X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Gambarelli Gianfranco - Wspinaczka po profesurę. Przewodnik po karierze akademickiej - od upadków na kolana i ciosów w plecy do zaszczytów.
-22%
+ do schowka
35.00 zł
27.30 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 7.70 zł
Cena katalogowa: 35.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Gambarelli Gianfranco
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2018
Miejsce wydania: 1058
Stron: 140
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

29.25 zł

Rabat: 9.75 zł
Cena katalogowa: 39.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Design i Grafika Dzisiaj

Quentin Newark
Wydawca: ABE Dom Wydawniczy
Rok wydania: 2006
Stron: 256
ISBN: 9788392279716

Opis:

Design i grafika dzisiaj prezentuje różne dziedziny grafiki użytkowej, analizuje je poprzez typografię, połączenie tekstu i obrazu, co jest jej sednem, oraz przez proces powielania wszelkich przejawów wzornictwa. Grafika użytkowa to najbardziej uniwersalna dziedzina sztuki. Tłumaczy, zdobi, identyfikuje: wywiera wpływ na otaczający nas świat. Jest na ulicach, we wszystkim, co czytamy, jest na naszych ciałach. Napotykamy ją w znakach drogowych, reklamach, magazynach, na paczkach papierosów, tabletkach przeciwbólowych, jej wyrazem jest logo na naszej koszulce czy metka od marynarki. Jednak nie jest ona współczesnym czy tylko kapitalistycznym fenomenem. Ulice pełne znaków, emblematów, cen, ofert sprzedaży, oficjalnych ogłoszeń i wiadomości charakterystyczne były już dla starożytnych Egipcjan czy średniowiecznych Włochów, a nawet dla narodów Związku Radzieckiego. Grafika użytkowa spełnia wiele funkcji. Segreguje i różnicuje - innymi słowy - wyróżnia jedną firmę, organizację czy nację spośród wielu innych. Informuje - mówi nam jak filetować rybę i jak zarejestrować narodziny. Gra na naszych emocjach i pomaga ustosunkować się do świata wokół nas. Wśród grafików krąży stare, żartobliwe powiedzenie: "Zła grafika jeszcze nikogo nie zabiła". Oznacza to, że design jest niekonsekwentny, skrajnie dekoracyjny, że jest kwestią wyboru jedynego w swoim rodzaju koloru lub czcionki, a te w zasadzie są tak samo dobre jak każde inne. Dziennikarze uwielbiają używać słowa `designerski`, by szerzyć konkretny, cyniczny konsumeryzm, który drażni nas swoją krzykliwą wizualnością: fantazyjne korki do butelek, pseudowiktoriańskie etykiety czy też nowe logo dla nieetycznej firmy. Doprowadziło to do powstania takich sformułowań jak `designerska woda`, `designerskie jeansy`, a nawet `designerskie dzieci`. Niestety, prawdziwi graficy zazwyczaj nie mają nic wspólnego z tego rodzaju kiczem. Wyobraźmy sobie, co by się stało, gdyby grafika użytkowa została nagle zakazana lub zniknęłaby z naszego życia z dnia na dzień. Nie byłoby pisanego słowa, żadnych gazet, żadnych czasopism, internetu, nauki. Książki mieliby tylko bogacze, zamiast pieniędzy pojawiłyby się muszle albo jakieś świecidełka, napisano by kilka dzieł literackich, zostałaby garstka uniwersytetów i skazani byśmy byli na prymitywną medycynę. Wszystko zaś trzeba byłoby starannie pisać ręcznie. Bez procesu projektowania i jego składników - struktury i organizacji, słowa i obrazu, różnicowania - wszystkie informacje musiałyby być przekazywane werbalnie. Świat wkroczyłby w kolejną mroczną erę, okres ignorancji, uprzedzeń, przesądów i krótkiego żywota. Grafika użytkowa nie jest więc frywolnym dodatkiem do życia, jest raczej integralną częścią współczesnego świata - cywilizacji, którą Marshall McLuhan określił jako "człowiek typograficzny".

Klienci, którzy kupili Design i Grafika Dzisiaj wybrali również:

Agnieszka Maciąg - Smak miłości
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Agnieszka Maciąg
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2014
Stron: 320
49.90 zł
36.08 zł
Dodaj do koszyka
red.Parczewska Teresa - Przestrzenie dziecka i dzieciństwa. Wielość perspektyw i znaczeń
-26%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Parczewska Teresa
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 204
31.50 zł
23.46 zł
Dodaj do koszyka
Hejnicka-Bezwińska Teresa - Pedagogika. Podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Hejnicka-Bezwińska Teresa
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2015
Stron: 292
55.00 zł
41.52 zł
Dodaj do koszyka
red.Targalski Jan - Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem
-25%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Targalski Jan
Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2014
Stron: 328
59.00 zł
44.54 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Design i Grafika Dzisiaj - Quentin Newark
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10