X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

praca zbiorowa - Kodeks postępowania administracyjnego
-16%
+ do schowka
349.00 zł
291.45 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 57.55 zł
Cena katalogowa: 349.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
praca zbiorowa
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 1058
Stron: 1392
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Płomienna korona

Płomienna korona
Elżbieta Cherezińska
Poznań 2017


Wanda

Wanda. Opowieść o sile życia i śmierci
Anna Kamińska
Kraków 2017


Najlepsze lata naszego życia

Najlepsze lata naszego życia
Marek Hłasko
 
Warszawa 2017


Nowa jadłonomia

Nowa Jadłonomia
Marta Dymek
 
Warszawa 2017


Wzgórze psów

Wzgórze psów
Jakub Żulczyk
 
Warszawa 2017


Sekretne życie drzew

Sekretne życie drzew
Peter Wohlleben
 
Kraków 2017


Prus. Śledztwo biograficzne

Prus. Śledztwo biograficzne
Monika Piątkowska
Kraków 2017

Złowrogi cień Marszałka

Złowrogi cień Marszałka
Rafał A.Ziemkiewicz
Warszawa 2017

Pokaz

45.00 zł

Rabat: 0.00 zł
Cena katalogowa: 45.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Kultura fizyczna jako źródło wartości produktu turystycznego. Studium teoretyczno-empiryczne

Wydawca: Łośgraf
Rok wydania: 2012
Miejsce wydania: Warszawa
Stron: 287
Format: B5
ISBN: 9788362726134

Opis:

Kultura fizyczna jako źródło wartości produktu turystycznego. Studium teoretyczno-empiryczne

Przedstawione opracowanie składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym poddano diagnozie możliwości wzbogacania doświadczenia podróżniczego i turystycznego za sprawa wartości utożsamianych z kulturą fizyczną. Następnie zidentyfikowano możliwości uczestnictwa w turystyce wzbogaconej elementami kultury fizycznej - koncentrując uwagę na rozpoznaniu motywów podejmowania aktywności turystycznej odnoszących się do kultury fizycznej oraz wyróżnieniu takich rodzajów i form turystyki, które są szczególnie związane z kultura fizyczna. Stanowiło to podstawę dla ukazania znaczenia, jakie kultura fizyczna posiadała oraz posiada dla podejmowania aktywności podróżniczej i turystycznej. W tej części pracy dokonano także refleksji nad istotą doświadczenia turystycznego, poddając analizie sylwetkę współczesnego turysty na tle aksjosfery kultury fizycznej oraz starając się ukazać sposoby jej percypowania przez turystę podczas podróży. W końcowej części rozdziału pierwszego zaprezentowano tendencje związane z konsumpcją dóbr i usług turystycznych w sferze kultury fizycznej obserwowane współcześnie na rynku oraz odnoszące się do tej kwestii prognozy.

W rozdziale drugim, w niezbędnym dla przyjętego punktu widzenia zakresie, scharakteryzowano płaszczyznę ekonomiczną konsumpcji turystycznej -szczególną uwagę poświęcono problemowi wyboru, przed jakim staje turysta występując w roli nabywcy, a także czynników kształtujących ten wybór. Następnie, na tle rozważań o istocie i strukturze produktu rozważono kwestię włączania różnorodnych elementów związanych z kulturą fizyczną w strukturę produktów oferowanych na rynku turystycznym, przy czym uwagę poświęcono głównie najbardziej charakterystycznej i specyficznej postaci produktu kreowanego z myślą o turystach, czyli imprezie turystycznej. Rezultat tych dociekań pozwolił na wprowadzenie do dyskusji nad produktem turystycznym kategorii „wartości dla klienta" (customer value), czego rezultatem jest próba identyfikacji czynników kultury fizycznej, które decydują o dokonywanej przez konsumentów ocenie produktów turystycznych. W dalszej kolejności omówiono korzyści oraz koszty będące następstwem nabycia oraz konsumpcji produktów turystycznych wzbogaconych za sprawa kultury fizycznej - rozpatrzono zarówno korzyści i koszty w aspekcie utylitarnym oraz psychologicznym, jak również te, które wynikają z postrzegania produktu w kategoriach symbolu.

Rozważania prowadzone w dwóch pierwszych rozdziałach pozwoliły na uściślenie płaszczyzny badania związków kultury fizycznej i turystyki w myśl stawianych problemów badawczych. Ich rozstrzygnięcie zostało z kolei dokonane w drodze badań empirycznych, których projekt oraz wyniki zaprezentowano, odpowiednio, w rozdziałach trzecim i czwartym.

Badania,jakjuż wcześniej wspomniano, przeprowadzono napróbiekrakowskich studentów. Dotyczyły one ich postaw i zachowań jako konsumentów produktów turystycznych. Nacisk położono na problem dostrzegania i percypowania przez tę kategorię społeczna rozmaitych przejawów kultury fizycznej w imprezach turystycznych oraz na określenie zainteresowania jej przedstawicieli korzystaniem z tego typu produktów. Dla realizacji tak sformułowanego celu wykorzystano, o czym już wspomniano, conjoint analysis - podstawę koncepcyjną tej metody stanowi założenie, że cechy produktu wyznaczają jego użyteczność, rozumiana jako „miara zadowolenia" konsumenta. Postępując zgodnie z procedura właściwą dla przyjętego podejścia, respondentom przedstawiono do oceny hipotetyczne imprezy turystyczne opisane atrybutami właściwymi dla kultury fizycznej, takimi jak na przykład: weryfikacja możliwości psychofizycznych, wymaganie odwagi, poziom aktywności fizycznej, element rywalizacji, dostęp do urządzeń sportowych i rekreacyjnych, zagrożenie dla zdrowia lub życia. Uzyskane w ten sposób oceny odzwierciedlające preferencje respondentów poddano analizie korzystając z narzędzi statystycznych, z pomocą których oszacowano wpływ poszczególnych komponentów kultury fizycznej na postrzeganą przez badanych całkowita użyteczność imprez turystycznych. Wskazane badania empiryczne zostały zrealizowane w ramach badań własnych prowadzonych w Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie w latach 2008-2009 nt. „Analiza preferencji studentów krakowskich szkół wyższych wobec produktów turystycznych realizujących funkcje kultury fizycznej" (nr rej. 228/ ITiR/2007) oraz projektu badawczego promotorsldego finansowanego ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na naukę w latach 2009-2010 jako projekt badawczy pt. „Rola kultury fizycznej w tworzeniu wartości produktu turystycznego" (nr rej. N N112 018636).

Wnioski płynące z rozważań teoretycznych oraz z wyników przeprowadzonych badań empirycznych posłużyły dla ujawnienia znaczenia i roli instytucji ekonomicznych w upowszechnianiu kultury fizycznej, co uczyniono w rozdziale piątym. Uwagę skoncentrowano na dwojakiego rodzaju działaniach; kreowaniu produktów turystycznych wartościowych dla nabywców wzbogaconych elementami kultury fizycznej oraz promowaniu tego rodzaju ofert. Ponadto, starano się ukazać rolę, jaka pełnia dla realizacji przedstawionych zadań instytucje oraz organizacje niekomercyjne, a więc należące do sektora publicznego i społecznego. Ogólne wnioski wypływające z prowadzonych w opracowaniu rozważań oraz proponowane kierunki dalszych badań nad kwestia kreowania produktów turystycznych wzbogaconych kultura fizyczna przedstawiono w „Zakończeniu"

Proponowane interdyscyplinarne ujęcie tematu, który - zgodnie z wiedza autora - nie był dotychczas przedmiotem naukowej refleksji, wymagało odwołania się do źródeł naukowych podejmujących problematykę z zakresu wszystkich trzech rozważanych obszarów badawczych, tj. kultury fizycznej, turystyki oraz ekonomii i marketingu. Czyniąc to, starano się korzystać z tekstów polsko-i obcojęzycznych, zarówno uznanych w danej dziedzinie za fundamentalne i należące do klasycznego kanonu lektur, jak i tych, które przedstawiają najbardziej aktualny stan wiedzy. Z uwagi na przynależność przywoływanych publikacji do dorobku trzech różnych nauk, z których każda posiada specyficzny i niezależny przedmiot zainteresowania, w przypisach wskazujących na teksty źródłowe przedstawiono pełne noty bibliograficzne. Uznano, że taki sposób prezentacji materiału źródłowego przyczyni się do uprzystępnienia formułowanego przekazu. Wśród okoliczności sprzyjających powstaniu niniejszej rozprawy należy natomiast raz jeszcze podkreślić możliwość realizacji badań empirycznych, których finansowania podjęły się Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie - bez wsparcia tych instytucji część empiryczna pracy nie byłaby możliwa do przeprowadzenia w założonym kształcie.

W końcowej części publikacji zamieszczono wykaz źródeł, z których korzystano: obejmują one publikacje książkowe oraz artykuły naukowe, a także akty normatywne, raporty z badań, dokumenty planistyczne i adresy stron internetowych. W tej części pracy przedstawiono także zestawienie zamieszczonych w pracy rysunków, tabel i wykresów. Wykorzystany w badaniach empirycznych kwestionariusz badawczy umieszczono w „Aneksie"

Ze wstępu

Klienci, którzy kupili Kultura fizyczna jako źródło wartości … wybrali również:

Strategie rozwoju turystyki w regionie
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2009
Stron: 208
44.90 zł
31.65 zł
Dodaj do koszyka
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford - Wprowadzenie do algorytmów
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Cormen Thomas H., Leiserson Charles E., Rivest Ronald L, Stein Clifford
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
Rok wydania: 2013
Stron: 1300
149.00 zł
105.03 zł
Dodaj do koszyka
Gardocki Lech - Prawo karne
-24%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Gardocki Lech
Wydawca: C.H. BECK
Rok wydania: 2015
Stron: 380
59.00 zł
45.13 zł
Dodaj do koszyka
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał - Historia ustroju i prawa polskiego
-20%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Bardach Juliusz, Leśnodorski Bogusław, Pietrzak Michał
Wydawca: Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis
Rok wydania: 2009
Stron: 693
75.00 zł
60.00 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Kultura fizyczna jako źródło wartości produktu turystycznego. Studium teoretyczno-empiryczne - Szczechowicz Bartosz
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Podręczniki. Ćwiczenia i zadania » Podręczniki akademickie. Skrypty
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10