X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Żukowski Przemysław Marcin - Wydział Prawa Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie w latach 1918-1939. Źródła
-15%
+ do schowka
32.00 zł
27.20 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 4.80 zł
Cena katalogowa: 32.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Żukowski Przemysław Marcin
Wydawca: Księgarnia Akademicka
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 514
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

31.77 zł

Rabat: 3.93 zł
Cena katalogowa: 35.70 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 296
Format: B5
ISBN: 9788373782716

Opis:

Konsumpcja jest jednym z podstawowych wyróżników charakteryzujących społeczeństwa XXI wieku. Od zachowań konsumentów i ujawnionego na rynku popytu zależy funkcjonowanie całego systemu gospodarczego.
Prezentowana książka jest publikacją dającą wielostronny ogląd zjawisk i procesów dotyczących konsumpcji oraz zachowań konsumenckich. Monografi a ta stanowi autorskie ujęcie rozległej i wielowątkowej problematyki konsumpcji i zachowań konsumenckich zaproponowane przez zespół pracowników Katedry Poziomu Życia i Konsumpcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
W syntetyczny i klarowny sposób przedstawiono podstawowe problemy dotyczące roli konsumpcji i miejsca konsumenta we współczesnej gospodarce, w warstwie empirycznej odwołując się głównie do realiów polskich. W publikacji uwzględniono bogatą literaturę przedmiotu (krajową i zagraniczną) oraz wyniki własnych, oryginalnych badań empirycznych.
W książce, obok klasycznych, podręcznikowych ujęć konsumpcji i zachowań konsumenckich (potrzeby, rola gospodarstw domowych w organizacji konsumpcji, rodzaje, formy i funkcje konsumpcji itp.), naświetlono również problematykę konsumpcji z uwzględnieniem najnowszych zjawisk i uwarunkowań (takich jak procesy globalizacji, eurokonsumenci czy rola internetu w kształtowaniu zachowań konsumenckich). Szerzej omówiono również zagadnienia, którym, zdaniem autorów, nie poświęcono należytej uwagi w dotychczasowych publikacjach (problemy pomiaru konsumpcji, miejsce konsumenta w strategiach fi rm, edukacja i ochrona interesów konsumenta).
Książka może zainteresować studentów i pracowników wyższych uczelni, praktyków,
menedżerów, a także wszystkich tych, którzy chcą poszerzyć i pogłębić swoją wiedzę dotyczącą
konsumpcji oraz różnych aspektów i uwarunkowań zachowań konsumenckich.

SPIS TREŚCI
Wstęp

Rozdział 1. Cechy konsumentów i gospodarstw domowych jako podmiotów konsumpcji (Mirosława Janoś-Kresło)
1.1. Konsument jako podmiot konsumpcji
1.1.1. Pojęcie konsumenta
1.1.2. Cechy współczesnego konsumenta
1.2. Gospodarstwo domowe jako podmiot gospodarujący
1.2.1. Rodzina i gospodarstwo domowe ? wzajemne relacje
1.2.2. Powiązania gospodarstw domowych z gospodarką narodową
1.2.3. Klasyfikacja gospodarstw domowych

Rozdział 2. Potrzeby konsumenta (Małgorzata Bombol)
2.1. Istota potrzeb człowieka
2.2. Kategoryzacja potrzeb
2.3. Hierarchia potrzeb konsumpcyjnych

Rozdział 3. Konsumpcja jako proces zaspokajania potrzeb(Mirosława Janoś-Kresło)
3.1. Istota i funkcje konsumpcji
3.2. Rodzaje i formy konsumpcji
3.3. Racjonalność i efektywność konsumpcji
3.4. Koncepcja trwałej i zrównoważonej konsumpcji

Rozdział 4. Statystyczny pomiar konsumpcji (Teresa Słaby)
4.1. Uwagi wstępne
4.2. Pomiar konsumpcji według kryterium przedmiotowego
4.2.1. Analiza struktury rozkładów wydatków na dobra i usługi
4.2.2. Analiza wielowymiarowa wydatków
4.2.3. Analiza dynamiczna konsumpcji w oparciu o szeregi czasowe
4.3. Pomiar konsumpcji według kryterium pośredniego
4.3.1. Kategorie badawcze
4.3.2. Jednostki obserwacji w pomiarze statystycznym konsumpcji
4.3.3. Klasyfikacja wskaźników i mierników
4.3.4. Empiryczne oceny stopnia zaspokojenia potrzeb

Rozdział 5. Przemiany w strukturze konsumpcji i ich uwarunkowania (Anna Dąbrowska)
5.1. Uwarunkowania zmian konsumpcji w gospodarstwach domowych
5.1.1. Uwarunkowania ekonomiczne
5.1.2. Uwarunkowania społeczno-demograficzne
5.1.3. Uwarunkowania kulturowe
5.1.4. Uwarunkowania psychologiczne
5.2. Prawidłowości i paradoksy konsumpcji
5.3. Konsumpcja w polskich gospodarstwach domowych
w latach 1990?2004
5.3.1. Struktura wydatków na towary i usługi według grup
społeczno-ekonomicznych
5.3.2. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku
5.4. Integracja z Unią Europejską a zmiany w konsumpcji w ocenie
gospodarstw domowych

Rozdział 6. Zachowanie konsumenta na rynku (Małgorzata Bombol)
6.1. Obszary zachowań konsumenta
6.2. Determinanty poszukiwania informacji przez konsumenta
6.3. Proces decyzyjny konsumenta ? ujęcie modelowe
6.4. Typy decyzji podejmowanych przez konsumentów

Rozdział 7. Konsument w strategiach firm (Bogdan Mróz)
7.1. Wiedza o konsumentach jako źródło przewagi konkurencyjnej
7.2. Budowanie długotrwałych relacji z klientami i konsumentami
7.3. Możliwości i sposoby kształtowania postaw konsumenckich

Rozdział 8. Procesy globalizacji konsumpcji. Eurokonsumenci (Bogdan Mróz)
8.1. Istota, zakres i przesłanki globalizacji konsumpcji
8.2. Wpływ strategii marketingowych korporacji ponadnarodowych
na procesy globalizacji konsumpcji
8.3. Globalni konsumenci ? typologia i charakterystyka
8.4. Wielkie sieci handlowe a globalizacja konsumpcji
8.5. Rola mediów w procesach globalizacji konsumpcji
8.6. Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów w epoce globalizacji
8.7. Eurokonsumenci

Rozdział 9. Konsument na rynku internetowym (Jacek Wójcik)
9.1. Rynek internetowy ? definicja, specyfika
9.2. Podmioty rynku internetowego
9.3. Produkty i usługi oferowane w internecie

Rozdział 10. Ochrona i edukacja konsumenta (Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło)
10.1. Konsumeryzm
10.2. Prawa konsumenta
10.3. Polityka konsumencka
10.3.1. Polityka konsumencka UE
10.3.2. Instytucje i organizacje konsumenckie na poziomie UE
10.4. Polityka konsumencka w Polsce
10.4.1. Instytucjonalna ochrona konsumenta
10.4.2. Organizacje konsumenckie
10.5. Edukacja konsumenta
Bibliografia

Klienci, którzy kupili Konsument i konsumpcja we współczesnej … wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.33 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.78 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
47.20 zł
Dodaj do koszyka
Szewczyk Anna - ABC asystentki. Wprowadzenie do systemu
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Szewczyk Anna
Wydawca: Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr
Rok wydania: 2013
Miejsce wydania: 10
Stron: 98
52.50 zł
37.48 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Konsument i konsumpcja we współczesnej gospodarce - Janoś-Kresło M., Mróz B. (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10