X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Trump Donald J., Schwartz Tony - The Art of the Deal, czyli sztuka robienia interesów
-29%
+ do schowka
51.30 zł
36.42 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 14.88 zł
Cena katalogowa: 51.30 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Trump Donald J., Schwartz Tony
Wydawca: FIJORR PUBLISHING
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 332
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

47.87 zł

Rabat: 1.48 zł
Cena katalogowa: 49.35 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 14 dni roboczych

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Handel detaliczny jako pracodawca we współczesnej gospodarce

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 289
Format: B5
ISBN: 9788374174589

Opis:

Handel detaliczny jako pracodawca we współczesnej gospodarce


Podstawowym tematem książki jest zatrudnienie w handlu detalicznym. Wiąże się on z wieloma dyscyplinami o charakterze społecznym i wymaga narzędzi statystycznych o dużym stopniu ścisłości, a także licznych odniesień do marketingu, zarządzania itp. Zarówno w warstwie teoretycznej, jak i empirycznej brakuje w Polsce całościowych, systematyzujących rozpoznań tego problemu, jego uwarunkowań i tendencji. Podkreślić należy,że omawiany sektor pełni istotną rolę w procesie tworzenia nowoczesnego państwa.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział I. Konceptualizacja funkcji handlu detalicznego w gospodarce
1. Podstawowe założenia teorii handlu
1.1. Usługowa teoria handlu
1.2. Obrotowa teoria handlu (teoria cyrkulacji)
1.3. Teoria funkcjonalna handlu
1.3.1. Funkcjonalne podejście do teorii handlu w literaturze niemieckiej
1.3.2. Makroekonomiczne podejście do funkcji handlu
2. Multidyscyplinarny model funkcji handlu detalicznego we współczesnej gospodarce
2.1. Grupa funkcji ekonomicznych
2.1.1. Funkcja pośredniczenia w wymianie towarowej
2.1.2. Funkcja tworzenia wartości dla klienta
2.1.3. Funkcja tworzenia dochodu narodowego
2.2. Grupa funkcji społecznych
2.2.1. Funkcja kulturowa
2.2.2. Funkcja integratora ?ycia społecznego
2.3. Grupa funkcji handlu w procesie rozwoju lokalnego
2.3.1. Funkcja kształtowania jakości ?ycia mieszkańców
2.3.2. Funkcja miastotwórcza
2.3.3. Funkcja pracodawcy
2.3.4. Funkcje związane z otoczeniem biznesowym

Rozdział II. Zatrudnienie w handlu detalicznym w świetle teorii handlu
1. Problematyka zatrudnienia w teorii handlu
1.1. W poszukiwaniu modelu wpływu nowo powstających placówek handlowych na wielkość zatrudnienia w handlu
1.2. Atrakcyjność kariery zawodowej w handlu w literaturze przedmiotu
1.3. Zatrudnienie kobiet i poziom wynagrodzeń w świetle badań problematyki zatrudnienia w handlu
2. Segmentacja rynku pracy w aspekcie handlu detalicznego
2.1. Istota segmentacji rynku pracy
2.2. Teorie dualnego rynku pracy
2.3. Zatrudnienie w handlu jako przykład wtórnego rynku pracy
3. Teorie zmian systemowych w handlu detalicznym a zatrudnienie w sektorze
3.1. Teoria koła handlu detalicznego
3.2. Teoria cyklu ?ycia instytucji handlu detalicznego
3.3. Teoria akordeonu
3.4. Teoria ewolucyjna
3.5. Teoria instytucjonalna
3.6. Dialektyczna teoria handlu
4. Cechy pracy w handlu
5. Grupy interesu a praca w handlu
5.1. Perspektywa pracownika (indywidualna)
5.2. Interes przedsiębiorstwa zatrudniającego
5.3. Perspektywa konsumenta (indywidualna)
5.4. Interes ogólnospołeczny (zbiorowy)

Rozdział III. Tendencje zatrudnienia w handlu w krajach rozwiniętych
1. Przesłanki prognozowania w gospodarce
1.1. Wybór metody prognozowania
1.2. Predykcja na podstawie modeli jednorównaniowych
1.3. Predykcja metodą trendu pełzającego z wagami harmonicznymi
2. Predykcja wielkości zatrudnienia w handlu w wybranych krajach
3. Zatrudnienie w handlu na tle koniunktury w sektorze
3.1. Zależność między wielkością zatrudnienia w handlu detalicznym a dynamiką P KB
3.2. Zależność między wielkością zatrudnienia w handlu detalicznym a stopą bezrobocia
3.3. Zależność między wielkością zatrudnienia w handlu detalicznym a dynamiką sprzeda?y detalicznej
3.4. Implikacje wielkości zatrudnienia w handlu - uwagi podsumowujące
4. Niestandardowe formy zatrudnienia w handlu detalicznym
4.1. Elastyczność rynku pracy i nietypowe formy zatrudnienia
4.2. Elastyczne formy zatrudnienia w Unii Europejskiej
4.3. Elastyczność rynku pracy dzięki upowszechnianiu nietypowych form za trudnienia w Polsce
4.4. Przesłanki zatrudnienia w niepełnym wymiarze czasu w handlu detalicznym w ujęciu retrospektywnym
4.5. Przesłanki stosowania elastycznych form zatrudnienia w polskim handlu detalicznym

Rozdział IV. Postrzeganie handlu detalicznego jako pracodawcy - wyniki badań
1. Pojęcie zawodu w ekonomii i naukach społecznych
2. Kształcenie zawodowe a przygotowanie do wykonywania zawodu
3. Hierarchia prestiżu zawodów w Polsce
4. Postrzeganie pracy w handlu w świetle badań młodzieży szkół handlowych

4.1. Metody badawcze i dobór próby
4.2. Struktura badanej próby
4.3. Aspiracje zawodowe młodzieży szkół ponadgimnazjalnych
4.4. Badanie zależności między zmiennymi metodą nieparametryczną
4.4.1. Atrakcyjność pracy w handlu w przekroju płci, typów szkół ponad gimnazjalnych i miejsca zamieszkania
4.4.2. Czynniki uwzględniane przy wyborze miejsca pracy przez młodzież w przekroju płci, typów szkół ponadgimnazjalnych i miejsca zamieszkania
4.4.3. Badanie skojarzeń pracy w handlu w przekroju płci, typów szkół ponadgimnazjalnych i miejsca zamieszkania
4.5. Podsumowanie wyników badań i weryfikacja hipotez badawczych
5. Propozycje działań w zakresie poprawy postrzegania pracy w handlu wśród młodzieży
6. Postrzeganie pracy w handlu detalicznym przez pracowników sektora w świetle badań

Rozdział V. Kierunki zmian zatrudnienia w handlu detalicznym. Projekcja dla Polski
1. Transformacja handlu detalicznego w Polsce w latach 1990-2006
1.1. Transformacja własnościowa
1.2. Transformacja ilościowa
1.3. Transformacja organizacyjna
1.4. Transformacja jakościowa
2. Zależności między liczbą pracujących w handlu detalicznym a wybranymi wskaźnikami charakteryzującymi handel i gospodarkę
3. Projekcja zatrudnienia w handlu detalicznym w Polsce

3.1. Scenariusz rozwojowy
3.2. Scenariusz stagnacyjny

Zakończenie
Załączniki
Bibliografia
Spis rysunków
Spis wykresów
Spis tabel
Spis załączników
Summary

Klienci, którzy kupili Handel detaliczny jako pracodawca we … wybrali również:

Adamska Lidia, Knyżewska Joanna, Sypniewska Grażyna - Koordynacja systemów zabezpieczenia społecznego w UE. Przepisy z wprowadzeniem
+ do schowka
KSIĄŻKA
Adamska Lidia, Knyżewska Joanna, Sypniewska Grażyna
Wydawca: Gaskor Sp. z o.o.
Rok wydania: 2010
Stron: 1169
199.00 zł
Dodaj do koszyka
Kolawa Adam - Skokowy wzrost wydajności. Co szefowie firm naprawdę muszą wiedzieć na temat IT
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Kolawa Adam
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2010
Stron: 166
51.45 zł
40.13 zł
Dodaj do koszyka
red. Stacharska-Targosz Jolanta, red. Szostak Jarosław - Transfer wiedzy i funduszy europejskich do sektorów gospodarki krajów Unii Europejskiej
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Stacharska-Targosz Jolanta, red. Szostak Jarosław
Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej
Rok wydania: 2010
Stron: 412
56.70 zł
Dodaj do koszyka
red. Kalinowski Marcin, red. Pronobis Michał - Innowacje na rynkach finansowych
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red. Kalinowski Marcin, red. Pronobis Michał
Wydawca: CeDeWu
Rok wydania: 2010
Stron: 180
43.00 zł
33.54 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Handel detaliczny jako pracodawca we współczesnej gospodarce - Grzesiuk Aleksandra
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10