X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

praca zbiorowa - Kodeks postępowania administracyjnego
-16%
+ do schowka
349.00 zł
294.87 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 54.13 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
praca zbiorowa
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 1392
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

22.93 zł

Rabat: 6.47 zł
Cena katalogowa: 29.40 zł
Dodaj do koszyka



Dostępne od: do 48h

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym. Wybrane zagadnienia

Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Lublin
Stron: 120
Format: B5
ISBN: 9788377841112

Opis:

Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym. Wybrane zagadnienia

Globalizacja powoduje przekształcenia struktury własnościowej, które polegają na skupieniu mediów w rękach koncernów. Rozwój gospodarki prowadzi do koncentracji - tylko połączeni przedsiębiorcy są w stanic podołać wymogom rynkowym. Koncerny mogą ponieść koszty związane z unowocześnianiem firm, wprowadzaniem nowych technik produkcyjnych. Ważnym elementem polityki inwestycyjnej koncernów jest także odpowiednie zarządzanie.

W Polsce od r. 1989 koncentracja kapitału na rynku prasowym przebiegała bez odpowiednich mechanizmów kontrolnych. Dopływ kapitału nic został prawnie ograniczony, co spowodowało koncentrowanie inwestycji koncernów.

Działania mediów powinny być atrakcyjne dla reklamodawców. Inwestycje koncernów mogą więc być podejmowane w skali masowej, jak i bardzo wąskiej, skierowanej do specjalistycznych grup odbiorców. Rynek wymusza także inicjatywy międzykoncernowe. Poszukuje się nowych sposobów docierania do odbiorców, w tym także tworzenia wspólnych usług z partnerami spoza mediów. Siłę koncernów budują również produkty generujące dodatkowe dochody i wzmacniające lojalność odbiorców.

W warunkach wolnego rynku, nowe technologie stwarzają konieczność poszukiwania sojuszników, tworzenia wspólnych usług z partnerami (nic tylko w ramach tego samego koncernu). Dzięki temu możliwe jest poszerzenie możliwości docierania do odbiorców i osiąganie dodatkowych korzyści finansowych. Nic można jednak zapomnieć o kontroli przebiegu formowania się grup medialnych oraz określeniu progów dokonywania fuzji.

W publikacji zostały przeanalizowane działania inwestycyjne wybranych koncernów, których znaczącym źródłem dochodów jest działalność wydawnicza. Książka składa się z 4 prac. Bogdan Borowik przedstawił strategie rozwoju spółki Agora od 1989 r. Katarzyna Bartoń zasygnalizowała historię i główne inwestycje koncernu Axel Springer. Małgorzata Adamik-Szysiak opisała specyfikę inwestycyjną Grupy Bauer Media w Polsce, także przez pryzmat akcji promocyjnych. Lidia Pokrzycka natomiast przeanalizowała działalność inwestycyjną brytyjskiego Mccomu i niemieckiego Passaucra Ncue Presse na polskim rynku mediów regionalnych. Przedstawiła także wyniki ilościowej analizy zawartości wybranych tytułów należących do koncernów.

Publikacja ma zasygnalizować główne tendencje w strategiach inwestycyjnych wybranych koncernów medialnych obecnych na polskim rynku. Szczegółowe analizy wymają dłuższych badań. Należałoby zwrócić uwagę przede wszystkim na zmiany zawartości mediów, zachodzące pod wpływem polityki inwestycyjnej poszczególnych koncernów. Niezbędne jest także wykazanie efektywności działań poszczególnych redakcji, ze szczególnym uwzględnieniem zmian czytelników - odbiorców.

Ze wstępu

Klienci, którzy kupili Inwestycje koncernów na polskim rynku … wybrali również:

Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2006
Stron: 434
54.00 zł
45.90 zł
Dodaj do koszyka
red.Adamik-Szysiak Małgorzata - Mediatyzacja komunikowania politycznego. W kręgu badań politologicznych i medioznawczych
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Adamik-Szysiak Małgorzata
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 178
31.50 zł
24.57 zł
Dodaj do koszyka
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta - Współczesne media - medialny obraz świata t. 1, Zagadnienia teoretyczne
-22%
+ do schowka
KSIĄŻKA
red.Hofman Iwona, red.Kępa-Figura Danuta
Wydawca: Wydawnictwo UMCS
Rok wydania: 2015
Stron: 316
39.90 zł
31.12 zł
Dodaj do koszyka
Bartoszek Adam - Aktywizacja edukacyjna i zawodowa mieszkańców a jakość życia w miastach peryferyjnych
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bartoszek Adam
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Rok wydania: 2012
Stron: 352
35.70 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Inwestycje koncernów na polskim rynku medialnym. Wybrane zagadnienia - red. Pokrzycka Lidia
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Socjologia. Społeczeństwo » Komunikacja społeczna. Media. Dziennikarstwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10