostki podporządkowane muszą być objęte skonsolidowanym sprawozdaniem finansowym?
      1. Obligatoryjne wyłączenia jednostek z konsolidacji
      2. Fakultatywne wyłączenia jednostek z konsolidacji
    8. Jednolitość polityki rachunkowości jednostek objętych skonsolidowanym bilansem
    9. Zestawienie danych finansowych jednostek powiązanych w arkuszu konsolidacyjnym
    10. Ustawowe zasady rozliczania powiązań jednostki dominującej z obejmowanymi konsolidacją jednostkami – stosowanie procedur i wyłączeń konsolidacyjnych – metody konsolidacji
      1. Metoda konsolidacji pełnej
      2. Metoda konsolidacji proporcjonalnej
      3. Metoda praw własności MPW62
      4. Metoda praw własności MPW63
    11. Przykład objęcia danych finansowych jednostki podporządkowanej skonsolidowanym bilansem
    12. Skonsolidowanie danych finansowych jednostek podległych (ZOZ i jednostek kultury)
    13. Rozliczenie udziałów w jednostkach objętych lub nabytych przed 2002 rokiem – rokiem pierwszego ustawowego obowiązku sporządzenia skonsolidowanego bilansu
  3. Przykłady praktyczne sporządzania skonsolidowanych bilansów przez jednostki samorządu terytorialnego
    1. Zawiązanie spółki zależnej w 2002 roku (roku sporządzenia pierwszego skonsolidowanego bilansu) ze 100% udziałem JST przez wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
    2. Zawiązanie spółki zależnej w 2002 roku z mniej niż 100% udziałem JST przez wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
    3. Zawiązanie spółki zależnej przed 2002 rokiem ze 100% udziałem JST przez wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
    4. Zawiązanie spółki zależnej przed 2002 rokiem z mniej niż 100% udziałem JST przez wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
    5. Objęcie udziałów przed 2002 rokiem w istniejącej spółce przez JST przez wniesienie majątku o wartości odpowiadającej wartościom księgowym
    6. Objęcie udziałów przed 2002 rokiem w istniejącej spółce przez innych udziałowców
    7. Zawiązanie spółki przed 2002 rokiem z innymi udziałowcami przez wniesienie majątku o wartości aportowej różniącej się od wartości księgowej
    8. Zawiązanie spółki z innymi udziałowcami w 2002 roku przez wniesienie majątku o wartości aportowej różniącej się od wartości księgowej
    9. Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem wyłącznie przez jednostkę dominującą, której kapitały są ujemne
    10. Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną wraz z innymi udziałowcami przed 2002 rokiem, której kapitały są ujemne
    11. Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której kapitały były ujemne
    12. Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której kapitały były ujemne i w 2002 roku nastąpiło dokapitalizowanie spółki
    13. Wykupienie w 2002 roku od pozostałych wspólników udziałów w spółce, zawiązanej przed 2002 rokiem
    14. Rozliczenie powiązania ze spółką powstałą przed 2002 rokiem, której udziały zostały nabyte w 2002 roku, i wykazującej ujemne kapitały
    15. Rozliczenie powiązania ze spółką zawiązaną przed 2002 rokiem, której udziały zostały nabyte w 2002 roku
    16. Przykład objęcia skonsolidowanym bilansem kilku jednostek podporządkowanych różnymi metodami konsolidacji


 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Bilans skonsolidowany jednostki samorządu terytorialnego - Radosław Ignatowski
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Inne » Książki za pół ceny
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10