X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Śliwerski Bogusław - Habilitacja. Diagnoza Procedury Etyka Postulaty
-29%
+ do schowka
69.99 zł
49.62 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 20.37 zł
Cena katalogowa: 69.99 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Śliwerski Bogusław
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 8
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

42.05 zł

Rabat: 5.20 zł
Cena katalogowa: 47.25 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji do globalizacji

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 600
Format: B5
ISBN: 8373781137

Opis:

Podtytuł, który autorzy nadali niniejszemu podręcznikowi ? Od internacjonalizacji do globalizacji ? wskazuje na kierunek przemian we współczesnej gospodarce światowej oraz na znaczenie problematyki globalizacji. Biorąc pod uwagę zaawansowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw w Polsce, położony został nacisk na kierunek przemian. Warunki konkurowania na rynku ulegają ciągłej ewolucji. Podstawowe
tendencje tej ewolucji można określić następująco: globalizacja, regionalizacja oraz ?nowa gospodarka?. Przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku międzynarodowym musi się z tymi tendencjami zmierzyć, a ściślej: wpisać się w te tendencje, o ile dąży do sukcesu na skalę międzynarodową.

Biznes międzynarodowy jest w niniejszym podręczniku wykładany jako
integralna dyscyplina wiedzy, konieczna do opanowania przez menedżera stojącego wobec wyzwań, jakie stwarza biznes prowadzony ponad granicami państw, na skalę międzynarodową czy globalną.

Autorzy dążą do połączenia dwóch obserwowanych współcześnie głównych nurtów w literaturze międzynarodowego biznesu. Pierwszy ? klasyczny ? obejmuje wykład internacjonalizacji podstawowych funkcji przedsiębiorstwa ? dominuje on w literaturze amerykańskiej. Drugi przyjmuje perspektywę ?nowej gospodarki? i globalizacji jako procesów, które są już utrwalone i które wymagają nadania nowych treści podstawowym pojęciom, jak ?przedsiębiorstwo? (np. ?przedsiębiorstwo wirtualne?), ?marketing? (np. ?globalny?) czy ?biznes? (np. ?e-biznes?). W przekonaniu autorów takie integrujące podejście jest w większym stopniu podporządkowane budowaniu międzynarodowej i globalnej świadomości polskich przedsiębiorców i menedżerów.

SPIS TREŚCI

1. Zmieniająca się istota biznesu międzynarodowego. Podstawowe pojęcia

1.1. Definicja biznesu międzynarodowego i pokrewne dziedziny wiedzy
1.2. Globalizacja i ?nowa gospodarka?
1.3. Nowa problematyka biznesu międzynarodowego

Studium przypadku: Bernard Arnault ? król mody i inwestor (LVMH)

2. Teorie biznesu międzynarodowego

2.1. Wprowadzenie
2.2. Teorie handlu międzynarodowego
2.3. Zarys teorii międzynarodowej migracji czynników wytwótczych
2.4. Teoretyczne podstawy międzynarodowej wymiany usług
2.5. Rozwój działalności gospodarczej w świetle teorii lokalizacji

Studium przypadku: Miejsce i struktura zaangażowania Polski w międzynarodowym podziale pracy w okresie transformacji

3. Niepewność w międzynarodowym otoczeniu przedsiębiorstw

3.1. Wpływ globalizacji, regionalizacji i ?nowej gospodarki? na zmiany w otoczeniu
3.2. Definicja i klasyfikacja otoczenia organizacji
3.3. Otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstwa  ? pojęcie i części składowe
3.4. Miary opisujące współczesne otoczenie przedsiębiorstwa
3.5. Niepewność otoczenia
3.6. Otoczenie międzynarodowe jako otoczenie niepewne
3.7. Czynniki zmian w otoczeniu międzynarodowym i ich analiza
3.8. Proces analizy otoczenia
3.9. Przykład polskiego przedsiębiorstwa w otoczeniu międzynarodowym

Studium przypadku: Analiza czynników otoczenia międzynarodowego na przykładzie firmy Alfa SA

4. Międzynarodowe regulacje handlu światowego

4.1.Wprowadzenie
4.2. Środki polityki celnej
4.3. Środki pozataryfowe
4.4. Międzynarodowe regulacje handlu światowego w kontekście problemów regionalizacji wielostronnego systemu handlu
4.5. Perspektywiczne problemy międzynarodowych regulacji handlu światowego

Studium przypadku: Kontrowersja Stany Zjednoczone ? Unia Europejska na rynku stali

5. Przemiany w korporacjach transnarodowych

5.1. KTN i ich znaczenie w globalnej i ?nowej? gospodarce
5.2. Zmiany w łańcuchach tworzenia wartości dodatniej KTN
5.3. Ewolucja zasadnicza strategii KTN
5.4. Implikacje dla polskich przedsiębiorstw

Studium przypadku: Przemiany w zarządzaniu KTN ? przykład firmy General Electric Company

6. Międzynarodowe sieci przedsiębiorstw handlowych

6.1. Czynniki rozwoju międzynarodowych sieci przedsiębiorstw handlujących
6.2. Zasięg, zakres i skala działania sieci
6.3. Typy i rodzaje międzynarodowych sieci handlowych
6.4. Strategie marketingowe stosowane przez międzynarodowe sieci handlowe
6.5. Kierunki ekspansji międzynarodowych sieci handlowych

Studium przypadku: Konsolidacja Casino i Auchan

7. Przedsiębiorstwa wirtualne

7.1. Determinanty wirtualizacji przedsiębiorstw
7.2. Przedsiębiorstwa wirtualne i e-biznes
7.3. Wirtualność przedsiębiorstw w wymiarze międzynarodowym

Studium przypadku: NOKIA ?transkontynentalna organizacja wirtualna

8. Małe i  średnie przedsiębiorstwa

8.1. Wprowadzenie
8.2. Small business w otoczeniu międzynarodowym i w warunkach globalizacji
8.3. Bariery, na jakie natrafiają MSP i instrumenty wspierania small businessu
8.4. Przedsiębiorczość i doskonalenie działalności MSP w biznesie międzynarodowym
8.5. Elastyczność MSP w procesie dostosowywania się do warunków otoczenia międzynarodowego
8.6. Efektywność i zmiany kierunków strategii stosowanej przez małe i średnie przedsiębiorstwa w biznesie międzynarodowym
8.7. Szansa na sukces międzynarodowy MSP
8.8. Podsumowanie

Studium przypadku:
1. Małe przedsiębiorstwa polskie
2. Małe przedsiębiorstwa europejskie ? jak rozpocząć działalność na własny rachunek w Wielkiej Brytanii?

9. Podmioty z udziałem kapitału zagranicznego

9.1. Sposoby inwestowania w spółki zagraniczne
9.2. Firmy z udziałem kapitału zagranicznego ? charakterystyka
9.3. Motywy inwestowania za granicą
9.4. Wpływ BIZ na gospodarkę kraju goszczącego
9.5.Trendy w światowym przepływie BIZ
9.6. BIZ w Polsce

Studium przypadku: Inwestycja Michelin w Stomil Olsztyn SA ? blaski i cienie

10. Zarządzanie międzynarodowe

10.1. Podstawy zarządzania międzynarodowego
10.2. Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego
10.3. Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur
10.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
10.5. Polityka zatrudnienia w firmach międzynarodowych
10.6. Funkcje menedźerskie w firmach międzynarodowych

Studium przypadku: Programma Electric AB ? przejęcie przez General Electric. Dylematy zarządzania w procesie integracji

11. B + R. Produkcja międzynarodowa (rozwój technologii i produkcja międzynarodowa)

11.1. Nowoczesne technologie w produkcji międzynarodowej
11.2. technologia jako czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstw
11.3. projektowanie produktów i procesów w przedsiębiorstwach działających na rynkach globalnych
11.4. Zarządzanie procesami w produkcji międzynarodowej
11.5. Lokalizacja działalności produkcyjnej w wymiarze globalnym
11.6. Klastry jako efektywne i innowacyjne struktury produkcyjne w dobie globalizacji

Studium przypadku: Przewaga konkurencyjna w regionie jako droga do konkurencyjności globalnej

12. Marketing na rynkach zagranicznych

12.1. Koncepcja marketingu międzynarodowego i globalnego
12.2. Standaryzacja i adaptacja w strategiach na rynkach zagranicznych
12.3. Strategie wchodzenia na rynki zagraniczne

Studium przypadku: Strategia wejścia na rynki zagraniczne firmy Kross

13. Logistyka międzynarodowa

13.1. Istota logistyki międzynarodowej
13.2. Czynności logistyki międzynarodowej
13.3. Proces zaopatrzenia i produkcji na rynkach zagranicznych
13.4. Międzynarodowa logistyka dystrybucji
13.5. Międzynarodowy zintegrowany łańcuch dostaw
13.6. Podmioty uczestniczące w międzynarodowych procesach logistycznych
13.7. Specyfikacja działań logistycznych w ramach obszarów gospodarczych
13.8. Wpływ gospodarki elektronicznej na logistykę międzynarodową

Studium przypadku: Polscy producenci mebli w międzynarodowym łańcuchu dostaw IKEA

14. Finansowanie w biznesie międzynarodowym

14.1. Pozycja menedżera finansowego
14.2.Korporacyjna inżynieria finansowa
14.3. Finansowanie na eurorynkach
14.4. Stopy procentowe na rynku międzynarodowym
14.5. Podstawowe euroinstrumenty
14.6. Międzynarodowy rynek obligacji
14.7. Inne rodzaje finansowania
14.8. Podsumowanie i wnioski

Studium przypadku: Walka o Telecom Italia (TI)

15. Ryzyko kursowe w działalności gospodarczej i metody jego minimalizowania ? zarządzanie przepływami środków walutowych w firmie międzynarodowej

15.1. Definicja i obszary występowania ryzyka walutowego
15.2. Przyczyny wahań kursów walutowych
15.3. Podstawowe rodzaje ryzyka walutowego
15.4. Zabezpieczenie przed ryzykiem kursowym
15.5. Metody służące ograniczaniu lub eliminacji ryzyka walutowego
15.6. Instrumenty pochodne

Studium przypadku:
1. Zasadność stosowania zabezpieczeń przed ryzykiem kursowym perz importerów i eksporterów za pomocą transakcji terminowych
2. Zabezpieczenie eksportera przed ryzykiem kursowym z wykorzystaniem transakcji typu forward (przykładowa kalkulacja Warszawskiej Giełdy Inwestycyjnej S.A.)
3. Opcja walutowa dla importera (przykładowa strategia według WGI S.A.)

15.7. Zarządzanie przepływami finansowymi w przedsiębiorstwie

Studium przypadku
4. Pożyczka fasadowa

15.8. Podsumowanie

16. Euro jako katalizator rozwoju

16.1. Euro z perspektywy strategicznej
16.2. Droga Europy do euro
16.3. Traktat z Maastricht: Unia Gospodarcza i Walutowa
16.4. Etapy przygotowań
16.5. Kryteria konwergencji do euro
16.6. Rola Europejskiego Banku Centralnego
16.7. Rozliczenie w strefie euro
16.8. Euro na rynku instrumentów dłużnych
16.9. Rynek pieniężny w strefie euro
16.10. Euro na światowym rynku walutowym
16.11. Podsumowanie i wnioski

Studium przypadku: Airbus skutecznie konkuruje z Boeingiem

17. Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej

17.1. Podstawowe pojęcia
17.2. System rachunkowości w biznesie międzynarodowym
17.3. Co to jest sprawozdanie finansowe i jakich informacji dostarcza?
17.4. Znaczenie jednolitej, akceptowanej i rozumianej na świecie sprawozdawczości finansowej
17.5. Sprawozdanie finansowe a potrzeby inwestorów ? ograniczenia informacyjne

Studium przypadku: Identyfikacja działalności spółki w oparciu o strukturę bilansu i wybrane wskaźniki finansowe.
Kilka słów o autorach

Klienci, którzy kupili Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji … wybrali również:

Prawo prywatne międzynarodowe
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Od.Nowa
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 4
Stron: 248
9.90 zł
7.47 zł
Dodaj do koszyka
Holy Katarzyna - Prawo międzynarodowe publiczne wobec amnestii
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Holy Katarzyna
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 189
Stron: 310
62.00 zł
47.42 zł
Dodaj do koszyka
Góralczyk Wojciech, Sawicki Stefan - Prawo międzynarodowe publiczne w zarysie
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Góralczyk Wojciech, Sawicki Stefan
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 392
69.00 zł
51.75 zł
Dodaj do koszyka
Gołaczyński Jacek - Prawo prywatne miedzynarodowe
-27%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gołaczyński Jacek
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Miejsce wydania: 1
Stron: 538
69.00 zł
50.50 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Biznes międzynarodowy. Od internacjonalizacji do globalizacji - Nowakowski M.K. (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Prawo » Prawo międzynarodowe
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10