X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Śliwerski Bogusław - Habilitacja. Diagnoza Procedury Etyka Postulaty
-29%
+ do schowka
69.99 zł
49.62 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 20.37 zł
Cena katalogowa: 69.99 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Śliwerski Bogusław
Wydawca: Impuls
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 8
Stron: 344
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

54.60 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 54.60 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu

Wydawca: Wydawnictwo Forum Naukowe
Rok wydania: 2009
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 186
Format: A5
ISBN: 9788361053163

Opis:

Celem niniejszej monografii jest ukazanie znaczenia komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu pracownikami. Rola komunikacji interpersonalnej będzie rozpatrywana głównie pod kątem zwiększenia efektywności działań menedżerskich. Zasadniczą tezą przyjętą w pracy jest wskazanie na ścisłą zależność między kompetencjami komunikacyjnymi menedżera a jego zdolnością do efektywnego zarządzanie pracownikami.
Ze Wstępu
Autorowi udało się uniknąć tradycyjnej prezentacji dzięki temu, że rozwija własną koncepcję komunikacji, obejmującą zarówno elementy komunikacji językowej, jak i niewerbalnej. Większa część pracy jest poświęcona pokazaniu elementów, które składają się na „kompetencje komunikacyjne” i co umożliwia ich przyswojenie. Autor zwraca też uwagę na rolę autentyczności w komunikacji interpersonalnej. Rzadko w tego typu pracach podejmuje się rolę takiego nieformalnego czynnika, jest to zagadnienie złożone i mało jeszcze rozpoznane.
Prof. dr hab. Waldemar Domachowski

SPIS TREŚCI:

W s t ę p 

R o z d z i a ł  I
Rola komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu
1. Koordynacja i wywieranie wpływu a komunikacja interpersonalna 2. Miejsce komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu organizacją 3. Rola i funkcje komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu Podsumowanie R o z d z i a ł II
Podstawy komunikacji interpersonalnej a zarządzanie
1. Interakcja – komunikacja – kontakt 2. Wymiary komunikacji interpersonalnej 3. Modele i sposoby komunikowania się a) Jednostronny model komunikacji b) Dwustronny (interakcyjny) model komunikacji c) Trójstronny (relacyjny) model komunikacji Podsumowanie
R o z d z i a ł III
Proces nawiązywania kontaktu
1. Struktura procesu nawiązywania kontaktu Faza A. Nawiązywanie kontaktu Faza B. Przechodzenie do bliższego kontaktu i bycie w bliższym kontakcie Faza C. Przechodzenie do bliskiego kontaktu i bycie w bliskim kontakcie Podsumowanie R o z d z i a ł IV
Kompetencje komunikacyjne menedżera
1. Sytuacja komunikacji interpersonalnej – implikacje dla menedżera a) Pojęcie sytuacji. Implikacje dla sytuacji komunikacyjnej b) Sytuacja komunikacji interpersonalnej i jej elementy c) Wpływ sytuacji komunikacyjnej na przebieg procesu komunikacji interpersonalnej między menedżerem a pracownikiem 2. Charakterystyka pojęcia kompetencji komunikacyjnej a) Kompetencja. Kompetencja językowa a kompetencja komunikacyjna b) Sposoby ujmowania kompetencji komunikacyjnej 3. Kompetencja komunikacyjna jako podstawa efektywnej komunikacji interpersonalnej 4. Kompetencja komunikacyjna – ujęcie własne 5. Kompetencje komunikacyjne menedżera i ich składowe Podsumowanie R o z d z i a ł V
Uważne spostrzeganie, słuchanie i udzielanie informacji zwrotnych w procesie komunikacji interpersonalnej i w zarządzaniu
1. Uważne spostrzeganie a komunikacja interpersonalna i zarządzanie a) Teoria asocjacjonistyczna b) Postaciowe teorie spostrzegania c) Koncepcja kategorialnego spostrzegania według J. S. Brunera 2. Spostrzeganie innych i jego wpływ na komunikację interpersonalną i zarządzanie 3. Uważne słuchanie 4. Odbieranie i udzielanie informacji zwrotnych w komunikacji interperso- nalnej i zarządzaniu Podsumowanie R o z d z i a ł VI
Komunikacja niewerbalna i werbalna w zarządzaniu
1. Prawidłowości komunikacji niewerbalnej 2. Rodzaje komunikatów niewerbalnych a) Mimika b) Źrenice, kontakt wzrokowy i spoglądanie c) Gesty i ruchy ciała d) Dotyk e) Pozycja ciała f) Wygląd g) Usytuowanie przestrzenne h) Dystans 3. Funkcje komunikacji niewerbalnej a) Wyrażanie postaw i emocji b) Podtrzymywanie komunikacji werbalnej 4. Językowe podstawy komunikacji interpersonalnej 5. Uwarunkowania efektywnej komunikacji werbalnej 6. Komunikaty parajęzykowe Podsumowanie R o z d z i a ł VII
Efektywna komunikacja interpersonalna a zarządzanie
1. Efektywna komunikacja interpersonalna menedżera i jej znaczenie dla zarządzania 2. Wspólna płaszczyzna porozumienia i jej znaczenie dla zarządzania 3. Skala rozwoju a wspólna płaszczyzna porozumienia Z a k o ń c z e n i e B i b l i o g r a f i a Sp i s t a b e l i  r y s u n k ó w

Klienci, którzy kupili Komunikacja interpersonalna w zarzą… wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.78 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
42.22 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Komunikacja interpersonalna w zarządzaniu - Frydrychowicz Stefan
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10