X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

praca zbiorowa - Kodeks postępowania administracyjnego
-16%
+ do schowka
349.00 zł
294.87 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 54.13 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
praca zbiorowa
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 1392
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

36.75 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 36.75 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym

Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: Kraków
Stron: 404
Format: B5
ISBN: 8324204458

Opis:

Książka powstała z potrzeby zintegrowania dwu spojrzeń na porozumienie się różnych kultur, z których jedno wywodzi się z politologii, a drugie z antropologii – narzędziem scalania jest tu socjologia. W rezultacie praca przynosi nowe krytyczne spojrzenie na szereg fundamentalnych dla tej problematyki pojęć: kulturowości zachowań człowieka, komunikacji społecznej, międzynarodowości, charakteru narodowego i kultury. Osobne rozdziały książki poświęcone są roli zmysłów w komunikacji, ewolucji zjawisk komunikowania w społeczeństwach nowoczesnych, a także różnic kulturowych społeczeństw europejskich i międzykulturowości.

Wstęp

Rozdział 1. Komunikacja kulturowa

1. Pojęcie
1.1. Kuturowość i kulturalność – 1.2. Komunikacja kulturowa – 1.3. Formy
2. Komunikacja i jej nawiązanie
3. Komunikacja jako spotkanie
4. Jakie są granice komunikacji?
4.1. Milczenie i bezruch – na granicy komunikacji
5. Aktualne problemy komunikacji kulturowej
5.1. Autentyczność – 5.2. – Zmiany tożsamości – 5.3. – Wielokulturowość i pomiędzykulturowość – 5.4. Zmiana ludzkiego interfejsu

Rozdział 2. Międzynarodowość jako płaszczyzna komunikacji

1. Międzynarodowość: zmiana perspektywy
2. Międzynarodowość: dwie jej postaci
3. Międzypaństwowość czy międzykulturowość? Komunikowanie międzynarodowe jako czynnik stostunków międzynarodowych
4. Transgraniczność fizyczna i kulturowa
5. Rola obywatela: dyplomacja obywatelska
6. Komunikowanie polityczne
7. Komunikowanie międzynarodowe
8. Wielokulturowość a międzynarodowość
9. Komunikacja międzykulturowa
9.1. Źródła – 9.2. Pojęcie – 9.3. Wiedza interdyscyplinarna – 9.4. Cele nauki o komunikacji międzykulturowej – 9.5. Posądzenia o brak obiektywizmu

Rozdział 3. Ewolucja modeli komunikacji i komunikowania

1. Tradycyjne modele komunikacji
2. Późniejsze modele komunikowania
3. Społeczne funkcje komunikowania
4. Potrzeba zmiany modelu komunikacji
5. Zmiany zachodzące w poszczególnych składnikach modeli tradycyjnych
6. Nowe spojrzenia na akt komunikacji

Rozdział 4. Komunikowanie w zmieniającym się społeczeństwie

1. Źródła wiedzy o komunikacji międzynarodowej
2. Najważniejsze amerykańskie badania nad mediami
2.1. Wpływ filmu na dzieci – The Payne Fund Studies – 2.2. Audycja radiowa wywołuje panikę – 2.3. Media wpływają na wyborców – 2.4. Filmy motywują żołnierzy – 2.5. Obiektywne prawa perswazji – 2.6. Wpływ innych ludzi – 2.7. Komunikowanie jako pogłoska – Projekt Revere – 2.8. Komiksy zagrażają dzieciom – 2.9. Telewizja w życiu dzieci – 2.10. Media i przemoc – 2.11. Telewizja i społeczne zachowanie. „Raport Naczelnego Lekarza Kraju” – 2.12. Ustanowienie porządku dziennego (Agenda setting) – 2.13. Telewizja: przemoc i prospołeczne zachowania – 2.14. Telewizja kształtuje społeczeństwo
3. Badania nad mediami wyrażają społeczną zmianę

Rozdział 5. Rola zmysłów w procesie komunikacji

1. Pierwotny poziom kulturowy
2. Orientacja proksemiczna – miejsce w przestrzeni
3. Dotyk
4. Smak
5. Węch
6. Słuch
7. Wzrok. Przekaz wizualny

Rozdział 6. Kultura i jej miejsce w komunikacji ludzkiej

1. Kultura a edukacja
2. Kultura i cywilizacja
3. Obecność świata materialnego i świata duchowego w kulturze
4. Kultura jako nastawienie na wartości
5. Kultura jako komunikacja
6. Fragmentaryzacja społeczna

Rozdział 7. Kulturowe postacie komunikacji

1. Style poznawcze
2. Język
3. Style komunikacji
4. Ramowanie medialne
4.1. Dobór słów i ich użycie – 4.2. Użycie zaimka
5. Metafora
5.1. Naukowa metaforyka narodowa
6. Gatunki
6.1. Western jako gatunek – 6.2. Medialna informacja i propaganda jako gatunki przekazów – 6.3. Zagraniczne pielgrzymki papieskie w telewizji RAI. Przykład tworzenia się gatunku
7. Dyskurs

Rozdział 8. Typy kultur narodowych w perspektywie komunikacji

1. Charakter społeczny i charakter narodowy
1.1. Proces socjalizacji jako mechanizm tworzenia się charakteru społecznego – 1.2. Charakter społeczny a cechy wrodzone – 1.3. Czym jest charakter społeczny?
2. Analiza kultur: dominacja – współistnienie – współpraca
2.1. Kultura zachodnia i kultura wschodnia – 2.2. Konfucjański syndrom kulturowy – 2.3. Ponadkulturowa współpraca
3. Typy kultur według Geerta i Hofstedego
3.1. Kultury wysokiego i niskiego kontekstu – 3.2. Dystans wobec władzy – 3.3. Indywidualizm wobec kolektywizmu – 3.4. Męskość wobec żeńskości – 3.5. Unikanie niepewności – 3.6. Zorientowanie na cele bliskie i na cele odległe
4. Typy kultur według Alfonsa Trompenaarsa
4.1. Uniwersalizm wobec partykularyzmu – 4.2. Indywidualizm wobec kolektywizmu
4.3. Kultury neutralne i emocjonalne – 4.4. Kultury konkretności i kutury rozproszenia – 4.5. Orientacja na osiągnięcia i orientacja na przypisanie

Rozdział 9. Europejczycy w świetle wymiarów kultury

1. Wstęp
2. Źródła zróżnicowań
3. Inteligencja a różnice zamożności
4. Narody europejskie w świetle ustaleń Geerta Hofstedego
5. Kontekst
6. Preferencje kulinarne
7. Narody europejskie w świetle badań nad metaforami kulturalnymi. Metafory narodów europejskich
7.1. Metafora kultury polskiej
8. Przykłady dwu narodów europejskich
8.1. Duńczycy jako przykład kultury narodowej – 8.2. Duńczycy a inni Skandynawowie 8.3. Polacy

Rozdział 10. Od spotkania kulturowego do wielokulturowości

1. Spotkanie międzykulturowe
2. Podejście emiczne i eticzne
3. Obcy
4. Dzieci trzeciej kultury
4.1. Dzieci trzeciej kultury i ich świat – 4.2. Osobowość dzieci trzeciej kultury – 4.3. Umiejętności praktyczne dzieci trzeciej kultury – 4.4. Problemy dzieci trzeciej kultury

Zakończenie
Literatura
Indeks nazwisk





Klienci, którzy kupili Jak narody porozumiewają się ze sobą … wybrali również:

Nowak Stefan - Metodologia badań społecznych
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Nowak Stefan
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 496
64.00 zł
45.11 zł
Dodaj do koszyka
Standing Guy - Prekariat. Nowa niebezpieczna klasa
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Standing Guy
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 189
Stron: 368
54.00 zł
38.06 zł
Dodaj do koszyka
Berne Eric - W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Berne Eric
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 189
Stron: 158
34.00 zł
23.97 zł
Dodaj do koszyka
Dobek-Ostrowska Bogusława - Komunikowanie polityczne i publiczne
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Dobek-Ostrowska Bogusława
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: 189
Stron: 434
54.00 zł
45.90 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Jak narody porozumiewają się ze sobą w komunikacji międzykulturowej i komunikowaniu medialnym - Mikułowski Pomorski J.
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Socjologia. Społeczeństwo
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10