X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

red.Świerczyński Marek - Prawo sztucznej inteligencji
-10%
+ do schowka
189.00 zł
170.10 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 18.90 zł
Cena katalogowa: 189.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
red.Świerczyński Marek
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2020
Stron: 380
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter

Pokaz

44.90 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 44.90 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych

Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 221
Format: B5
ISBN: 9788375612059

Opis:

Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych

Słowo wstępne


Obrazowa forma porozumiewania się ludzi jest bardzo odległa i znana niemal od początku świata. Właściwie nie wiadomo, czy pierwszym narzędziem porozumiewania się było słowo, czy obraz. O początkach obu modeli komunikowania wiemy tyle samo: z okresu przedhistorycznego zachowały się rysunki naskalne z Ziemi Arnhema w północnej Australii, z grot Lascaux w południowej Francji, z Tassili z północy Algierii1, ale za Ewangelią św. Jana powtarzamy: „na początku było Słowo..." które utożsamia się z Bogiem, a więc początkiem świata.

Bez słów nie ma komunikacji międzyludzkiej, ale wiemy też, że obraz wspomaga słowo, a nawet urzeczywistnia jego percepcję, słowo natomiast dookreśla obraz. Istotą obrazu jest znak, istotą znaku informacja, która jest zawsze prawdziwa. Bez względu na swą wartość może się stać dla odbiorców symbolem, a nawet ikoną. Obraz jako znak pełni wreszcie określone funkcje (m.in. informacyjną, ekspresywną, impresywną, estetyczną), szczególnie w dziennikarstwie, reklamie i public relations. Zawarte w znaku informacje składają się na sens obrazu w tych trzech dziedzinach komunikowania społecznego.

Z tego, jak ważne jest komunikowanie wizualne zdajemy sobie sprawę, biorąc do ręki codziennie prasę, czy śledząc media elektroniczne (w tym także radio - sic! - w internecie). Pełno w nich obrazów, które narzucają się odbiorcom, bowiem obrazy są dokumentem, utrwalającym nie tylko pamięć o otaczającym świecie, ale pomagają ten świat szybciej postrzegać i lepiej rozumieć, mówią o jego wizerunku w konkretnym momencie, wpływają na wyobraźnię odbiorcy, do którego są kierowane, odsyłają do całej serii określonych wyglądów, a nie jakiejś ukrytej w słowie rzeczywistości, bowiem są bytem zjawiskowym, nie rozpływają się w niebycie, po prostu „jawią się", są utrwalone i prawdziwe, opublikowane w tytule prasowym, w telewizji, na portalu internetowym lub w reklamie. Stają się miarą namacalnej autentyczności. Są same w sobie zdarzeniem. I jeśli założyć, że przeszłość nieutrwalona na obrazie, nie zapisana słowem, czy najogólniej rzecz ujmując, niezapamiętana -nie jest bytem, to obrazy utrwalające moment, daną przemijającą chwilę - stają się bytem realnym, ciągłą teraźniejszością. Obrazy ratują przeszłość przed zapomnieniem, zatrzymują czas5, są same w sobie rzeczywistością realną, momentem między przeszłością a przyszłością, zasobnikiem pamięci, która nie pójdzie w zapomnienie6. Za pomocą obrazu wreszcie skuteczniej oddziałuje się na odbiorcę, wpływa na jego psychikę, dlatego zdając sobie z tego wszystkiego sprawę zaprosiliśmy do niniejszej publikacji badaczy mediów, którzy zajmują się komunikowaniem wizualnym i „są uprawnieni do uporządkowania tej dziedziny oraz podzielenia się z czytelnikami zarówno spostrzeżeniami, jak i wynikami badań".

Książka składa się z dwóch części. Pierwsza mówi o wykorzystaniu obrazu w prasie, druga - w mediach elektronicznych. Zawarte tu artykuły pokazują, że obraz w dziennikarstwie jest przede wszystkim informacją wizualną, może się wydawać, że jest oderwany od tradycji i teorii opartej na pojęciu „piękna", pojmowany jest raczej w kategoriach rzeczywistości realnej, pozbawiony jest dostojności, odmiennie niż w reklamie i public relations, gdzie odnosi się do przeżyć estetycznych, nawiązuje do tradycji, a układ barw i znaków w sposób szczególny działa na wyobraźnię odbiorcy.

Klienci, którzy kupili Komunikacja wizualna w prasie i w mediach … wybrali również:

Hildebrand Adolf - Problem formy w sztukach plastycznych
-15%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Hildebrand Adolf
Wydawca: wydawnictwo uniwersytetu warszawskiego
Rok wydania: 2012
Stron: 94
39.00 zł
33.15 zł
Dodaj do koszyka
Maimon Salomon - Esej o filozofii transcendentalnej
-23%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Maimon Salomon
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2020
Stron: 248
59.00 zł
45.72 zł
Dodaj do koszyka
Możdżyński Paweł - Inicjacje i transgresje Antystrukturalność sztuki XX i XXI wieku w oczach socjologa
-18%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Możdżyński Paweł
Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
Rok wydania: 2011
Stron: 320
46.00 zł
37.77 zł
Dodaj do koszyka
Lew-Starowicz Zbigniew, Lew-Starowicz Michał - Homoseksualizm
-21%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Lew-Starowicz Zbigniew, Lew-Starowicz Michał
Wydawca: PZWL
Rok wydania: 2020
Stron: 220
79.00 zł
62.80 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Komunikacja wizualna w prasie i w mediach elektronicznych - Furman Wojciech, Snopek Jerzy, Groń Krzysztof, red.Wolny-Zmorzyński Kazimierz
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax 81 537 65 10