X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Rafał A. Ziemkiewicz - Złowrogi cień Marszałka
-30%
+ do schowka
44.90 zł
31.34 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 13.56 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Rafał A. Ziemkiewicz
Wydawca: Fabryka Słów
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 448
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

40.01 zł

Rabat: 12.99 zł
Cena katalogowa: 53.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Glokalizacja

Wydawca: DIFIN
Rok wydania: 2011
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 316
Format: B5
ISBN: 9788376414270

Opis:

Glokalizacja

Książka stanowi próbę pokazania wynikających z  lokalizacji i mających wpływ na lokalizację podmiotów gospodarczych jej lokalnych uwarunkowań i implikacji. Pokazano, jak przebiega zderzenie globalnych inwestorów z realiami lokalnych gospodarek i społeczności.

Autorzy opisują, jak lokalne uwarunkowania kulturowe stają się same w sobie czynnikami lokalizacji przedsiębiorstw, jak transformują pozostałe czynniki lokalizacji, jak wpływają na percepcję wynikających z nich korzyści przez odmiennych kulturowo inwestorów oraz jak ewoluują pod wpływem kontaktów z zagranicznymi inwestorami i  podążającymi za nimi ekspatami. Nawiązują do formowania się globalnego rynku lokalizacji, na którym zgłaszany przez globalne firmy popyt na lokalne miejsca lokalizacji zderza się z podażą oferowanych przez lokalne społeczności miejsc lokalizacji traktowanych jako swoiste produkty lokalizacyjne, którymi stają się kraje, ich regiony różnej skali geograficznej, miasta i sektory narodowych gospodarek. Zwracają przy tym szczególną uwagę na kwestię atrakcyjności tych produktów lokalizacyjnych determinującą ich konkurencyjność. Analizują źródła przewagi konkurencyjnej lokalnych produktów lokalizacyjnych i proces jej dyskontowania przez interesariuszy procesu lokalizacji przedsiębiorstw dokonywanej w warunkach globalizacji oraz presji na zrównoważony ekologicznie i społecznie rozwój lokalny.

Spis treści:

Wstęp
Kazimierz Kuciński

Rozdział 1. Globalizacja a lokalizacja działalności gospodarczej
Kazimierz Kuciński

1.1. Lokalizacja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji
1.2. Istota globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
1.3. Analiza globalnego zarządzania lokalizacją przedsiębiorstw
1.4. Polska na globalnym rynku lokalizacji
   1.4.1. Uwarunkowania kulturowe
   1.4.2. Korporacje transnarodowe w Polsce
   1.4.3. Sektorowe implikacje lokalizacyjne globalizacji
   1.4.4. Regionalne implikacje lokalizacyjne globalizacji
 
Rozdział 2. Lokalne uwarunkowania kulturowe lokalizacji przedsiębiorstw
Jacek Brdulak

2.1. Kulturowe czynniki lokalizacji przedsiębiorstw
2.2. Czynnik kulturowy w teorii lokalizacji przedsiębiorstw
   2.2.1. Klasyczne teorie lokalizacji
   2.2.2. Behawioralne teorie lokalizacji
2.3. Kulturowe aspekty lokalizacji w perspektywie teorii ekonomii
2.4. Kwestia lokalizacji w perspektywie antropologii kultury
2.5. Kultura w procesie podejmowania decyzji lokalizacyjnych
   2.5.1. Pojmowanie kultury
   2.5.2. Przedsiębiorstwo jako wytwór i składowa kultury
   2.5.3. Implikacje różnorodności kulturowej
 
Rozdział 3. Lokalne produkty lokalizacyjne

3.1. Kraje jako produkty lokalizacyjne
Ewa Taylor
   3.1.1. Atrakcyjność lokalizacyjna krajów w globalnej gospodarce
   3.1.2. Kwantyfikacja atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
   3.1.3. Jakościowe miary atrakcyjności lokalizacyjnej krajów
   3.1.4. Polska jako produkt lokalizacyjny
   3.1.5. Atrakcyjność lokalizacyjna regionów
3.2. Miasta jako produkty lokalizacyjne
Anna Rutkowska-Gurak
   3.2.1. Konkurencja miast i regionów
   3.2.2. Miasta w nowym paradygmacie rozwoju
   3.2.3. Globalizacja a rozwój miast
   3.2.4. Atrakcyjność lokalizacyjna miast
3.3. Atrakcyjność inwestycyjna lokalnych sektorów
Dorota Niedziółka
   3.3.1. Sektory gospodarek lokalnych jako produkty lokalizacyjne
   3.3.2. Lokalizacyjne implikacje globalizacji
   3.3.3. Korporacje transnarodowe jako aktorzy globalnej lokalizacji
   3.3.4. Lokalizacja działalności gospodarczej w warunkach globalizacji
   3.3.5. Glokalizacja polskiej elektroenergetyki
 
Rozdział 4. Wrastanie korporacji transnarodowych w gospodarki lokalne

4.1. Uwarunkowania lokalnego zakorzenienia korporacji transnarodowych
Teresa Pakulska
   4.1.1. Redefinicja lokalizacji w warunkach globalizacji
   4.1.2. Lokalizacja a internacjonalizacja działalności gospodarczej
   4.1.3. Formy relokacji działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
   4.1.4. Specyfika działalności gospodarczej a jej podatność na relokację
4.2. Lokalizacyjne ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych
Teresa Pakulska, Magdalena Szczepaniak-Rochowska
   4.2.1. Czynniki lokalizacji a fragmentaryzacja działalności gospodarczej korporacji transnarodowych
   4.2.2. Ukierunkowanie inwestycyjne korporacji transnarodowych i jego przejawy
   4.2.3. Kreowanie wartości poprzez relokację działalności gospodarczej
   4.2.4. Polska jako kraj goszczący korporacje transnarodowe
4.3. Lokalne powiązania korporacji transnarodowych
Małgorzata Poniatowska-Jaksch
   4.3.1. Globalne uwarunkowania powiązań lokalnych
   4.3.2. Współczesne sposoby wchodzenia na rynki lokalne
   4.3.3. Optymalizowanie lokalizacji jako przewaga konkurencyjna
 
Rozdział 5. Lokalne implikacje globalizacji
 
5.1. Wpływ globalizacji na rozwój regionalny i lokalny
Monika Niedziółka
   5.1.1. Globalizacja a glokalizacja
   5.1.2. Lokalizacja przedsiębiorstw a globalizacja
   5.1.3. Regiony peryferyjne w dobie globalizacji
5.2. Lokalne uwarunkowania lokalizacji przedsiębiorstw
Michał Adam Leśniewski
   5.2.1. Lokalna perspektywa lokalizacji
   5.2.2. Delokalizacja a rozwój lokalny
   5.2.3. Lokalizacja a konkurencyjność
5.3. Glokalizacja a lokalny ekorozwój
Kazimierz Kuciński

Aneks. Studium przypadku. Region siedlecko-bialski

1. Region peryferyjny w dobie globalizacji
2. Przesłanki lokalizacji przedsiębiorstw w regionach peryferyjnych
3. Zdolność konkurowania regionów peryferyjnych w procesie globalizacji
4. Zakończenie
 

Bibliografia


Klienci, którzy kupili Glokalizacja wybrali również:

Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford - Wprowadzenie do algorytmów
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Stron: 1300
149.00 zł
105.79 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 380
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
Rzepka Agnieszka - Globalizacja w teorii i praktyce
+ do schowka
KSIĄŻKA
Rzepka Agnieszka
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe "Silva Rerum"
Rok wydania: 2014
Stron: 252
115.75 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
60.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Glokalizacja - red. Kuciński Kazimierz
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10