X
Aby zapewnić najwyższy komfort użytkowania wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej. Sprawdź Politykę Prywatności.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wartość:
Twój koszyk: Produktów (0)

Książka Tygodnia

Warszawa lata 20 - 80 - komplet w etui
-29%
+ do schowka
199.00 zł
141.29 zł
Dodaj do koszyka
Rabat: 57.71 zł
Cena katalogowa: 199.00 zł
Dostępność: do 48h
KSIĄŻKA
Wydawca: Bosz
Rok wydania: 2017
Miejsce wydania: 128
Stron: 750
 
Dołącz do nas na Facebboku
Nasz newsletter


Szczególnie polecamy




Tu byłem Tony Halik

Tu byłem. Tony Halik
Mirosław Wlekły
Warszawa 2017


Food pharmacy

Food Pharmacy
Lina Nertby Aurell, Mia Clase
Kraków 2017


Magia olewania

Magia olewania
Sara Knight
 
Warszawa 2017


Milczenie

Milczenie
Endo Shusaku
 
Kraków 2017


Wagiel

Wagiel. Jeszcze wszystko będzie możliwe
Wojciech Waglewski
 
Kraków 2017


Pani Einstein

Pani Einstein
Marie Benedict
 
Kraków 2017


Od oddechu do oddechu

Od oddechu do oddechu
Wojciech Młynarski
  Warszawa 2017

Dobranoc Auschwitz

Dobranoc Auschwitz
Aleksandra Wójcik
Maciej Zdziarski
Kraków 2017

Pokaz

98.98 zł

Rabat: 4.02 zł
Cena katalogowa: 103.00 zł
Produkt niedostępny

Poleć znajomym

KSIĄŻKA

Marketing Modernism in Fin-de-Siecle Europe

R Jensen
Wydawca: Princeton University Press
Rok wydania: 1996
Wydanie: 2
Stron: 376
ISBN: 9780691029269

Opis:

In this fundamental rethinking of the rise of modernism from its beginnings in the Impressionist movement, Robert Jensen reveals that market discourses were pervasive in the ideological defense of modernism from its very inception and that the avant-garde actually thrived on the commercial appeal of anti-commercialism at the turn of the century. The commercial success of modernism, he argues, depended greatly on possession of historical legitimacy. The very development of modern art was inseparable from the commercialism many of its proponents sought to transcend.Here Jensen explores the economic, aesthetic, institutional, and ideological factors that led to its dominance in the international art world by the early 1900s. He emphasizes the role of the emerging dealer/gallery market and of modernist art historiographies in evaluating modern art and legitimizing it through the formation of a canon of modernist masters. In describing the canon-building of modern dealerships, Jensen considers the new `ideological dealer` and explores the commercial construction of artistic identity through such rhetorical concepts as temperament and `independent art` and through such institutional structures as the retrospective. His inquiries into the fate of the juste milieu, a group of dissidents who saw themselves as `true heirs` of Impressionism, and his look at a new form of art history emerging in Germany further expose a linear, dealer-oriented history of modernist art constructed by or through the modernists themselves. [Jensen] provides new dimension to our understanding of the construction of the canon of modernist art history... Jensen`s most significant contribution is ... a wide ranging perspective on the development of the modernist canon that is based not on style but on the politics of exhibition and reception. -- Marjorie Schreiber Kinsey Nineteenth-Century French Studies Jensen`s fascinating research takes us into the complexity of Kunstepolitiks at the end of the nineteenth century and provides new dimension to our understanding of the construction of the canon of modernist art history. -- Marjorie Schreiber Kinsey Nineteenth-Century French Studies Jensen`s contribution lies in explicating how art is marketed like any other consumer product, without denying its beauty, originality, or transcendence. His study is useful to marketing scholars as an example of how other fields use marketing concepts and how marketing is viewed by the outside world. -- Jonathan E. Schroeder Journal of Macromarketing

Klienci, którzy kupili Marketing Modernism in Fin-de-Siecle … wybrali również:

Michał Rusinek - Nic zwyczajnego. O Wisławie Szymborskiej
-34%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Michał Rusinek
Wydawca: ZNAK
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 320
39.90 zł
26.53 zł
Dodaj do koszyka
Agnieszka Maciąg - Smak miłości
-30%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Agnieszka Maciąg
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2014
Miejsce wydania: 8
Stron: 320
49.90 zł
34.98 zł
Dodaj do koszyka
Luca Dotti - Audrey w domu. Wspomnienia o mojej mamie
-32%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Luca Dotti
Wydawca: Literackie
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 204
44.90 zł
30.76 zł
Dodaj do koszyka
Maciąg Agnieszka - Smak świąt
-21%
+ do schowka
KSIĄŻKA
Maciąg Agnieszka
Wydawca: Otwarte
Rok wydania: 2016
Miejsce wydania: 8
Stron: 352
49.90 zł
39.42 zł
Dodaj do koszyka
 
1
|
2
|
3
 

Recenzje i oceny

Brak recenzji!

Dodaj swoją recenzję i ocenę

Twoja ocena:

Twój podpis:
Dodaj recenzję


Znajdujesz się w dziale Książki
Aktualnie oglądasz produkt Marketing Modernism in Fin-de-Siecle Europe - R Jensen
W każdej chwili moźesz przejść do innych produktów z kategorii Zagraniczne
Zawsze możesz przejrzeć dział Nowości lub zobaczyć, co wkrótce ukaże się w naszej księgarni internetowej, czyli przejść do działu Zapowiedzi
tel/fax +81 537 65 10