X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Zarządzanie jakością w bibliotece
-8%
+ do schowka
45.00 zł
41.40 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 3.60 zł
Cena katalogowa: 45.00 zł
Dostępność: 24h
KSIĄŻKA
Wydawca: SBP
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 476
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

29.14 zł

Rabat: 10.24 zł
Cena katalogowa: 39.38 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Korespondencja w firmie, czyli jak piszesz, tak cię widzą

Wydawca: Wydawnictwo POLTEXT
Rok wydania: 2006
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 344
Format: B5
ISBN: 8386890827

Opis:

"Korespondencja w firmie" to praktyczny poradnik tworzenia pozytywnego wizerunku firmy przez pisma wymieniane między różnymi jednostkami organizacyjnymi. Czytelnicy znajdą w niej wiele wskazówek dotyczących zasad prowadzenia korespondencji, m.in. doboru blankietu odpowiedniego do rodzaju pisma i rangi sprawy, rozmieszczenia poszczególnych elementów pisma, umiejętnego formułowania treści, korespondencji w językach: angielskim, niemieckim, i francuskim, poczty elektronicznej itp. oraz omówienie dokumentów obowiązujących przy podejmowaniu pracy w krajach Unii Europejskiej.

    W książce zamieszczono 150 przykładów dokumentów i pism dotyczących:

    • korespondencji handlowej (np. oferty, zamówienia, reklamacje),
    • dokumentacji kasowej (raport kasowy, KP, KW itp.),
    • dokumentacji osobowej (CV, list motywacyjny, pisma dotyczące rozwiązania stosunku pracy itp.),
    • instrukcji i regulaminów wewnętrznych firmy,
    • ogólnej korespondencji biurowej (pełnomocnictwa, upoważnienia, sprawozdania, raporty, podania, wnioski).

    Z poradnika mogą korzystać właściciele i menedżerowie wielkich i małych firm oraz ich asystentki i sekretarki, pracownicy instytucji, a także osoby przygotowujące się do zawodu urzędnika, menedżera, biznesmena, czyli studenci szkół zarządzaniai biznesu. Jest to książka, która powinna być "pod ręką" w każdej firmie.

      Halina Füchsel jest absolwentką Państwowego Studium Stenotypii i Języków Obcych w Warszawie (znanego jako ?Ogrodowa?). Jest wykładowcą takich przedmiotów, jak: organizacja i technika pracy biurowej, kultura zawodu, etyka zawodowa, biurowość i korespondencja. Ukończyła Studium pedagogiczne, a następnie Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała II stopień specjalizacji w zakresie przedmiotów ekonomicznych, stopień nauczyciela dyplomowanego oraz tytuł doktora nauk ekonomicznych w zakresie organizacji i zarządzania. Jest konsultantem fachowych pism, prowadzi szkolenia dotyczące organizacji i funkcjonowania biura. W 1994 r. Była inicjatorką utworzenia w Polsce filii Europejskiego Stowarzyszenia Sekretarek i Asystentek (European Management Assistants). Obecnie jest przewodniczącą Stowarzyszenia.

      Spis treści

      Podziękowania 9
      Wstęp 11
      1. Techniki tworzenia pism 13
      2. Ogólne zasady korespondencji 37
      2.1. Treść pisma 38
      2.2. Forma pisma 38
      2.3. Obieg pisma 39
      2.4. Termin rozpatrzenia pisma 39
      2.5. Rodzaj sprawy 40
      2.6. Stopień zabezpieczenia tajemnicy 40
      2.7. Elementy pisma 41
      2.7.1. Pisma zatytułowane 42
      2.7.2. Pisma zaadresowane 45
      2.7.3. Pisma mieszane 56
      2.7.4. Faksy 60
      3. Zasady redagowania pism 67
      4. Korespondencja handlowa 71
      4.1. Etapy transakcji 71
      4.2. Pisma informujące (I etap) 75
      4.2.1. Listy reklamowe 75
      4.2.2. Zapytania ofertowe 79
      4.2.3. Oferty 82
      4.3. Pisma związane z zamawianiem towaru (II etap) 85
      4.3.1. Umowy i zamówienia 86
      4.3.2. Potwierdzenie lub anulowanie zamówienia 95
      4.4. Pisma związane z dostawą towaru (III etap) 96
      4.4.1. Awizo 97
      4.4.2. Specyfikacja 98
      4.4.3. Faktury VAT i rachunki 100
      4.4.4. Pisma związane z zapłatą faktury 105
      4.4.5. Korespondencja związana z przekazaniem zapłaty 114
      4.4.6. Korespondencja związana z realizacją dostawy 117
      4.5. Pisma związane z weryfikacją dostawy (IV etap) 124
      4.5.1. Reklamacje 124
      4.5.2. Odpowiedzi na reklamacje 127
      5. Korespondencja finansowa 129
      5.1. Rozliczenia bankowe 129
      5.2. Zasady obliczania wynagrodzenia 145
      5.3. Obowiązki podatkowe 150
      5.3.1. Pobór zaliczek na podatek 150
      5.3.2. Zeznania podatkowe 154
      6. Dokumentacja kasowa 157
      6.1. Zasady ogólne gospodarki kasowej 157
      6.2. Raport kasowy 159
      6.3. Zawód - kasjer 163
      6.3.1. Wymagania kwalifikacyjne 163
      6.3.2. Etyka zawodowa 163
      6.3.3. Odpowiedzialność materialna 164
      7. Dokumentacja osobowa 167
      7.1. Zasady prowadzenia akt osobowych 167
      7.2. Zasady prowadzenia dokumentacji oraz ewidencji zatrudnienia i czasu pracy 171
      7.3. Zasady prowadzenia dokumentacji i ewidencji wynagradzania oraz innych świadczeń pracowniczych 175
      7.4. Dokumentacja i ewidencja ubezpieczeń społecznych 177
      7.5. Korespondencja osobowa 178
      7.5.1. Korespondencja związana z przyjmowaniem pracownika 179
      7.5.2. Korespondencja występująca w czasie trwania stosunku pracy 190
      7.5.3. Korespondencja dotycząca rozwiązania stosunku pracy 202
      8. Ogólna korespondencja biurowa 211
      8.1. Pełnomocnictwa i upoważnienia 212
      8.2. Zaświadczenia 218
      8.3. Zawiadomienia 219
      8.4. Protokoły i załączniki 220
      8.4.1. Protokół zebrania 222
      8.4.2. Protokoły zdawczo-odbiorcze 236
      8.4.3. Protokół uzgodnień i rozbieżności 237
      8.4.4. Protokół porozumienia 239
      8.4.5. Inne protokoły 240
      8.5. Sprawozdania 242
      8.6. Notatki 245
      8.7. Raporty 247
      8.8. Listy intencyjne 251
      8.9. Pisma przewodnie 256
      8.10. Umowy 257
      8.11. Decyzje 262
      8.12. Akty prawne 263
      8.12.1. Wewnętrzne akty normatywne 268
      8.13. Pisma grzecznościowe 286
      8.14. Inne pisma biurowe 295
      9. Korespondencja w językach obcych 305
      9.1. Korespondencja według norm amerykańskich 305
      9.2. Korespondencja według norm brytyjskich 312
      9.3. Korespondencja w języku niemieckim 318
      9.4. Korespondencja w języku francuskim 324
      9.5. Zakończenie 327
      10. Standaryzacja dokumentów 329
      Bibliografia 331

      Klienci, którzy kupili Korespondencja w firmie, czyli jak piszesz, … wybrali również:

      Adele Faber, Elaine Mazlish - Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały w.2013
      -36%
      + do schowka
      KSIĄŻKA
      Adele Faber, Elaine Mazlish
      Wydawca: MEDIA RODZINA
      Rok wydania: 2013
      Miejsce wydania: 3
      Stron: 284
      35.00 zł
      22.57 zł
      Dodaj do koszyka
      Agnieszka Maciąg - Smak szczęścia, czyli o dietach... TW w.2015
      -30%
      + do schowka
      KSIĄŻKA
      Agnieszka Maciąg
      Wydawca: Otwarte
      Rok wydania: 2015
      Miejsce wydania: 8
      Stron: 296
      49.90 zł
      34.98 zł
      Dodaj do koszyka
      Marcin Przewoźniak - Praktyczny poradnik ucznia. Twoja szkoła bez...
      -29%
      + do schowka
      KSIĄŻKA
      Marcin Przewoźniak
      Wydawca: Centrum Edukacji Dziecięcej
      Rok wydania: 2011
      Miejsce wydania: 3
      Stron: 144
      26.90 zł
      19.07 zł
      Dodaj do koszyka
      Oczkoś Mirosław - Sztuka mówienia bez bełkotania i faflunienia
      -33%
      + do schowka
      KSIĄŻKA
      Oczkoś Mirosław
      Wydawca: Wydawnictwo RM
      Rok wydania: 2015
      Stron: 180
      29.90 zł
      19.97 zł
      Dodaj do koszyka
       
      1
      |
      2
      |
      3
       

      Recenzje i oceny

      Brak recenzji!

      Dodaj swoją recenzję i ocenę

      Twoja ocena:

      Twój podpis:
      Dodaj recenzję


      Znajdujesz się w dziale Książki
      Aktualnie oglądasz produkt Korespondencja w firmie, czyli jak piszesz, tak cię widzą - Fuchsel H.
      W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Pozostałe » Poradniki
      Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
      tel/fax +81 537 65 10