X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Jerzy Pieróg - Prawo zamówień publicznych. Komentarz w.14
-16%
+ do schowka
299.00 zł
249.69 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 49.31 zł
Cena katalogowa: 299.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Jerzy Pieróg
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 900
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Córki Wawelu

Córki Wawelu
Anna Brzezińska
 
Kraków 2017


Himalaistki

Himalaistki
Mariusz Sepioło
Kraków 2017


Labirynt duchów

Labirynt duchów
Carlos Ruiz Zafon
 
Warszawa 2017


Smakoterapia

Smakoterapia
Iwona Zasuwa
 
Warszawa 2017


Wszechświat w twojej dłoni

Wszechświat w twojej dłoni
Christophe Galfard
 
Kraków 2017


Duchowe życie zwierząt

Duchowe życie zwierząt
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Lem. Życie nie z tej ziemi

Lem. Życie nie z tej ziemi
Wojciech Orliński
  2017

Gombrowicz, Ja, geniusz

Gombrowicz. Ja, geniusz
Klementyna Suchanow
2017

Pokaz

25.23 zł

Rabat: 3.12 zł
Cena katalogowa: 28.35 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Koszty i efekty działań marketingowych

Wydawca: Szkoła Główna Handlowa
Rok wydania: 2008
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 204
Format: B5
ISBN: 9788373783386

Opis:

Komplikujące się warunki rynkowe sprawiają, że przedsiębiorstwa coraz częściej podejmują działania marketingowe, między innymi z zakresu kształtowania instrumentów oddziaływania na rynek (produktu, ceny, dystrybucji, komunikacji marketingowej) oraz badań marketingowych. Pomimo rozpowszechnienia takich działań w praktyce, można wyraźnie dostrzec brak całościowego podejścia do problemu identyfikacji ich kosztów i efektów.
       Problem identyfikacji kosztów i efektów działań marketingowych jest tym bardziej ważny i aktualny, że po początkowym okresie fascynacji koncepcją marketingu nastąpił okres jego wzmożonej krytyki w Polsce. Przedsiębiorstwa, nie będąc pewne rezultatów działań marketingowych, stają się wobec nich bardziej nieufne. Oznacza to, że pilnie potrzebują miarodajnej podstawy podejmowania decyzji o pożądanym zakresie działań marketingowych. Może nią być ocena ich kosztów i efektów. Rodzą się w związku z tym pytania: czy przedsiębiorstwa są przygotowane na to, aby posługiwać się tymi kategoriami? czy są w stanie określać koszty i efekty działań marketingowych?
       Autorzy wyrażają nadzieję, że niniejsza publikacja przyczyni się do lepszego zrozumienia problematyki kosztów i efektów działań marketingowych. Jest ona adresowana do studentów uczelni ekonomicznych, uczestników studiów podyplomowych oraz praktyków gospodarczych.

Spis treści

Wstęp

Rozdział I
Marketing jako źródło kosztów i efektów

1. Marketing a procesy wymiany
2. Strona popytowa rynku
3. Wzbogacanie strony podażowej
4. Dostosowania rynkowe
5. Adaptacyjne postępowanie przedsiębiorstw
6. Kreatywne postępowanie przedsiębiorstw
7. Postępowanie przedsiębiorstw a koszty i efekty

Rozdział II
Koncepcje ujmowania kosztów działań marketingowych

1. Istota i sposoby ujmowania kosztów działania przedsiębiorstwa
    1.1. Problematyka kosztów w ekonomii 
    1.2. Koszty w ujęciu finansów i rachunkowości  
    1.3. Koszty działania w naukach o zarządzaniu
2. Koszty działań marketingowych jako przedmiot badań
3. Kierunki dyskusji o kosztach działań marketingowych 
    3.1. Tożsamość kosztów działań marketingowych 
    3.2. Elementy kosztów działań marketingowych 
    3.3. Inwestycje marketingowe
    3.4. Koszty działań marketingowych a rynkowa wartość przedsiębiorstwa
4. Formowanie poglądów na temat kosztów działań marketingowych

Rozdział III
Koszty działań marketingowych w dotychczasowych badaniach empirycznych
1. Dylematy badań poświęconych problematyce kosztów działań marketingowych
2. Identyfikacja, postrzeganie i ewidencjonowanie kosztów działań marketingowych
3. Kontrola wydatków na działania marketingowe i ocena ich efektywności
4. Budżet marketingu jako miejsce planowania i kontroli kosztów działań marketingowych
5. Wielkość i stosowane metody ustalania budżetu marketingu
6. Podział budżetu marketingowego pomiędzy instrumenty
7. Czynniki wpływające na kształtowanie wielkości budżetu marketingowego oraz sposoby alokacji wydatków marketingowych
8. Planowana dynamika zmian wielkości i struktury budżetów marketingu

Rozdział IV
Wyodrębnianie kosztów działań marketingowych funkcjonujących w przedsiębiorstwach w Polsce

1. Sposoby ewidencjonowania kosztów działań marketingowych w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce
2. Spontaniczne wskazania kosztów działań marketingowych
3. Rodzaje kosztów uznawanych za koszty działań marketingowych
4. Porównanie rodzajów kosztów wymienianych spontanicznie przez respondentów z kosztami uznawanymi za koszty działań marketingowych
5. Koszty działań marketingowych jako wyodrębniona kategoria kosztów
6. Powody braku wyodrębniania kosztów działań marketingowych w odrębnej grupie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej
Podsumowanie

Rozdział V
Analiza kosztów działań marketingowych w przedsiębiorstwach funkcjonujących w Polsce

1. Ocena kosztów działań marketingowych
2. Podmioty dokonujące oceny kosztów działań marketingowych
3. Powody dokonywania oceny kosztów działań marketingowych
4. Częstotliwość dokonywania oceny kosztów działań marketingowych
5. Ocena znaczenia analizy kosztów działań marketingowych
6. Identyfikacja zakresu wykorzystania analizy kosztów działań marketingowych do oceny efektywności przedsiębiorstwa
7. Identyfikacja zakresu analizowanych zależności pomiędzy kosztami działań marketingowych a ich wpływem na efekty
8. Ocena poziomu zadowolenia z aktualnie stosowanych sposobów oceny kosztów działań marketingowych
Podsumowanie

Rozdział VI
Koncepcje ujmowania efektów działań marketingowych
1. Istota i rodzaje efektów działań marketingowych 
    1.1. Istota efektów
    1.2. Rodzaje efektów
2. Ocena i pomiar efektów działań marketingowych 
    2.1. Przesłanki oceny i pomiaru efektów 
    2.2. Miary efektów
3. Sposoby mierzenia wybranych efektów działań marketingowych 
    3.1. Wielkość sprzedaży 
    3.2. Udział w rynku 
    3.3. Adaptacja przedsiębiorstwa do zmian w otoczeniu 
    3.4. Wzrost zasobów niematerialnych 
    3.5. Satysfakcja klientów 
    3.6. Lojalność klientów 
    3.7. Interpretacja wyników pomiaru efektów działań marketingowych

Rozdział VII
Efekty działań marketingowych w dotychczasowych badaniach empirycznych
1. Charakterystyka problematyki poruszanej w badaniach empirycznych
2. Identyfikacja, postrzeganie i analiza stosowanych miar służących ocenie efektów marketingu
3. Poziom zadowolenia z oceny efektów działań marketingowych oraz stosowanie zintegrowanych systemów służących zarządzaniu oceną działań marketingowych
4. Wymierność efektów i efektywność działań marketingowych

Rozdział VIII
Identyfikacja efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce
1. Znajomość efektów działań marketingowych
2. Identyfikowanie efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach
3. Potrzeba identyfikowania efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach nie identyfikujących tych efektów
4. Przyczyny braku identyfikowania efektów działań marketingowych
5. Postrzeganie efektów jako efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce
6. Identyfikacja czynników wpływających na osiągane przez przedsiębiorstwo efekty działań marketingowych
Podsumowanie

Rozdział IX
Ocena efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach w Polsce

1. Dokonywanie oceny efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach
2. Miary oceny efektów działań marketingowych stosowane w przedsiębiorstwach
3. Najważniejsze miary oceny efektów działań marketingowych spośród stosowanych w przedsiębiorstwach
4. Podmioty dokonujące oceny efektów działań marketingowych
5. Częstotliwość dokonywania oceny efektów działań marketingowych
6. Znaczenie oceny efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach
7. Sposób oceny efektów działań marketingowych
8. Zadowolenie z efektów działań marketingowych i ze stosowanych sposobów oceny tych efektów
9. Sposoby wykorzystania wyników oceny efektów działań marketingowych w przedsiębiorstwach
Podsumowanie

Rozdział X
Budżet marketingu i jego kształtowanie w przedsiębiorstwach w Polsce

1. Wydatki ujmowane w budżecie marketingu
2. Przygotowywanie budżetu marketingu i jego uwarunkowania
3. Metody kształtowania budżetu marketingu
4. Uczestnicy planowania budżetu marketingu
5. Horyzont czasowy planowania i aktualizacji budżetu marketingu
Podsumowanie

Rozdział XI
Koszty i efekty działań marketingowych a efektywność marketingu
1. Koszty i efekty działań marketingowych
2. Postrzeganie kosztów działań marketingowych
3. Postrzeganie efektów działań marketingowych
4. Główne problemy oceny efektywności marketingu
5. Kierunki zmian kosztów i efektów działań marketingowych

Załącznik
Metodyka badań empirycznych
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel

Klienci, którzy kupili Koszty i efekty działań marketingow… wybrali również:

Covey Stephen R. - 7 nawyków skutecznego działania
-28%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Covey Stephen R.
Wydawca: Rebis
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 3
Stron: 384
39.90 zł
28.61 zł
Dodaj do koszyka
Gierusz Barbara - Podręcznik samodzielnej nauki księgowania
-29%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gierusz Barbara
Wydawca: ODDK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 10
Stron: 540
47.25 zł
33.78 zł
Dodaj do koszyka
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń - Zarys finansów publicznych i prawa finansowego
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wanda Wójtowicz (red.), Andrzej Gorgol, Artur Kuś, Andrzej Niezgoda, Paweł Smoleń
Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 1
Stron: 421
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz - Podstawy ekonomii
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Milewski Roman, Kwiatkowski Eugeniusz
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2005
Miejsce wydania: 1
Stron: 553
59.90 zł
42.22 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Koszty i efekty działań marketingowych - Garbarski Lechosław (red.)
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne » Ekonomia
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10