X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

25.92 zł

Rabat: 4.58 zł
Cena katalogowa: 30.50 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Cykl życia produktu bankowego i jego implikacje dla polityki produktu bankowości detalicznej

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Łódź
Stron: 138
Format: B5
ISBN: 9788375257205

Opis:

Cykl życia produktu bankowego i jego implikacje dla polityki produktu bankowości detalicznej

Wstęp

W sektorze bankowym w Polsce w ciągu ostatnich lat można było zauważyć integralny rozwój bankowości detalicznej. Do zmiany kierunku działania banków w tym segmencie przyczyniła się głównie poprawa sytuacji ekonomicznej w kraju oraz zmiany w zachowaniach konsumentów. Konsument stał się klientem bardziej wymagającym i oczekującym profesjonalnej obsługi dostosowanej do indywidualnych potrzeb. W tym celu m. in. zaczęto upraszczać procedury obsługi, wprowadzać nowe produkty i usługi itp. Zatem prowadzenie skutecznej polityki produktu, w ramach której zadaniem menedżerów banków jest przede wszystkim podejmowanie działań mających na celu utrzymanie, usprawnienie oraz ewentualnie wycofanie produktu z rynku wydaje się jednym z podstawowych elementów rozwoju banków. Często działania te wspomagane są tzw. „zintegrowanym cyklem życia produktu", w którego skład wchodzą trzy podstawowe elementy: cykl obserwacji i badań zjawisk rynkowych, cykl tworzenia (powstawania i rozwoju) produktu, cykl życia produktu na rynku. Niewątpliwie ostatni z wymienionych elementów cyklu zintegrowanego, tj. cykl życia produktu na rynku, jest punktem wyjścia do dwóch pierwszych elementów.

W literaturze przedmiotu większość badaczy definiuje cykl życia produktu ,jako proces utrzymania w określonym czasie na rynku produktu, który przechodząc kolejno swoje fazy życia (wprowadzenie, wzrost, dojrzałość i spadek) opuszcza rynek". Każda z faz charakteryzuje się odmiennymi działaniami i decyzjami menedżerów, które mają na celu wprowadzenie, utrzymanie i rozwijanie produktu na rynku. Taką samą kolejność faz i działań w ich zakresie przedstawiono w literaturze marketingu ogólnego opisując „klasyczną budowę cyklu życia produktu". Należy jednak podkreślić, że badania nad cyklem życia produktu były prowadzone przede wszystkim pod kątem konsumpcyjnym i produkcyjnym.

W literaturze z zakresu bankowości dostrzega się analizę cyklu życia produktu z punktu widzenia działań związanych ze sprzedażą „danej marki" produktu w określonym banku. W większości publikacji zauważono, iż znajomość przebiegu cyklu życia produktu bankowego jest istotnym czynnikiem polityki produktu banku. Stanowi on bazę do określania strategii produktów będących w sprzedaży. Jednak brak jest potwierdzenia w badaniach empirycznych przebiegu cyklu życia produktu bankowego na rynku. Dotyczy to szczególnie długości poszczególnych faz danego rodzaju („klasy", „typu") produktu bankowego. W literaturze marketingu bankowego również nie odnotowano badań potwierdzających użyteczność i skuteczność wykorzystania wiedzy o cyklu życia produktu do działań związanych z polityką produktu bankowego.

Głównym celem publikacji jest określenie przebiegu cyklu życia produktu bankowego (na wybranych przykładach) i jego wykorzystanie, co stanowi próbę skonfrontowania założeń teoretycznych w zakresie omawianych zagadnień z realiami polskiego sektora bankowego i doświadczeniami banków detalicznych.

Niniejsza publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy rozdział ma charakter teoretyczny i zawiera rozważania dotyczące cyklu życia produktu w literaturze marketingu ogólnego. Celem tego rozdziału było przede wszystkim ukazanie pozycji cyklu życia produktu w obszarze zarządzania produktem, jak również ujawnienia zakresu przeniesień opracowanych założeń nad cyklem życia produktów konsumpcyjnych na inne obszary zarządzania (branże, produkty).

Rozdział drugi zawiera odniesienie przeprowadzonych rozważań do sektora bankowości detalicznej. Określono w nim profil klienta indywidualnego i zakres oferowanych mu produktów. Usystematyzowano pojęcie produktu bankowego w literaturze przedmiotu, co pozwoliło sprecyzować, jakie rodzaje produktów zostaną poddane analizie. Podjęto polemikę związaną ze sposobami definiowania cyklu życia produktu bankowego ze względu na jego rodzaj (klasę, typ, markę) oraz zaprezentowano przykładowe przebiegi ich cyklu życia na rynku. Analiza w obszarze cyklu życia produktu pozwoliła również opracować model postępowania przy określaniu cyklu życia produktu bankowego. Model ten nadał kierunek dalszym badaniom empirycznym. Zwrócono także uwagę na stan produktów bankowych w Polsce, dokonując charakterystyki oraz pokazując udział w rynku poszczególnych rodzajów produktów, która pozwoliła lepiej ocenić potencjał działań banków w stosunku do polityki produktu.

W rozdziale trzecim przedstawiono opis i wyniki badań empirycznych', które prowadzone były dwuetapowo. Pierwszy etap badań opierał się na materiale wtórnym o charakterze ilościowym w latach 1995-2009. Wyznaczono krzywe cyklu życia dla wybranych produktów bankowych na podstawie znanych modeli analizy matematycznej i dokonano analizy porównawczej, której celem było określenie podobieństw i różnic, jakie występują w przebiegu krzywych cyklu życia badanych produktów. Analiza ta pozwoliła również na przedstawienie implikacji (działań) dla polityki produktu bankowego. Drugi etap badań empirycznych miał charakter jakościowy. Przeprowadzono je wśród menedżerów produktu w polskiej bankowości detalicznej na przełomie lat 2008 i 2009. Zawierają one ich opinie odnoszące się do wiedzy o cyklu życia produktu i wykorzystaniu jej w polityce produktu banku.

Klienci, którzy kupili Cykl życia produktu bankowego i jego … wybrali również:

Wojciechowski Tadeusz - 200 odpowiedzi na pytania z marketingu
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wojciechowski Tadeusz
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2013
Stron: 312
55.00 zł
41.52 zł
Dodaj do koszyka
Marcinkowska Monika - Kapitał relacyjny banku. Tom 2. Relacje banku z kluczowymi interesariuszami
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Marcinkowska Monika
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2013
Stron: 364
62.00 zł
52.70 zł
Dodaj do koszyka
Marcinkowska Monika - Kapitał relacyjny banku. Tom 3. Ocena banku w kontekście relacji z interesariuszami
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Marcinkowska Monika
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Rok wydania: 2013
Stron: 245
46.50 zł
39.52 zł
Dodaj do koszyka
Grotte Małgorzata - Kapitał polskich migrantów w rozwoju mikroprzedsiębiorstw
+ do schowka
KSIĄŻKA
Grotte Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2012
Stron: 233
54.90 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Cykl życia produktu bankowego i jego implikacje dla polityki produktu bankowości detalicznej - Krawiec Wioletta
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10