X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Prawo cywilne - zbiór przepisów
-32%
+ do schowka
63.00 zł
42.97 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 20.03 zł
Cena katalogowa: 63.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: Wolters Kluwer
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1
Stron: 1060
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

49.53 zł

Rabat: 6.12 zł
Cena katalogowa: 55.65 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Rok wydania: 2010
Miejsce wydania: Poznań
Stron: 347
Format: B5
ISBN: 9788374174893

Opis:

Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych


W literaturze przedmiotu brakuje całościowego ujęcia problematyki koncentracji przedsiębiorstw we współczesnym polskim handlu. Wynika to zapewne z faktu dużej złożoności i wielowątkowości tej problematyki, a także ograniczeń w pozyskiwaniu aktualnych i rzetelnych danych na temat stopnia koncentracji handlu i strategii konkurencji realizowanych przez przedsiębiorstwa.
Autor niniejszej pracy pragnie przyłączyć się do rozważań oraz wymiany myśli i doświadczeń na temat roli koncentracji w funkcjonowaniu handlu detalicznego w Polsce. Istotnym obszarem badawczym są także implikacje, jakie niesie proces koncentracji dla polityki handlowej państwa oraz strategii konkurowania wiodących sieci detalicznych i pozostałych detalistów.
Celem głównym badań i analiz jest określenie stopnia natężenia koncentracji handlu w Polsce oraz następstw tego procesu, wśród których należy wymienić zarówno zmiany w liczbie i strukturze przedsiębiorstw handlowych, jak i w ich strategiach konkurowania.
Realizacji celów pracy i weryfikacji hipotez podporządkowano jej zakres i strukturę. Zakres przedmiotowy pracy obejmuje analizę istoty handlu, jego funkcji, teorii rozwoju, uwarunkowań funkcjonowania, przemian liczby i struktury sklepów detalicznych, diagnozę przesłanek, form i miar koncentracji oraz ich wpływu na konkurencyjność przedsiębiorstw. Przedmiotem zainteresowań autora były również perspektywy rozwoju handlu tradycyjnego i wielkopowierzchniowego, ekspansja systemów franczyzowych oraz pozytywne i negatywne skutki koncentracji w handlu.
Zakres podmiotowy badań obejmuje wiodące sieci handlowe w Polsce. Autor pracy skupił się na detalistach zajmujących się handlem towarami konsumpcyjnymi częstego zakupu (tzw. produkty FMCG). Poza sferą badań pozostał handel dobrami inwestycyjnymi, np. hipermarkety budowlane.
Zakres czasowy pracy obejmuje lata 1990-2008, przy czym przekrojowe analizy statystyczne dotyczące zmian liczby, struktury i dynamiki przyrostu różnych typów przedsiębiorstw handlowych w Polsce odnoszą się głównie do lat 2000-2008. Zakres przestrzenny pracy obejmuje obszar Unii Europejskiej. Zdecydowana większość analiz skupia się na rozwoju handlu w Polsce, natomiast część porównań odnosi się do takich państw UE jak: Niemcy, Francja, Wielka Brytania i Hiszpania, Włochy i niektóre kraje Europy Środkowej i Wschodniej przyjęte do UE 1 maja 2004 roku - Węgry, Czechy, Słowacja.
Praca ma charakter teoretyczno-empiryczny. Można wyróżnić w niej dwie części. W pierwszej, teoretycznej scharakteryzowano proces ewolucji handlu detalicznego, jego rolę w gospodarce narodowej oraz zakres i natężenie dokonujących się w nim procesów integracyjnych i koncentracyjnych.
W drugiej, empirycznej części pracy analizie poddano wpływ koncentracji działalności handlowej na ewolucję strategii konkurowania sieci handlowych. Badaniem objęto rolę poszczególnych narzędzi konkurencji w rynkowej rywalizacji o klientów, relacje operatorów sieciowych z dostawcami towarów oraz ocenę natężenia procesów koncentracji handlu.



Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Handel jako dział gospodarki narodowej
1.1. Istota i funkcje handlu
1.2. Teorie objaśniające rozwój handlu
1.3. Podmiotowa struktura handlu
1.4. Klasyfikacja form handlu stacjonarnego i niestacjonarnego
1.5. Rozwój formatów sklepów wielkopowierzchniowych
1.5.1. Domy towarowe i handlowe
1.5.2. Centra handlowe
1.5.3. Hipermarkety i supermartety
1.5.4. Sklepy dyskontowe
1.6. Handel internetowy i inne formy sprzedaży pozasklepowej

Rozdział 2. Przesłanki i natężenie procesów koncentracji handlu
2.1. Cele, formy i miary koncentracji
2.2. Koncentracja a integracja
2.3. Wpływ globalizacji rynku na procesy koncentracji handlu
2.4. Zmiany wielkości i struktury sieci handlowej oraz dynamiki sprzedaży
2.5. Stopień koncentracji handlu detalicznego w Polsce i źródła sukcesu handlu sieciowego
2.6. Koncentracja handlu w wybranych krajach europejskich

Rozdział 3. Wpływ koncentracji na ewolucję strategii konkurencji i instrumentów konkurowania

3.1. Klasyfikacja strategii i instrumentów konkurencji w handlu
3.2. Relacje z dostawcami jako sposób uzyskiwania przewagi konkurencyjnej przez sieci handlowe
3.3. Rola asortymentu i marki własnej w strategiach skoncentrowanych i zintegrowanych sieci handlowych
3.4. Polityka cen i marż
3.5. Merchandising detalistów wielkopowierzchniowych
3.6. Obsługa konsumentów i pakiet usług sprzedażowych

Rozdział 4. Znaczenie koncentracji dla funkcjonowania handlu kupieckiego

4.1. Sklepy powszechne i specjalistyczne jako formy handlu drobnodetalicznego
4.2. Szansę i bariery rozwoju systemów franczyzowych
4.3. Trendy rozwojowe handlu i przyszłość handlu kupieckiego

Rozdział 5. Wpływ koncentracji handlu na potrzebę regulacji systemowych
5.1. Pozytywne i negatywne skutki koncentracji handlu
5.2. Polityka handlowa państwa
5.3. Prawne instrumenty oddziaływania samorządu terytorialnego na rozwój handlu

Rozdział 6. Koncentracja i konkurencja w handlu w świetle wyników badań empirycznych
6.1. Metodyka badań
6.1.1. Zakres badań oraz pierwotne i wtórne źródła informacji
6.1.2. Cele badań i metody doboru prób badawczych
6.2.Analiza wyników badań operatorów sieci, kierowników sklepów i strategicznych dostawców
6.2.1. Natężenie procesu koncentracji
6.2.2. Stopień standaryzacji sieci i zakres autonomii jednostek handlowych
6.2.3. Instrumenty konkurowania
6.2.4. Relacje sieci handlowych z dostawcami

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunkowi tabel
Aneks

Klienci, którzy kupili Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje … wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.69 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-31%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
41.21 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych - Ciechomski Wiesław
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10